Skip to main content

Bucureştiul are un logo de 50.000 de lei

 
Bucureştiul are un logo de 50.000 de lei

Concursul iniţiat de Primăria Capitalei pentru realizarea unui logo reprezentativ al Bucureştiului a fost câştigat de un designer din Timişoara, în vârstă de 32 de ani, anunţă agenţia de presă News.ro.

Publicitate

Acesta va primi premiul de 50.000 de lei, suma reprezentând cedarea drepturilor de autor în favoarea municipalităţii pentru utilizarea lucrării.

„Concursul pentru realizarea unui logo reprezentativ pentru municipiul Bucureşti organizat de Primăria Capitalei a ajuns la final. Câştigător a fost desemnat Narcis Teodor Lupou, un designer în vârstă de 32 de ani din Timişoara, a cărui lucrare a întrunit cel mai mare punctaj. Premiul este în valoare de 50.000 de lei brut, suma reprezentând cesionarea exclusivă a drepturilor de autor, nelimitată în timp şi spaţiu, pe orice suport material şi în toate modurile, in favoarea municipiului Bucureşti, pentru utilizarea lucrării declarată câştigătoare”, a anunţat, miercuri, Primăria Capitalei.

Ce a vrut autorul: „Am avut ca nuclee inspiraţionale moştenirea arhitectonică autentică a Capitalei şi valenţele pozitive generate de rezonanţa etimologică a numelui oraşului Bucureşti. Alăturarea celor patru elemente identice ca formă, dar diferite ca poziţionare, subliniază ideea de epicentru al naţiunii către care converge Capitala.”.

Potrivit municipalităţii, vor fi oferite şi premii de consolare "celor mai reuşite propuneri”, alese şi în funcţie de părerea publicului.

Logo-ul propus de câştigător a fost creat ţinând cont de anumite simboluri culturale reprezentantive pentru Bucureşti

În concursul organizat de Primăria Capitalei s-au înscris 230 de persoane, 204 înscrieri fiind validate şi punctate de juriu în funcţie de cinci criterii: relevanţa pentru tema concursului, design atractiv, originalitate (îmbinarea elementelor care îmbină tradiţia istorica a Bucurestiului cu tendinţele actuale), funcţionalitate (vizibilitate si lizibilitate, să fie uşor recognoscibil, să poată fi imprimat şi pe suprafeţe mici fără să se piardă detalii esenţiale) şi adaptabilitate (să permită declinarea ulterioara a unor branduri sectoriale), a precizat municipalitatea.

Juriul a fost format din primarul Capitalei, Gabriela Firea, profesor Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Romane, secţia de Arte, Arhitectură şi Audiovizual, Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului Bucuresti, Anca Boeriu, lector la departamentul Grafică al UNARTE, dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectură şi Urbanism Ion Mincu, Ioana Ciocan, vicepreşedinte Uniunea Artiştilor Plastici, Dochiţa Zenoveiov, brand innovator, "INOVEO”, Bogdan Naumovici, managing partner "23 Communication Ideas”, Corina Vinţan, managing partner "Links Associates” şi Mirel Palada, sociolog.

Concursul s-a derulat în perioada 20 martie - 20 aprilie 2017 şi a fost organizat de Primăria Capitalei, după ce consilierii au aprobat, în şedinţa CGMB din 28 februarie, proiectul de hotărâre în acest sens.

GALERIE FOTO. Din prezentarea noului logo

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus