Skip to main content

Site-ul Port.ro se închide. Compania continuă afacerea pe furnizarea de conținut

 
Site-ul Port.ro se închide. Compania continuă afacerea pe furnizarea de conținut

Dragi utilizatori, dorim să vă anunțăm că începând cu Ianuarie 2017, site-ul www.port.ro nu va mai fi activ și se va închide! Vă mulțumim pentru că ne-ați fost alături în toată această perioadă și vă dorim un an 2017 cât mai bun!

Publicitate

Anunțul se afișează în deschiderea port.ro, unul din cele mai vechi site-uri de pe piața românească. De săptămâna viitoare, site-ul de recomandări se închide, după 20 de ani pe piața din România.

Compania care deține port.ro - Port Data – a decis să renunțe la toate site-urile de pe piețele unde au birouri, mai puțin cel din Hungaria. România, Serbia, Croația și Cehia își închid, de asemenea, site-urile de recomandări. Se închid port.ro, port.rs, port.sk, port.cz, port.hr.

Motivul: site-urile nu sunt rentabile din punct de vedere economic. Potrivit informațiilor Paginademedia.ro, renunțarea la site a însemnat și o restructurare a angajaților. Cea mai mare parte dintre ei au fost păstrați pentru activitatea de furnizare de date.

Domeniul Port.ro este activ în România din 1996. Urmează să fie închis săptămâna viitoare. În ultima lună, potrivit trafic.ro, site-ul a avut peste două milioane de afișări, de la 385.000 de vizitatori unici.

Audiența site-ului a scăzut constant în ultimii ani. În decembrie 2011, port.ro avea peste 12 milioane de afișări, de la peste 1,1 milioane de unici.

Decembrie 2011: 12 milioane de afișări, 1,1 milioane unici
Decembrie 2012: 9,6 milioane afișări, 820.000 unici
Decembrie 2013: 7,1 milioane afișări, 690.000 unici
Decembrie 2014: 1,6 milioane afișări, 547.000 unici
Decembrie 2015: 2 milioane afișări, 385.000 unici

Contactat de Paginademedia.ro, Florin Chițu, managing director al operațiunilor din România, a confirmat faptul că business-ul de media (adică site-ul port.ro) se închide și că firma rămâne activă pe operațiunile de date și de Electronic Programming Guide.

Port rămâne furnizor de conținut

Site-ul Port.ro se închide, însă compania rămâne furnizor de conținut pe zona de programe TV și cinema, adică business-ul de Date și EPG – Electronic Programming Guide, unde marile companii de cablu sunt clienți.

Ce înseamnă EPG?

Port furnizează pogramul TV și descrierea emisiunilor/filmelor pentru operatorii de cablu: pe serviciile digitale, descrierea programelor TV este afișată pe ecran.

Marii operatori de cablu sunt clienți: RCS (în România și în Ungaria), Liberty Global - UPC (pe piețele din regiune), Telekom.

Compania oferă informații despre program TV complet și prgrame cinema și pentru alte business-uri, site-uri sau publicații (LG și Samsung au aplicații pentru Smart TV pentru care folosesc datele Port Network).

De altfel, business-ul principal al companiei este cel de furnizare de date. Pe această linie, Port Network acoperă România, Cehia, Ungaria, Slovacia, România, Serbia, Muntenegru, Macedonia, Croația, Slovenia, Bosnia, Bulgaria, Albania, Estonia, Letonia și Lituania.

Detalii despre activitatea de furnizare de date, pe site-ul Port Network.

 


 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • nasol eu nu inteleg deloc bun numai puteau sustine site-ul asta membrii actuali dar se puteau gasi alti membri sa duca mai departe acest site pacat era unul foarte bun mai ales ca era singurul program *** nu existau multe ca asta era unic
  • O veste mai proasta nu putea sa vina asa de inceput de an! Personal, folosesc programul tv de pe port.ro aproape zilnic, mai ales cand incep competitiile sportive gen ciclism, F1, MotoGP, etc.
  • Cinemagia.ro/Program-TV chiar s-a moernizat și oferă grilele a câteva sute de posturi TV disponibile în România.

    Cred că Port s-a retras pentru a oferi un loc mai bun în piață altui operator.

Trimite un comentariu