Skip to main content

AdBlock-ul la români. Blocăm reclamele mai mult pe desktop, mai puțin pe mobil

 
AdBlock-ul la români. Blocăm reclamele mai mult pe desktop, mai puțin pe mobil
Sursa foto: Marketing Week

Media utilizatorilor de programe de tip adblock, care fac invizibile majoritatea formatelor publicitare online, s-a dublat de la 13,9 la 29,26% în ultimul an, conform studiului AdBlocking în România, realizat de TailWind în parteneriat cu Oriel, cu sprijinul IAB si BRAT.

Concluzii din studiul IAB - AdBlock: 

  • Motivul instalării AdBlock. Reclama iritantă, care ori blochează conținutul site-ului, ori deranjează prin auto-play și lipsa unei modalități de a o închide.
  • A crescut cu 8% numărul celor care au aflat de existența tool-urilor de blocare a reclamelor, de la 43,3%, anul trecut, la 51,3%. 
  • Activitățile online afectate de publicitatea agresivă: citirea știrilor și vizionarea filmelor online. 
  • Cele mai afectate categorii de conținut de programele de tip ad block: satiră și umor, lifestyle masculin, auto&moto, IT&C, Video&TV Online. 
  • Utilizatorul standard de programe de tip ad block: este de sex masculin (67,7%), are vârsta cuprinsă între 18 și 44 de ani (65,9%), este angajat cu studii superioare, ori manager sau întreprinzător particular (53,7%). 
  • Principalul motiv pentru care utilizatorii de internet din România ar dezinstala programele de blocare a publicității online ar fi eliminarea publicității care împiedică accesarea conținutului paginii. 

În premieră, anul acesta a fost măsurată si folosirea programelor de tip adblock pe mobil, procentele aici fiind mult mai mici: 1.36% pe telefon si 2.11% pe tableta.

Publicitate

Acest fapt duce media la 11,86%, un procent care încă situează România sub decât cifrele înregistrate în piețele dezvoltate (de exemplu, în SUA procentul desktop este apropiat de cel înregistrat în România, 28.5% în varianta desktop, dar a atins deja 11% si pe dispozitivele mobile).

La studiu au participat 85 dintre cele mai cunoscute site-uri din România, membre BRAT si IAB, iar metodologia aplicată a combinat măsurarea cantitativă efectivă cu chestionare care au luat feedbackul utilizatorilor.

Aidan Joyce, CEO Oriel – companie specializată în soluții de evitare a adblockingului si partener tehnologic al studiului: „Din 3.832 de respondenți chestionați pentru acest studiu, 92.9% din utilizatori au susținut că vor continua să folosească un ad-blocker în viitor. Această statistică confirmă că ad-blocking-ul nu este o problema trecătoare si că ne putem aștepta la o continuare a creșterii liniare atât în 2017 cât si în anii următori. Procentul mic înregistrat pe mobil e încurajator dar există țări unde si acesta a ajuns chiar peste 50%.”

Arina Ureche, director general BRAT: „Cred că este momentul oportun ca industria de publicitate online sa își unească forțele si să se concentreze pe interesul comun: transmiterea către utilizator a unui mesaj publicitar adecvat si relevant în raport cu nevoile si așteptările sale, într-o maniera agreabila si atractiva.”

„Întreaga industrie trebuie sa se concentreze pe experiențe si pe performanță, pe vehiculele cele mai potrivite, pe vârfurile tehnologiei si pe creativitate. Agresivitatea în comunicare va fi mereu sancționată de către utilizatori”, a comentat Ionuț Oprea, președinte IAB România.

„Mesajul consumatorilor români de media digitală locală e clar: trebuie să trecem de la etapa urmăririi cu atenție si îngrijorare a fenomenului la etapa acțiunilor concrete. Clienții, agențiile de media si de creație si producătorii de conținut trebuie să se așeze la aceeași masă, să facă front comun si să aplice măsuri clare pentru îmbunătățirea standardelor calitative ale campaniilor”, consideră Dragoș Stanca (Think Digital Group), consultant media si Adrian Moțîrlichie (TailWind), realizator al studiului.

Studiul integral, AICI

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Se pare ca baietii destepti din publicitate nu au inteles nimic. Ma tot intreb cat de prost sa fi sa le mai dai bani pe mana astora care habar nu au pe ce lume traiesc dar pe la conferinte se dau zmei in publicitate.

    Nici nu stiam ca este si pentru mobil, mersi de idee.

Trimite un comentariu