Skip to main content

Emisiunea lui Virgil Ianţu de la TVR 2 intră în competiţia Eurovision Creative Forum şi se pregăteşte de „export”

 
Emisiunea lui Virgil Ianţu de la TVR 2 intră în competiţia Eurovision Creative Forum şi se pregăteşte de „export”

Emisiunea lui Virgil Ianţu, de la TVR 2, remarcată la nivel internaţional. Producţia de cultură generală a fost selecţionată la Eurovision Creative Forum, organizat de EBU (European Broadcasting Union), competiţie care îşi va desemna premianţii în toamna acestui an. Totodată, un vânzător american de formate de emisiuni a realizat o ediţie-pilot în limba engleză pentru export, sub numele „To Win Your Country”.

Publicitate

Producţia, prezentată de Virgil Ianţu, face parte din cele 20 alese de juriu – Format Core Group -, din totalul de 80 de formate înscrise în competiţia Eurovision Creative Forum.

„Deocamdată sunt în etapa în care mă bucur, dar în acelaşi timp sunt preocupat de ceea ce a fost şi vreau să mă uit la lucrurile care pot fi îmbunătăţite şi pot fi duse la un nivel şi mai înalt şi pentru a face din format unul impecabil”, a mărturisit Virgil Ianţu, într-un interviu pentru Paginademedia.ro.

Lansat în 17 aprilie la TVR 2, „Câştigă România!”este un concurs de cultură generală despre România, într-un format nou dezvoltat de Televiziunea Română împreună cu compania Zucchero Media, care îşi propune educarea telespectatorilor.

De luni până joi, de la ora 20.00, Virgil Ianţu este gazda concurenţilor care se întrec în cunoştinţe despre România. Întrebările se referă doar la ţara noastră şi cuprind o paletă largă de subiecte, despre istoria şi frumuseţile României.
89 de concurenţi dintre cei peste 500 de participanţi la castingurile organizate de TVR şi-au testat cunoştinţele generale în platoul emisiunii „Câştigă România!”

Virgil Ianţu, scurt interviu pentru Paginademediar.ro:

Paginademedia.ro: Cum ai primit vestea că formatul pe care tu îl prezinţi a ajuns, de la primul sezon, să fie de interes pentru a fi „exportat”?

Virgil Ianţu: Eu, de obicei, când aleg un format stau bine să mă gândesc. La acest format, am zis imediat da pentru că mi-am dat seama cât potenţial are. Şi am crezut în el foarte tare şi cred în continuare că a fost o idee bună. În primul moment, în care americanii au fost interesaţi de acest format, cumva m-am bucurat, dar sincer nu mă aşteptam atât de rapid. Nici nu se încheiase sezonul bine şi au venit tot felul de solicitări. Deocamdată sunt în etapa în care mă bucur, dar în acelaşi timp sunt preocupat de ceea ce a fost şi vreau să mă uit la lucrurile care pot fi îmbunătăţite şi pot fi duse la un nivel şi mai înalt şi pentru a face din format unul impecabil.

Paginademedia.ro: Cum vă gândiţi să transformaţi mai departe acest format?

Virgil Ianţu: Deocamdată, sunt la momentul de analiză şi vreau să văd ce se va întâmpla în viitor. Dar vreau să trag o concluzie împreună cu echipa. S-a pornit şi foarte repede cu acest format. E crud, e foarte tânăr, dar a performat foarte repede şi are un potenţial enorm din punctul meu de vedere.

Paginademedia.ro: Ce crezi că a prins la formatul acesta?

Virgil Ianţu: În primul rând, că este un concurs de cultură generală. Mai ales că nu mai există pe TV alt concurs de cultură generală. În al doilea rând, este specificul românesc, faptul că este vorba despre România. Asta îi apropie pe cei care urmăresc emisiunea, pentru că sunt curioşi, îşi verifică cunoştinţele. Este vorba despre locul în care trăim, acesta cred că este principalul ingredient al emisiunii, care şi pe mine m-a atras.

Paginademedia.ro: Ai mai avut şi alte reacţii legatd e formart?

Virgil Ianţu: Eu, când am început emisiunea, difuzările, mă gândeam că nu o să apuc să fie cunoscut după primul sezon şi că o să fie o luptă de comunicare foarte mare. Comunicarea a fost făcută bine, am participat şi eu foarte mult la asta, împreună cu TVR. Mi-am dat seama că formatul a devenit popular foarte rapid. Am avut semnale de prin ţară. Dar, eu iau pulsul şi de la taximetriştii din Bucureşi şi reacţiile oamenilor, în general. Oamenii îmi spun de Copiii spun lucruri trăsnite, despre Vrei să fii milionar, şi m-am bucurat să observ că ştiau şi de Câştigă România. Copiii cu care mă întâlnesc, au venit şi la TVR cu Şcoala altfel şi de 1 iunie, mi-au spus că urmăresc emisiunea. O surpriză foarte plăcută a venit de la copii.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Geniul teveristic care se ocupa cu prezentarea grafica a emisiunilor se cheamă Dan Manoliu. Unul dintre favoriții Irinei Radu. Sacul și petecul.
  • geo, acolo nu inveti ci iti verifici cultura generala , cartea e pt invatat
  • Bine, băi Mile, că tu ești...vai de capul vostru de anteniști...
  • Poate se mai inspira de aici:
    https://www.youtube.com/watch?v=Exs_MD4aJmA
  • Eu cred că TVR2 este postul cel mai nimerit pentru un concurs de cultură generală, însă cred că acesta nu trebuie suprapus cu principalul jurnal de știri de pe TVR1.
  • Dar geniul din TVR care s-a gandit sa scrie textul intrebarii cu o culoare alba pe un fundal galben deschis nu este concediat?
  • Emisiunea domnului Ianțu are audiențe...cine se uită la ea...audiențele depășesc media postului...ar fi fost interesant de aflat. Probabil că difuzarea pe TVR 1 i-ar fi adus audiențe mult mai mari.

Trimite un comentariu

sus