Skip to main content

RECLAME. Ce clienți NU s-au mai regăsit pe România TV duminică seară. Coca-cola, Pepsi și Procter&Gamble, printre ei

 
RECLAME. Ce clienți NU s-au mai regăsit pe România TV duminică seară. Coca-cola, Pepsi și Procter&Gamble, printre ei

RECLAME. O serie de branduri ale clienților de publicitate nu s-au mai regăsit, duminică seara, în pauzele pentru reclame ale postului România TV, față de duminica precedentă (seara primelor proteste ample de stradă anti-grațiere). Printre acestea, Coca-cola, Pepsi și mărci ale Procter&Gamble.

Publicitate

Reamintim că modul în care posturile România TV și Antena 3 au relatat primele proteste de stradă (mergând pe ipoteza unei "tentative de lovitură de stat" sau, la RTV, pe ipoteza manifestanților plătiți) au declanșat reacții online, care vorbeau de retragerea campaniilor publicitare de pe cele două stații.

Paginademedia.ro a comparat listele de branduri care au avut reclame pe România TV duminică, 22 ianuarie și duminică, 29 ianuarie (pe intervalul de seară) așa cum au fost publicate online de Geeks for Democracy, respectiv de iqads.ro. Cu rezerva că nu se poate preciza dacă este vorba de o decizie de a se retrage, de încheierea campaniilor respective sau de mutarea spoturilor pe alte intervale orare.

Rezultatul:

Față de săptămâna trecută, nu au mai avut spoturi branduri precum Pepsi, Coca-cola, dar și mai multe produse ale multinaționalei Procter&Gamble (Pantene, Head&Shoulder, Blend-a-med, Fairy, Ariel, Tide).

De asemenea, au avut spoturi pe 22 ianuarie (la primele proteste), dar nu au mai avut duminică seară (29 ianuarie), mai multe branduri ale Reckitt Benckiser (Nurofen, Vanish), RCS (Digi) și Albalact.

Ce clienți au avut reclame pe România TV în ambele duminici de proteste? Printre brandurile care au avut reclame atât pe 22 ianuarie, cât și 29 ianuarie se numără produse ale Unilever, GlaxoSmithkline, Ford, Biofarm, Cristim, Fox, Zentiva, Penny, Apuretin (marcă a Zdrovit) și Catena.

O MENȚIUNE IMPORTANTĂ. Comparația celor două liste arată ce clienți nu au mai fost pe post, cu rezerva că nu se poate preciza motivul pentru care nu s-au mai regăsit în calupurile România TV de duminică seara (încheierea campaniei, mutarea reclamelor pe alte intervale orare sau decizia de a se retrage).

Lista clienților care au avut reclame la România TV pe 22 ianuarie și nu s-au mai regăsit pe 29 ianuarie (intervalul de seară):

  • Albalact
  • Nivea (brand al Beiersdorf)
  • BRD
  • Fervex
  • Coca-Cola
  • Credius
  • Activia (produs al Danone)
  • Dr. Oetker
  • Betano
  • Ceresit (produs al Henkel)
  • Kaufland
  • Pepsi
  • Procter&Gamble
  • Digi Mobil (RCS)
  • Vanish, Nurofen (produse ale Reckitt Benckiser)
  • Renault
  • Selgros
  • Delimano
  • Paduden, Faringosept (produse Terapia)

Clienții de pe România TV și Antena 3

Iqads.ro a publicat, astăzi, o listă detaliată a clienților de publicitate care au avut reclame pe România TV și pe Antena 3 duminică, 29 ianuarie, în cadrul unui material despre protestele de stradă.

Lista clienților din 22 ianuarie a fost publicată pe Facebook, la începutul săptămânii trecute, de grupul de acțiune civică Geeks for Democracy.

Lista de săptămâna trecută, AICI 

 Lista clienților publicitari de la Romania TV din 29 ianuarie (via IQads): 

 

 

 Lista clienților publicitari de la Antena 3, din seara de duminică, 29 ianuarie (via IQads)

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • @Mihai,cea mai mare companie care distribuie publicitate in lumea asta Google(ai auzit de asta sper) a anuntat de ceva vreme ca nu mai distribuie publicitate pe site-urile mincinoase.Nu s-a plans nici o firma care isi face publicitate prin Google.De fapt in ultima vreme exista o tendinta mondiala ca site-urile si televiziunile care raspandesc minciuni sa ramana fara publicitate(de asta si tonul mult mai cuminte decat saptamana trecuta al RTV)."Publicitarii" in ultima vreme tin cont si de continutul care este difuzat pe post.Foarte mult branduri mari nu vor sa fie asociate cu posturi mincinoase sau care fac circ.Uite,OTV avea audienta mare in trecut cat emitea,dar pe post emiteau doar reclame la teleshopping si medicamente.Nici un brand cunoscut nu facea reclama la OTV din cauza mocirlei pe care o difuza.
  • De ceva vreme eu nu mai vad reclame pe paginademedia si am nu mai sunt contorizat nici in sati. Nu stiu ce mi-a venit. Doar voiam sa zic... E suficient sa blochezi cookie-urile si javascipt in browser. De altfel nici nu intru pe aceasta pagina decat sa vad ce prostii mai spune Guran.
  • De unde stiti ca pur si simplu nu au mai avut campanie si de aceea nu au mai difuzat reclame? Daca nu stiti, o campanie are data de start si data de end. Iar asta, de a comenta ce companii au voie si nu au voie sa dea reclame pe anumite posturi tv, este de pur comunism, de pura dictatura. O companie este privata, daca vrea ea ca in mixul de media sa se regaseasca si anumite posturi, este pur si simplul vointa companiei, de ce sa se discute totul politic?
    Ce legatura este intre brandurile care fac publicitate si ce stiri se dau la posturile respective? "Publicitarii" aleg posturile in functie de profilul publicului: varsta (in special) + rating, nu ii intereseaza ce stiri se dau la publicul acela (eg: e diferit ce reclame ruleaza la UTV vs Realitatea vs Boomerang).
    Daca stirile sunt tendentioase, ce treaba au reclamele? Adica un brand mare sa nu mai poate sa atinga 18-42 pe ratingul unei anumite televiziuni doar ca ei dau stiri mincinoase? Adica, aia nu mananca si ei, nu beau, nu cumpara?

Trimite un comentariu