Skip to main content

Fost manager la Facebook, despre scandalul datelor despre tineri vulnerabili: Facebook minte

 
Fost manager la Facebook, despre scandalul datelor despre tineri vulnerabili: Facebook minte

“Sunt aici sa va spun ca eu cred ca ei mint printre dinti”, spune un fost manager de la Facebook, despre raspunsul dat de gigantul digital la scandalul cu care se confrunta in Australia.

Publicitate

Reacţia vine după ce un raport scurs in presa arata ca reteaua sociala a adunat date despre tineri stresati, anxiosi, descumpaniti sau nesiguri si le-a pus la dispozitia publicitarilor. Facebook a replicat că a adunat date, dar nu pentru acest scop.

Antonio Garcia-Martinez, fost manager de proiect la Facebook in perioada 2011-2013, a declarat pentru Guardian ca acesta crede ca raspunsul dat de Facebook in urma scandalului este fals, insa nu vede vreo problema in activitatea de adunare si transmitere catre publicitari a unor date despre tineri aflati in situatii vulnerabile.

“Facebook a sustinut ca stirea a fost inselatoare, asigurand publicului de faptul ca reteaua nu ofera instrumente care sa vizeze oamenii pe baza starii lor emotionale.

Dacă intenţia celor de la Facebook in relatia cu publicul este de a da impresia că o astfel de direcţionare nu este posibilă chiar şi pe platforma lor, ei bine, sunt aici să vă spun că eu cred că ei mint printre dinti”, a spus Antonio Gracia-Martinez.

Întrebarea nu este dacă acest lucru se poate face. Este dacă Facebook ar trebui să aplice un filtru moral acestor decizii. Să presupunem că Facebook targeteaza in anunţuri adolescenţi deprimaţi. Reacţia mea? Şi ce dacă. Uneori datele se comportă neetic”, a adugat acesta insa.

Antonio Gracia-Martinez a spus pentru Guardian ca Facebook detine si ofera un mecanism de tip “psihometric” prin care selecteaza publicul despre care o agentie de publicitate crede ca este susceptibil la mesajul sau.

“Nu există nimic în domeniul comerţului pe care îl cunosc, despre anunţuri care targeteaza emoţii. Dar Facebook are şi oferă o viziune tip "psihometrică", în care scopul este de a defini o submulţime a publicului de marketing despre care un agent de publicitate crede că este deosebit de susceptibil la mesajul său.”

Facebook nu va limita niciodata utilizarea datelor, singurul care poate influenta deciziile gigantului digital fiind publicul, dar chiar si asa, doar in situatia in care reactiile publice ar fi atat mari incat sa nu poata fi disipate, spune fostul manager de la Facebook.

"Realitatea crunta este ca Facebook nu va incerca niciodata sa limiteze o astfel de utilizare a datelor, cu exceptia cazului in care reactia publica ajunge atat de mare incat sa nu poata fi disipata.”

Antonio Gracia-Martinez da exemplu situatia creata in jurul retelei sociale in contextul stirilor false. Potrivit acestuia, desi Facebook a introdus, in urma presiunii publice, o serie de unelte care sa combata stirile false de pe retea, gigantul digital le va scoate imediat cum va putea face acest lucru.

Antonio Gracia-Martinez:

“Este si ceea ce sa întâmplat cu Trump şi cu acuzaţia de "ştiri false": chiar şi implacabilul Zuck a trebuit să lase de la el şi să introducă nişte tehnici anti de ştiri false. Dar ei vor scoate aceste mecanisme de îndată ce vor putea. Şi de ce nu ar face-o? Cel puţin în cazul anunţurilor, datele şi ratele de click sunt pe partea lor.”

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus