Skip to main content

VIDEO. Ce reclame reclamă românii: o napolitană creează panică. Un alt spot e prea "high". Femeile de serviciu, discriminate.

 
VIDEO. Ce reclame reclamă românii: o napolitană creează panică. Un alt spot e prea "high". Femeile de serviciu, discriminate.

VIDEO. Ce înseamnă High all the time? Drogat tot timpul! reclamă un român la CNA care a auzit muzica într-un spot. Clipurile la napolitanele Alfers sunt sinistre. De ce? Trimit la cutremur, când sunt ronțăite. Creează panică! se plâge un alt telespectator. Femeile de serviciu sunt discriminate într-o reclamă la saci de gunoi, crede altul. Când argumentele lipsesc, reclamația e mai simplă: "e o reclamă de o cretinătate incredibilă".

Publicitate

Paginademedia.ro a făcut o selecție a unor plângeri mai puțin obișnuite, dar care au ajuns pe masa CNA. "Nu ar trebui să ajungă la noi astfel de lucruri", spune un membru al forului. Dar asta este procedura.

LOST IN TRANSLATION.Ce înseamnă High all the time? O reclamă Renault, plângere pentru că îndeamnă la consumul de droguri

"Trebuie să stau drogat tot timpul!" Asta înseamnă în traducere - reclamă un român - versurile melodiei I got to stay high all the time. Piesa e folosită într-o reclamă Renault. Îndeamnă la consumul de droguri, s-a plâns la CNA telespectatorul nemulțumit.

Din reclamaţie:

“Există o reclamă la Renault în care în fundal rulează o melodie cu un vers repetitiv care sună: „I got to stay high all the time”, în traducere ar însemna trebuie să stau drogat tot timpul.

Potrivit raportului de monitorizare întocmit, versurile aparţin piesei Habits (Stay High) - Hippie Sabotage Remix, care aparţine cântăreţei Tove Lo.

 

ZGUDUITOR. Napolitanele Alfers aduc panică. Provoacă cutremure!

De ce panică şi disconfort? Pentru că - după plângere - reclama redă un cutremur provocat de momentul în care un personaj muşcă dintr-o napolitană.

Ce spun două dintre reclamaţii:

“(...) sunt de părere că reclama napolitanei Alfers ar trebui retrasă. După ce că românul e şi aşa panicat de cutremure şi media nu face nimic pentru a calma situaţia, această reclamă aduce un strop de panică şi disconfort. Reclama chiar foloseşte cuvântul „cutremurătoare” dar e prezentă şi o lanternă, folosită în situaţii de urgenţă. (...)”

“Vă adresez respectuoasa rugăminte de a analiza oportunitatea excluderii de pe posturile tv (poate și de radio, dar nu știu dacă rulează și în format audio) reclama la napolitanele Alfers, care, în contextul producerii, în data de 24.09 a.c., a seismului de 5,3 grade Richter poate fi considerată de-a dreptul sinistră, fiind de natură a produce în rândul privitorilor o amplificată stare de disconfort, dacă nu chiar de panică. (...)”

Gabriel Tufeanu, membru CNA a declarat că “reclamele astea s-ar potivi mai bine pentru ISU”, făcând aluzie la campania “Nu tremur la cutremur”, desfăşurată de Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă.

LOST IN TRANSLATION 2. Din română în română: carii sau cari? Kober "infestează populația"

Care este pluralul pentru caria de lemn? Cari sau carii? O dilemă care a ajuns pe masa CNA.

Ce spune reclamaţia:

“În una din reclamele pentru vopselele Kober se foloseşte un regionalism - ca să nu spun o expresie de om incult - anume în locul denumirii de carie de lemn, sau pluralul carii, se pronunţă ’cari’, cu un singur i. Să nu ne mai mirăm că limba literară este pocită din ce în ce mai mult..

Poate găsiţi de cuviinţă să-i determinaţi pe făcătorii de reclame să nu mai folosească agramaţi sau persoane cu două clase elementare care să infesteze în mod grav pronunţia cuvintelor din limba română. Aceste deformări ale vocabularului sunt auzite şi de cei mai tineri care preiau aceste greşeli de exprimare. Şi nu este doar acest caz…”

Decizia CNA? Cuvântul “Cari” este folosit în mod corect în reclamă. Acesta, potrivit DEX, face referire la numele unor insecte care trăiesc în lemn. 

