Skip to main content

DE CITIT. Dragoș Stanca, despre Facebook: Nu vă informați din News Feed! În nici un caz aici nu veți găsi știri, în sensul corect al noțiunii

 
DE CITIT. Dragoș Stanca, despre Facebook: Nu vă informați din News Feed! În nici un caz aici nu veți găsi știri, în sensul corect al noțiunii
Dragos Stanca

"Nu există o realitate paralelă pe Facebook: noi suntem paraleli cu realitatea". O spune Dragoș Stanca, unul dintre specialiștii în digital și online într-un material care merită citit, publicat pe contul de Facebook.

Publicitate

Dragoș Stanca:

  • Nu vă informați, așadar, din news feed. În primul rând, e denumit greșit: friends feed, opinion feed, poate. În nici un caz aici nu veți găsi știri, în sensul corect al noțiunii.
  • News înseamă informarea corectă și echilibrată, din surse diverse, nu repetarea la infinit a credințelor și opiniilor noastre și confirmarea acestora de către cei care gândesc ca noi.
  • În 10 ani, marii jucători ai pieței big data (unde Google conduce, detașat) vor lua probabil locul companiilor petroliere și la capitolul opoziție din societatea civilă, nu doar la valoarea de pe bursă: "poluarea" deciziilor pe care le luăm zi de zi e la fel de nocivă ca și distrugerea mediului.
  • Facebook nu este (...) nu va fi niciodată o platformă de informare corectă în materie de cauze sociale si/sau civice si/sau politice. Din contră. E o excelentă unealtă de manipulare, dacă e folosită "corect". Depinde cine plătește mai mult (oameni pricepuți și advertising)
  • "Data is the new oil". La propriu: Facebook a depășit ca valoare pe bursă toate companiile petroliere. (...) Datele au valoare dacă ne fac să consumăm produse și servicii. Nu ca să votăm în cunoștință de cauză. Nu ca să fim cetățeni educați și responsabili.
  • Nici guvernele și nici marii producători globali nu au nevoie de cetățeni super educați și responsabili: asta le-ar face și unora, și altora, viața mult mai grea.
  • Dacă Google sau Facebook (sau orice altă soluție de advertising) ar fi trecut totul doar prin filtrul binelui și moralității, poate că 80% din brandurile și produsele pe care le consumăm azi nu ar fi existat. Sau ar fi fost ilegale.

Articolul integral, publicat de Paginademedia.ro cu acordul autorului Dragoș Stanca:

Nu există o realitate paralelă pe Facebook: noi suntem paraleli cu realitatea.

Platforma unde citiți asta acum (lucru deloc întâmplător) e construită având în ADN un lucru esențial: profilarea noastră cât mai exactă, în funcție de preferințe și dorințe, pentru a răspunde cât mai eficient mesajelor transmise de branduri.

Well, Facebook nu este, nu își propune să fie și, în ciuda bla-bla-urilor politicoase ale lui Zuckerberg post-alegeri (alea din SUA, logic), nu va fi niciodată o platformă de informare corectă în materie de cauze sociale si/sau civice si/sau politice.

Din contră. E o excelentă unealtă de manipulare, dacă e folosită "corect". Depinde cine plătește mai mult (oameni pricepuți și advertising). Știu despre ce vorbesc: din asta trăiesc/fac business :)

"Data is the new oil". La propriu: Facebook a depășit ca valoare pe bursă toate companiile petroliere.

În 10 ani, marii jucători ai pieței big data (unde Google conduce, detașat) vor lua probabil locul companiilor petroliere și la capitolul opoziție din societatea civilă, nu doar la valoarea de pe bursă: "poluarea" deciziilor pe care le luăm zi de zi e la fel de nocivă ca și distrugerea mediului.

Datele au valoare dacă ne fac să consumăm produse și servicii. Nu ca să votăm în cunoștință de cauză. Nu ca să fim cetățeni educați și responsabili.

Nici guvernele și nici marii producători globali nu au nevoie de cetățeni super educați și responsabili: asta le-ar face și unora, și altora, viața mult mai grea.

Dacă Google sau Facebook (sau orice altă soluție de advertising) ar fi trecut totul doar prin filtrul binelui și moralității, poate că 80% din brandurile și produsele pe care le consumăm azi nu ar fi existat. Sau ar fi fost ilegale.

Nu vă informați, așadar, din news feed. În primul rând, e denumit greșit: friends feed, opinion feed, poate. În nici un caz aici nu veți găsi știri, în sensul corect al noțiunii.

News înseamă informarea corectă și echilibrată, din surse diverse, nu repetarea la infinit a credințelor și opiniilor noastre și confirmarea acestora de către cei care gândesc ca noi.

Ieșiți așadar, din când în când, de aici. Sau măcar personalizați-vă feed-ul dând like și follow surselor de informare pertinente dar contrare opiniilor voastre.

S-ar putea să vă placă. Veți descoperi alt Facebook. Poate mai enervant, poate mai ciudat dar, cu siguranță, mai apropiat de realitate.

Enjoy!
 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu