Skip to main content

VIDEO. Johnson&Johnson acuza Unilever de publicitate comparativa. Marul discordiei? Sapunul pentru bebelusi

 
VIDEO. Johnson&Johnson acuza Unilever de publicitate comparativa. Marul discordiei? Sapunul pentru bebelusi

Un spot la sapun pentru bebelusi, "marul discordiei" dintre gigantii globali Johnson&Johnson si Unilever.

Publicitate

Reprezentanții Johnson&Johnson ii acuza pe cei de la Unilever ca le-au pus sapunul pentru bebelusi intr-o lumina nefavorabila, folosindu-l intr-o reclama in care Unilever isi promoveaza propriul sapun pentru bebelusi, si cere Consiliului National al Audiovizualului scoaterea spotului de pe TV.

Este vorba de reclama lansata de Unilever in Romania in luna martie la sapunul pentru bebelusi Baby Dove. In spot se recurge la o comparatie intre produsul Dove si alte trei sapunuri, printre care si unul de culoare mov. (Video la finalul articolului)

Tocmai acest sapun mov este motivul pentru care Johnson&Johnson s-a adresat astazi Consiliului National al Audiovizualului, acuzand brandul Unilever de publicitate comparativa si inselatoare.

Potrivit reprezentantilor Johnson&Johnson, sapunul propriu destinat bebelusilor, Johnson's Baby, "este singurul produs de acest fel de pe piata destinat bebelusilor care este mov." Astfel ca "este un produs usor de recunoscut de orice consumator de pe piata, identificat ca produsul violet chiar si in acest spot publicitar."

Reprezentant Johnson&Johnson, la CNA:

"Interesul nostru consta in primul rand in aspectul urmator: produsul Johnson Baby este prezent pe piata din Romania de aproximativ 12 ani, anul trecut am avut o cota de piata de aproximativ 28% din vanzari si as considera ca este un produs usor de recunoscut de orice consumator de pe piata. Practic este produsul care este identificat ca produsul violet chiar si in acest spot publicitar. Este singurul produs de acest fel de pe piata destinat bebelusilor care este mov."

Produsul nostru este foarte usor de recunoscut si ca culoare si ca ambalaj, de asemenea, in cazul de fata este un produs usor recunoscibil in comparatia facuta in reclama. Interesul nsotru este acela de a demonstra ca este vorba de publicitate comparativa ilicita, ca toate datele rpezentate de Unilever nu respecta principiul veridicitatii, pentru ca nu au la baza un calcul sau o tehnicitate stiintifica care sa ateste tot ce au spus acolo si de asemenea ca este publicitate inselatoare."

Cum se apara Unilever in acest caz?

"Noi doar am vrut sa aratam ca suntem diferiti de sapunurile obisnuite", a spus reprezentantul Unilever prezent astazi la CNA.

Reprezentant Dove:

"As vrea sa fac o diferentiere clara de la inceput, noi spunem sapun crema, pentru ca produsul are o alta compozitie fata de sapunul clasic, cel obisnuit, este vorba de termeni tipici, este obtinut printr-un alt proces chimic, de aceea spunem ca Dove este diferit. Aceasta afirmatie este folosita si pentru sapunurile care sunt indicate pentru adulti si care sunt pe piata din Romania de aproximativ 20 de ani.

Trecand la chestiunea in cauza, noi doar am vrut sa aratam ca suntem diferiti de sapunurile obisnuite si a fost aratat in imagine un set de trei produse prin care sa aratam varietatea de produse de sapunuri obisnuite pentru copii. Varietate care poate sa fie atat in forma cat si in culoare, noi neavand deloc intentia de a indica in mod special un anumit competitor."

Radu Herjeu, membru CNA:

"Pot sa nu va cred ca nu ati avut intentia asta? De ce nu e roz, sau negru, sau verde? De ce e fix mov?"

Reprezentantul Unilever:

"Pentru ca astea sunt sapunurile reprezentative pentru copii de pe piata la nivel global, acest spot nu a fost facut special pentru Romania."

Si Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) a avut un punct de vedere in acest caz, considerand ca spotul publicitar nu a incalcat legislatia referitoare la publicitatea comparativa, si nici reglementarile privitoare la publicitatea inselatoare.

Punctul de vedere Consiliului Român al Publicității, la CNA:

"Din punctul nostru de vedere si avand in vedere faptul ca la noi au fost aduse documente de substantiere pe care noi le-am considerat ca se sustin, exista un test relevant si eficient pentru acest produs, acest test este recunoscut in industrie.

De asemenea s-a constatat ca nu se denigreaza produsele care apar in aceasta comunicare, s-a constat ca nu se incalca nici codul RAC referitor la publicitatea inselatoare, si nici articolul 10 al RAC care spune ca comparatia este permisa daca nu este inselatoare, si nu a fost inselatoare, daca compara bunuri sau servicii care raspund acelorasi nevoi, daca compara in mod obiectiv una sau mai multe caracteristici verificabile ale respectivelor bunuri si daca nu li se denigreaza marcile, denumirile si alte semne distinctive."

CNA nu s-a exprimat in niciun fel pe acest caz, ci a decis amanarea subiectului, pe motiv ca punctul de vedere intocmit de RAC s-a bazat numai pe documentele prezentate de Unilever, pentru ca Johnson&Johnson s-a adresat mai intai Consiliului, care la randul sau a notificat RAC, astfel ca nu a avut loc nicio intalnire intre RAC si acestia din urma.

"Nu poti sa vii sa dai un astfel de punct de vedere fara sa respecti dreptul la aparare, in momentul in care vii cu acest punct de vedere pe care il dai in sedinta publica fara ca sa vezi care este punctul de vedere al celor care au facut sesizarea mi se pare putin ciudat", a spus reprezentantul Johnson&Johnson.

VIDEO. "Marul discordiei", spotul publicitar reclamat la CNA:

 

Autor: Daniel Puisor redactiapaginademedia.ro

Trimite un comentariu