Grupul de media Havas, din Marea Britanie, care se ocupă cu achiziţia de spaţiu publicitar pentru mari clienţi precum Royal Mail, BBC sau Hyundai, a decis să stopeze pentru moment cumpărarea de reclame prin Google şi YouTube, potrivit unui anunţ al agenţiei, scrie AdAge.com.
Decizia companiei de media vine în contextul unei investigaţii a The Times care a dezvăluit că anumite reclame apar alături de conţinuturi compromiţătoare.
„Avem obligaţia să ne îngrijim ca reclamele clienţilor noştri din Marea Britane să fie poziţionate în contextul corect şi să fim asiguraţi că mediul este unul sigur, reglementat şi care să contribuie la obiectivele brandului”, a spus Paul Frampton, director executiv al Havas Group UK, într-o declaraţie de presă.
El a mai adăugat că Havas va rămâne pe poziţie până când „vom avea încredere în abilităţile Google şi YouTube de a livra la standardele pe care noi şi clienţii noştri le dorim”. Aceştia a mai spus că sunt în căutarea unor noi parteneri de încredere.
Conform The Guardian, Havas a cheltuit mai bine de 216 milioane de dolari pe publicitatea digitală pe an.
Decizia vine în contextul în care advertiserii cer o mai mare atenţie în privinţa fraudei, a măsurării şi audienţei.
Procter & Gamble, cel mai mare advertiser de pe glob, a-a angajat ca în acest an că va înceta să mai plătească serviciile vreunei agenţii sau media digitale care nu îndeplinesc cerereile gigantului.
Potrivit sursei citate, Hyundai şi alţi mari advertiseri s-au trezit că au apărut cu reclame alături de clipuri video care susţineau terorismul. Aceştia au cerut public Google să fie mai atent în situaţii de acest gen.
Greg Paull, din conducerea marketingului companiei R3, a catalogat decizia havas drept una „îndrăzneaţă, luată cu siguranţă pentru a şoca, dar şi pentru a trage un semnal de alarmă”.
Totodată, Martin Sorell, directorul executiv al WPP, a arătat într-o declaraţie că gigantul publicitar, precum şi divizia sa de media, Group M, conisderă că Google şi Facebook au aceeaşi responsabilitate să-i protejeze pe advertiseri la fel ca şi alte companii media.
„ (Facebook şi Google - n.r.) Nu se pot „deghiza” în simple companii de tehnologie din moment ce plasează reclame”, a mai adăugat şeful WPP.
„Group M, care a condus sau a susţinut toate iniţiativele industriei pentru a ridica standardele în zona de digital media, poartă discuţii cu propritarii de media digitale de la cel mai înalt nivel pentru a-i încuraja să găsească soluţii pentru protejarea brandurilor.”, a mai spus Sorell.
Comentarii