Anchetele Rise despre Liviu Dragnea, virale pe Facebook. Jurnaliştii de la Rise Project au publicat în ultimele zile două investigaţii despre câteva dintre afacerile derulate de Liviu Dragnea în România şi legăturile cu diverşi afacerişti din Brazilia.
Cele două materiale, "Dragnea, fortăreaţa din Brazilia" şi "Dragnea, milionul dispărut", au adunat peste 24.000 de like-uri şi share-uri pe Facebook.
- Primul articol de investigaţie publicat de Rise Project pe acest subiect, cu titlul ”Dragnea, fortăreaţa din Brazilia”, a vizat legăturile de afaceri pe care şeful Camerei Deputaţilor din Parlamentul României le-a legat tocmai în Brazilia.
Investigaţia derulată de jurnaliştii de la Rise a pornit de la sinuciderea lui Costel Comana (din urmă cu doi ani), fostul şef al firmei de transport feroviar private Regiotrans şi fost coleg de facultate cu Liviu Dragnea, şi au descoperit afaceri derulate în Brazilia de oameni apropiaţi liderului PSD. Dintre aceştia s-a evidenţiat şi Mugurel Gheorghiaş, zis “Melcul”, şi el fost coleg de facultate (şi de trupă rock) cu Dragnea.
Jurnaliştii de investigaţie au descoperit o vilă cu piscină şi teren de tenis din regiunea Cumbuco, Brazilia unde, potrivit localnicilor, citaţi de Rise, îşi petreceau vacanţele Dragnea, Comana, Gheorghiaş şi alţi apropiaţi.
Ancheta a adunat peste 18.000 de like-uri şi share-uri, potrivit unei monitorizări Facebrands PRO pentru Paginademedia.ro.
- A doua investigaţie a vizat suma de un milion de euro pe care Liviu Dragnea ar fi primit-o după vânzarea a şase proprietăţi către Costel Comana, omul de afaceri care s-a sinucis în avionul care îl ducea din Bogota căte Costa Rica. Milionul de euro nu apare, scrie Rise, în declaraţia de avere a lui Dragnea.
Articolul integral, titrat "Dragnea, milionul dispărut", a adunat peste 6.000 de like-uri şi share-uri pe Facebook, potrivit monitorizării Facebrands PRO.
Materialul detaliază şi modul în care Costel Comana, fostul şef Regiotrans, şi-a ridicat compania feroviară: cu bani din subvenţii de la stat şi cu aportul autorităţilor (Liviu Dragnea condecea Consiliul Judeţean Teleorman, care aproba rutele feroviare, pe baza cărora Comana primea subvenţiile).
În investigaţie se arată că afacerea a explodat odată cu semnarea unui contract-cadru cu Ministerul transporturilor, pentru perioada 2008-2011.
”Ministerul tocmai permitea accesul operatorilor feroviari privaţi la liniile de pasageri. Tot atunci, Ministerul Transporturilor a permis consiliilor locale şi judeţene să decidă cine mişcă pe tarlaua lor. (...) Pentru că serviciul este catalogat drept unul social, operatorii feroviari privaţi au dreptul şi la subvenţii de stat. Contau kilometrii, nu pasagerii sau oportunitatea. În funcţie de numărul de trenuri, rute şi distanţe – banii veneau de la MT. Şi veneau oricum, chiar şi atunci când se plimbau vagoane goale", se mai arată în investigaţie.
"De exemplu, pentru câteva luni din 2008, Regiotrans a primit subvenţii de 12,7 milioane de euro, în timp ce competitorii de la Regional (950.000 de euro) şi Servtrans (un milion de euro) – de zece ori mai puţin", se arată în articol.
Potrivit Rise Project, Consiliul Judeţean Teleorman, unde şef era Liviu Dragnea, ar fi avizat rute feroviare din judeţ către Regiotrans.
În anul 2009, după ce numărul de rute pe care Regiotrans avea dreptul să circule s-a dublat, inclusiv în Teleorman, Costel Comana a cumpărat cu un milion de euro cash cele şase terenuri de la Liviu Dragnea, bani care nu apar în declaraţia de avere a liderului PSD.
Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
Comentarii