DISCRIMINARE PE SCARA BLOCULUI. Sacii care denigrează femeia de serviciu

În spotul publicitar apare o femeie careia i se rupe sacul menajer şi împrăştie gunoiul pe scara blocului. Drept urmare, aceasta este certată de un vecin, fiind confundată cu o femeie de servici.

Ce s-a reclamat în privinţa spotului:

“Spotul care conţine elemente de discriminare şi cataloghează negativ şi degradant slujba de ‘femeie de serviciu’ (…) Nicio slujbă nu este denigrantă şi nu este corectă transmiterea unui mesaj pozitiv pentru o persoană care nu este ‘femeie de serviciul’ şi unul negativ pentru cea care este. Se observă atitudinea doamnei din imagine în ambele situaţii (...)"

 

SIMPLU ȘI DIRECT. Reclame de o "cretinătate incredibilă"

Două spoturi publicitare, la ferestrele Rehau şi la şuncă de praga de la Meda - Sesizarea nu a vizat vreo abatere de la legislaţia publicitară. Reclamantul a fost deranjat de construcţia reclamelor şi de mesajul pe care îl transmit:

“Stau şi mă uit ca prostul la diverse reclame de o cretinatate incredibilă. Vă dau două exemple: una este la ferestrele Rehau. Un individ apare si canta: ‘spune-mi ca vrei ferestre noi; pentru tine sau daruieste-le cuiva drag; sau da-mi-le mie; hmmm!’ Superb. Imediat privitorul are imboldul sa dea fuga la Rehau sa comande ferestre si sa i le dea individului. (...)

Cealaltă este cea cu ‘Viorel, iar mănânci cu frigiderul deschis’. Sigur, că mănâncă cu frigiderul deschis este rău, dar modul elegant în care bagă în el este sinistru! (...)”, spune reclamantul în sesizarea trimisă la CNA.

Radu Herjeu, membru CNA, a reacţionat la această sesizare, spunând că ar trebui ca CNA să nu mai accepte astfel de sancţiuni. “E inacceptabil să ajungă la departamentul de monitorizare asemenea sesizări, e inadmisibil. Ce să îi răspundem la chestia asta? El nici nu a sesizat incălcări ale legislaţiei. Ar trebui să găsim o soluţie să nu mai dăm curs unor asemenea sesizări”, a spus Radu Herjeu.

CNA a discutat în şedinţa de joi reclamaţiile primite pentru spoturile publicitare care au rulat pe TV în anul 2016.

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Comentarii

  • Să vedeți şi reclama actuală de la ePantofi.ro care este homofobă, secvența referindu-se la un cuplu care stă pe bancă (pentru că reclama e pentru pantofi, în secvență se văd doar picioarele acestora), băiatul stă despărțit de către fată dar se apropie imediat de ea când comentatorul spune: ,,...primul pas în direcția bună..." Bun ce înseamnă asta? Oare ePantofi face aluzie la referendumul privind familiile şi interzicerea căsătoriilor LGBT, cum poate o reclamă să devină aşa uşor propagandă pentru un subiect foarte senzitiv pentru țară şi discriminatorie față de o comunitate din această țară! Ruşine ePantofi.ro, voi credeți că doar voi sunteți atotștiutori şi că ceilalți diferiți ca voi sunt cum credeți sau ,,o iau pe căii greşite", vă înșelați amarnic şi sper să aveți pe cei care o să vă lingă pantofii! Această reclamă (ca să nu mai zic porcărie) rulează pe toate posturile în special la prânz şi în prime-time pe toate posturile cu audiențe mari (ProTV, Kanal D, Antena 1, etc), am depus o plângere la CNA şi aştept scoaterea acestei propagande pentru un subiect despre care s-a vorbit mult şi s-a acționat prost. Să începem să facem mai multe reclamații la acestă PROPAGANDĂ!

Trimite un comentariu