Skip to main content

Digi Communications anunță intenția de listare la Bursă. Ce venituri, câți abonați și cu ce date se prezintă compania, pentru fiecare țară

 
Digi Communications anunță intenția de listare la Bursă. Ce venituri, câți abonați și cu ce date se prezintă compania, pentru fiecare țară
digi

Digi Communications N.V. - o companie care reunește operațiunile de telecomunicații ale RCS&RDS, anunță azi intenția de a lansa o ofertă publică pentru a se lista la Bursa de Valori.

În documentul care anunță intenția de lansare, sunt detaliate toate operațiunile de comunicații ale Digi, cu venituri și cu numărul de abonați pe fiecare țară în parte.

Publicitate

Documentul nu precizează dacă operațiunile de media - Digi 24, UTV, Pro FM, Digi FM - sunt incluse în intenția de ofertă publică.

Totodată, se precizează că CEO al Digi Communications va fi Seghei Bulgac, CEO al companiei-mamă RCS&RDS.

Detalii din prezentarea Digi Communications, așa cum apar în document:

Venituri, pe țări:

ROMÂNIA. Pentru anul încheiat la data de 31 decembrie 2016, operațiunile din România au generat 612,7 milioane €, sau 72,7%, din veniturile noastre totale;

UNGARIA. Operațiunile noastre din Ungaria au generat 137,9 milioane €, sau 16,4%, din veniturile noastre totale;

SPANIA. Operațiunile noastre din Spania au generat 83,0 milioane €, sau 9,9%, din veniturile noastre totale;

ITALIA. Operațiunile noastre din Italia au generat 9,2 milioane €, sau 1,1%, din veniturile noastre totale.

Abonații, pe țări și servicii:

1. Televiziunea prin cablu este linia noastră inițială de activitate.

La data de 31 decembrie 2016, aveam aproximativ 2,9 milioane abonați în România și aproximativ 473.000 în Ungaria pentru serviciile de televiziune prin cablu.

Serviciile de televiziune prin cablu au generat 25,7% din veniturile noastre în anul încheiat la 31 decembrie 2016.

La data de 31 decembrie2016, serviciile noastre de televiziune prin cablu, împreună cu serviciile noastre DTH, aveau o cotă de aproximativ 49,0% și aproximativ 25,1% pe piețele televiziunii cu plată din România și respectiv din Ungaria.

2. Serviciile de internet și date fixe.

La data de 31 decembrie 2016, am avut aproximativ 2,1 milioane abonați pentru serviciile de internet și date fixe în România și aproximativ 428.000 în Ungaria.

Serviciile de internet și date fixe au generat 23,9% din veniturile noastre în anul încheiat la 31 decembrie 2016.

La data de 31 decembrie 2016, serviciile noastre de internet și date fixe aveau o cotă de piață de aproximativ 48,6% și aproximativ 15,8% în România și, respectiv, în Ungaria .

3. Servicii de telecomunicații mobile utilizând rețelele de 3G și 4G în România, și în calitate de MVNO axat pe comunitățile de români din Spania și Italia.

La data de 31 decembrie 2016, aveam aproximativ 3,2 milioane pentru serviciile de telecomunicații mobile în România, aproximativ 14.000 în Ungaria (unde oferă servicii de internet și date mobile în calitate de revânzător prin rețeaua Telenor), aproximativ 609.000 unități generatoare de venit în Spania și aproximativ 86.000 în Italia.

Serviciile de telecomunicații mobile au generat 25,5% din venituri în anul încheiat la data de 31 decembrie 2016. La data de 31 decembrie 2016, serviciile de telecomunicații mobile Digi aveau o cotă de piață de aproximativ 11,6% în România și cote relativ mici pe piețele din Ungaria, Spania și Italia.

4. Servicii de telefonie fixă prin intermediul rețelelor din România și Ungaria. La data de 31 decembrie 2016, aveam aproximativ 1,3 milioane pentru servicii de telefonie fixă în România și aproximativ 353.000 UGV pentru servicii de telefonie fixă în Ungaria.

Serviciile de telefonie fixă au generat 3,8% din venituri în anul încheiat la data de 31 decembrie 2016. La data de 31 decembrie 2016, serviciile noastre de telefonie fixă aveau o cotă de piață de aproximativ 31,7% și aproximativ 11,6% în România și, respectiv, în Ungaria (Surse: Raportările Grupului și ale companiilor active în același domeniu, ANCOM, NMIAH).

Serviciile noastre de televiziune prin satelit de tip DTH sunt oferite în România și Ungaria. La data de 31 decembrie 2016, aveam aproximativ 641.000 UGV pentru serviciile DTH în România și aproximativ 307.000 UGV pentru serviciile DTH în Ungaria. Serviciile DTH reprezentau 8,3% din veniturile noastre în anul încheiat la data de 31 decembrie 2016

Rezumatul ofertei:

• Oferta publică inițială (IPO) va cuprinde o ofertă de acțiuni ordinare clasa B provenind de la acționarii existenți. Societatea nu va obține nicio parte din sumele obținute de pe urma vânzării Acțiunilor Oferite.

• Societatea a emis, de asemenea, acțiuni ordinare de clasa A, dar care nu fac parte din Ofertă și care nu vor fi admise la tranzacționare

• Fiecare Acțiune de clasa B conferă un drept de vot și fiecare acțiune de clasa A conferă 10 drepturi de vot. Acțiunile de clasa B conferă aceleași drepturi la dividende ca și acțiunile de clasa A.

• Oferta propusă, în cazul în care va avea loc, va consta dintr-o ofertă: (i) adresată publicului în România, și (ii) anumitor investitori instituționali și profesional și admiterea Acțiunilor Oferite la tranzacționare pe Piața Reglementată la vedere a Bursei de Valori Bucureștii

• Societatea intenționează să listeze cel puțin 25% din capitalul social subscris al Societății, presupunând că are loc exercitarea opțiunii de supra-alocare a 10% din acțiuni, imediat după Admitere

• Citigroup și Deutsche Bank acționează în calitate de Coordonatori Globali Comuni și împreună cu BT Capital Partners S.A., BRD – Groupe Société Générale S.A., Société Générale S.A., Raiffeisen Bank S.A. și Wood & Company Financial Services, a.s. în calitate de Deținători Comuni ai Registrului de Subscrieri

• Detalii complete ale Ofertei vor fi incluse in Prospect, care urmează să fie publicat în timp util de către Societate, ulterior aprobării de către Autoritatea pentru Piețe Financiare din Regatul Țărilor de Jos (Stichting Autoriteit Financiële Markten).

• Se preconizează că admiterea la tranzacționare va avea loc în luna Mai 2017.
 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Toate companiile au credite, unele din ele le au mascate în împrumuturi date de compania-mamă, grupul RCS-RDS nu are o companie mamă și e nevoită să se finanțeze prin împrumuturi la bănci, glumind un pic, compania mamă a RCS-RDS este ING Group.
  • @Adi-de unde tragi concluzia ca stau foarte rau cu banii?
    Esti cumva un expert financiar sau mancatir de seminte cu gura mare!?
  • @Adi E clar, te pricepi la listari la bursa si economie. De aia iese o companie pe bursa, ca sta prost :))))
  • Audientele de ieri? Antena 1 a fost pe locul 1 la nivelul intregii zi, pe Comercial cu 20.4% Share, urmata de ProTV cu 19.9% Share si Kanal D cu 10.3% Share
  • E clar. RCS sta foarte, foarte rau cu banii! Are datorii uriase si in ciuda unei cote de piata foarte bune, nu acopera cheltuielile. Nu merge sa faci profit cu 3 euro abonament de telefonie sau 40 lei la cablu. Cu preturile mici au vrut sa loveasca dur concurenta dar nu le-a iesit.

Trimite un comentariu