Skip to main content

Cum s-a văzut condamnarea managerului Antena Group? Am urmărit abordările televiziunilor de ştiri după ce s-au anunţat condamnările din dosarul de şantaj Antene - RCS.

 
Cum s-a văzut condamnarea managerului Antena Group? Am urmărit abordările televiziunilor de ştiri după ce s-au anunţat condamnările din dosarul de şantaj Antene - RCS.

Câte televiziuni, atâtea versiuni. Am urmărit ştirile despre condamnările din dosarul de şantaj Antena - RCS pe patru posturi de ştiri: Digi24, Antena 3, B1 TV şi România TV. Concluzia? Practic, dacă un telespectator ar vrea să fie informat, ar trebui să urmărească ştirea la cel puţin trei posturi de ştiri.

Publicitate

Digi 24 a dat pe larg, însă a omis unele aspecte din proces. Ce anume, în articol. Antena 3, de asemenea implicată în proces, a fost evazivă şi s-a concentrat pe achitări. Toate aspectele procesului au fost acoperite complet, cu toate detaliile şi cu toate informaţiile de România TV şi B1.

Paginademedia.ro prezintă concluziile monitorizării:

Digi 24, postul deţinut de RCS&RDS - compania al cărei administrator a fost şantajat de Sorin Alexandrescu, a avut cele mai ample materiale pe acest subiect. Spre exemplu, ştirea din această dimineaţă înregistrată de Paginademedia.ro a avut peste trei minute. Postul s-a concentrat pe vinovaţi. „Curtea Supremă i-a găsit vinovaţi pe fostul director Antena Group, Sorin Alexandrescu, pe Camelia Voicuelscu şi pe fostul şef al ANAF, Şerban Pop.” Cât despre inculpaţii achitaţi de acuzaţiile de şantaj, Digi24 a menţionat doar unul: pe Dan Voiculescu.

„Curtea Supremă a confirmat şantajarea administratorului companiei RCS&RDS de către Antena Group”, a mai spus pe post vocea din off.

În ştirile monitorizate de paginademedia.ro, nu am găsit nimic despre achitarea Antenei 3 sau Intact Publishing, ambele părţi în acest proces.

Antena 3, televiziune parte a grupului Intact, care a fost de asemenea vizată de acuzaţiile de şantaj, dar achitată, a prezentat ştirea dintr-o altă perspectivă: s-a centrat pe achitări şi a fost destul de evazivă. Primul materiale prezentat pe post a avut mai puţin de un minut. ŞI a început nu cu o condamnare, ci cu achitările:

„Verdict final în procesul de şantaj RCS - Antena Group. Dan Voiculescu a fost achitat definitiv pentru acuzaţia de complicitate la şantaj. Antena 3, Intact Publishingşi directorul acesteia din urmă, Dan Matiescu, au fost de asemenea achitaţi de toate acuzaţiile. ”

„A fost pronunţată o condamnare cu suspendare pentru Camelia Voiculescu la un an şi şase luni, iar pentru Sorin Alexandrescu, fostul director al Antena Group, o sentinţă de patru ani şi jumătate”, mai spune ştirea. De observat că în acest caz nu se pronunţă cuvântul „închisoare”, dar este menţionat în cazul condamnării fostului şef ANAF: „Fostul şef al ANAF, Şerban Pop, a primit în acelaşi dosar o condamnare de doi ani de închisoare cu suspendare”.

În final, ştirea Antenei 3 menţionează: „Pe parcursul procesului, inculpaţii au prezentat dovezi privind existenţa unor provocări şi înscenări din partea DNA, cu ajutorul denunţătorului Ioan Bendei, fost manager RCS RDS.”

Pe de altă parte atât România TV cât şi B1 TV au dat informaţii complete atât despre cei condamnaţi cât şi despre cei achitaţi, precum şi contextul acuzaţiilor de şantaj.

Cum s-a văzut ştirea la Digi24:

Stire Digi 24 from Jul on Vimeo.

Cum s-a văzut ştirea la Antena 3:

Stire Antena 3 from Jul on Vimeo.

Cum s-a văzut ştirea la România TV:

Stire Romania TV from Jul on Vimeo.

Cum s-a văzut ştirea la B1 TV:

Stire B1 TV from Jul on Vimeo.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Dar,apropo, cu RDS și Mitica Dragomir,nimic ,a decedat mort cazul ?Ăștia, fanii RDS, cu spume la ***tr...Ita ,nu aveți vreun comentariu,bazat pe fapte,e clar,ungur e penal.

Trimite un comentariu

sus