Skip to main content

AUDIENŢE. Posturile de ştiri în aprilie: continuă scăderile pe linie. Care e explicaţia?

 
AUDIENŢE. Posturile de ştiri în aprilie: continuă scăderile pe linie. Care e explicaţia?

AUDIENŢE. Posturile de ştiri scad, pe linie, în luna aprilie. Românii au stat mai puţin cu ochii pe canalele informative, decât în luna martie, când, de asemenea, cifrele erau tot în scădere.

Publicitate

Unul din motive ţine de abundenţa, de fapt de lipsa abundenţei subiectelor. Cifre foarte mari au fost înregistrate de posturile de ştiri în primele luni ale anului, perioadă marcată de frământări politice şi mitinguri de stradă.

Pe de altă parte, sezonalitatea se simte în audienţa canalelor: în ianuarie, februarie, consumul TV este foarte ridicat (lumea stă mai mult la televizor). În luna martie, au început încep grilele marilor generaliste, iar publicul s-a orientat către formatele internaţionale de la Pro TV şi Antena 1 sau la serialele turceşti de la Kanal D.

Pe lângă acestea, aprilie a fost o lună cu consum TV mai scăzut, cu perioade de vreme de bună, dar şi cu vacanţa de Paşte.

Audienţele posturilor de ştiri în luna aprilie:

PRIME-TIME. La nivelul întregii ţări, cel mai urmărit post de ştiri, în Prime-Time este România TV. Postul scade cu 40.000 de telespectatori. Şi locul doi pe naţional, Antena 3, are un minus, de aproape 60.000.

Ca o comparaţie, România TV şi Antena 3 aveau fiecare, în ianuarie, seara, o medie de 560.000 de telespectatori pe naţional. În aprilie, România TV are 354.000, iar Antena 3 - 330.000.

La oraşe, serile din aprilie au fost ale Antenei 3, iar România TV a fost pe locul al doilea. Câteva zeci de mii de telespectatori scădere la fiecare.

În aprilie, singurul post care nu e pe minus seara e B1 TV: un mic plus de 2.000 de telespectatori, la nivelul întregii ţări.

MEDIA PE ZI. După media pe toată ziua, România TV are în aprilie fix aceeaşi audienţă la nivelul întregii ţări. Este peste Antena 3, care scade cu 15.000. La nivel naţional, B1 TV şi Digi 24 au un foarte uşor plus.

La oraşe, media pe zi arată un consum mai scăzut pentru toate posturile de ştiri. În aprilie, România TV şi Antena 3 sunt la egalitate după media pe zi la oraşe.

Audienţa posturilor de ştiri în lunile februarie, martie şi aprilie, după media în PRIME-TIME (intervalul de maximă audienţă, 19.00-23.00):

PRIME-TIME URBAN:

FEBRUARIE Persoane (Rtg%) MARTIE Persoane (Rtg%) APRILIE Persoane (Rtg%)
Antena 3 360.000 (3,7) Antena 3 270.000 (2,8) Antena 3 239.000 (2,5)
Romania TV 348.000 (3,6) Romania TV 245.000 (2,5) Romania TV 207.000 (2,1)
Realitatea 118.000 (1,2) Digi 24 61.000 (0,3) Digi 24 53.000 (0,5)
Digi 24 114.000 (1,2) B1 TV 56.000 (0,6) B1 TV 50.000 (0,5)
B1 TV 62.000 (0,6) Realitatea 53.000 (0,5) Realitatea 45.000 (0,5)

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

PRIME-TIME NAŢIONAL:

FEBRUARIE Persoane (Rtg%) MARTIE Persoane (Rtg%) APRILIE Persoane (Rtg%)
Romania TV 513.000 (2,9) Romania TV 393.000 (2,2) Romania TV 354.000 (2)
Antena 3 512.000 (2,9) Antena 3 387.000 (2,2) Antena 3 328.000 (1,8)
Realitatea 162.000 (0,9) B1 TV 84.000 (0,5) B1 TV 86.000 (0,5)
Digi 24 131.000 (0,7) Realitatea 76.000 (0,4) Digi 24 69.000 (0,4)
B1 TV 106.000 (0,6) Digi 24 70.000 (0,4) Realitatea 67.000 (0,4)

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

Audienţa posturilor de ştiri în lunile februarie, martie şi aprilie, după MEDIA PE ZI:

ZI URBAN

FEBRUARIE Persoane (Rtg%) MARTIE Persoane (Rtg%) APRILIE Persoane (Rtg%)
Romania TV 200.000 (2) Romania TV 147.000 (1,5) Romania TV 132.000 (1,4)
Antena 3 194.000 (2) Antena 3 145.000 (1,5) Antena 3 132.000 (1,4)
Digi 24 64.000 (0,7) Digi 24 37.000 (0,4) Digi 24 36.000 (0,4)
Realitatea 61.000 (0,6) B1 TV 36.000 (0,4) B1 TV 35.000 (0,4)
B1 TV 44.000 (0,5) Realitatea 29.000 (0,3) Realitatea 26.000 (0,3)

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

ZI NAŢIONAL

FEBRUARIE Persoane (Rtg%) MARTIE Persoane (Rtg%) APRILIE Persoane (Rtg%)
Romania TV 307.000 (1,7) Romania TV 231.000 (1,3) Romania TV 231.000 (1,3)
Antena 3 288.000 (1,6) Antena 3 214.000 (1,2) Antena 3 199.000 (1,1)
Realitatea 88.000 (0,5) Realitatea 42.000 (0,2) B1 TV 62.000 (0,3)
B1 TV 85.000 (0,5) B1 TV 59.000 (0,3) Digi 24 45.000 (0,3)
Digi 24 76.000 (0,4) Digi 24 42.000 (0,2) Realitatea 40.000 (0,2)

Sursa: Kantar Media, copyright: ARMA

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Realitatea scade la jumatate intr-o luna? Well done, Rares, good job Hoandra. Tineti-o asa si pana-n vara scapam de voi.

Trimite un comentariu

sus