Skip to main content

Cât valorează brandul Pro TV? TVR, un brand evaluat peste Antena 1. Câte milioane?

 
Cât valorează brandul Pro TV? TVR, un brand evaluat peste Antena 1. Câte milioane?
Sursa foto: Fanatik.ro

Dacă brandul Pro TV s-ar vinde, câți bani ar valora? Dar Antena 1? Dar TVR? Împreună, cele trei branduri media valorează peste 100 de milioane de euro.

Pro TV este cel mai valoros brand media – mai scump decât TVR și Antena 1 la un loc. Interesant este că brandul postului public – TVR – este evaluat peste Antena 1. Este rezultatul analizei care a luat în calcul (printre alți factori), atât veniturile, cât și reputația și pe modul în care aceasta afectează performanța pe piață.

Publicitate

Paginademedia.ro vă prezintă, în premieră, care este valoarea celor trei branduri de media și cum a fost stabilită:

Brandurile au fost evaluate în cadrul primului studiu realizat pe România de Brand Finance, cea mai mare firmă independentă globală de consultanță strategică și evaluare de business, cu expertiză în domeniul evaluării de brand.

Din acest an, Brand Finance este reprezentată și în România, unde managing director este Mihai Bogdan, unul dintre fondatorii companiei de branding Brandient.

Brandurile media și valorile lor:

Pro TV - un brand de aproape 60 de milioane de euro

Pro TV este cel mai valoros brand de media. Studiul Brand Finance evaluează Pro TV la 59 de milioane de euro.

În clasamentul general, Pro TV este pe locul 12.

TVR – aproape 30 de milioane de euro pentru postul public

Brandul TVR valorează câteva zeci de milioane de euro. Mai exact 27.

Este pe locul 24 în clasamentul general.

Antena 1 – 20 de milioane

Cel mai important brand din grupul Intact este evaluat de studiul Brand Finance la 20 de milioane de euro. Valoarea este sub TVR.

În evaluarea brandurilor au fost luate în calcul atât veniturile, cât și așa-numiții indicatori care țin de reputație. Pentru a stabili indiele de forță a brandului, explică metodologia, "analizăm investiția de marketing, brand equity (reputația acumulată cu clienții/consumatorii, angajații și alte părți interesate) și respectiv impactul acestora în performanța de piață."

Mihai Bogdan, Brand Finance România, explică ce a contat în evaluări pentru Paginademedia.ro:

Veniturile aferente: Conform datelor de la Ministerul Finantelor, Pro TV are cele mai mari venituri dintre cele trei - in 2016 practic dublu fata de TVR si de 2,5 ori mai mari ca Antena 1. De asemenea, ProTV este profitabil, ceea ce influenteaza pozitiv valoarea brandului, pe cand TVR si Antena 1 au fost pe pierderi in 2015 si pe profit mult mai mic decat Pro TV in 2016.

Forța brandului: indice care a fost calculat la “A+" pentru ProTV, si la “A” (deci putin mai scazut) pentru TVR si Antena 1. Acest indice este influentat de mai multi factori cum ar fi nivelul investitiei in brand, indicatorii de brand equity si performanta efectiva in piata (cota piata, profit etc) - sunt 25 de factori care intra in calcul. Si de aici rezulta ca ProTV are indicatori mai buni decat TVR si Antena 1.

In rezumat, acestea sunt factorii principali care influenteaza valorile celor trei branduri, si care justifica pozitia lor respectiva in clasament.”

Ce înseamnă valoarea unui brand?

Mihai Bogdan, pentru Paginademedia.ro:

"Valoarea brandului, asa cum a fost calculata si prezentata in acest clasament, reprezinta de fapt valoarea pachetului de marci si alte drepturi de propriete intelectuala aferente brandului respectiv, cu toata reputatia atasata.

Mai simplu spus, este valoarea care ar fi atribuita brandului respectiv daca acesta ar fi izolat din afacerea actuala si vandut (ca un activ) separat.

Trebuie spus ca pe langa aceasta valoare, brandul mai contribuie si cu alte beneficii la businessul actual (de ex. sinergii cu alte branduri din portofoliu, distributie etc) - care in mod normal nu pot fi separate si vandute odata cu brandul, si ca atare nu sunt incluse in valoarea calculata.

Valoarea unui brand este influentata cel mai mult de veniturile atribuite acelui brand si de forta pe care brandul o are in contextul competitiv (Brand Strength) - care este data de de investitiile in brand, de indicatorii de brand equity si de performanta efectiva in piata (cota piata, profit etc).

Dacia, eMag și Dedeman, cele mai valoroase mărci din România

Cel mai valoros brand românesc este Dacia, evaluat de compania internațională la 1,21 miliarde de euro (este singurul brand care sare de miliard).

Top cinci este completat de emag (360 de milioane), Dedeman (206 milioane), Petrom (161 de milioane) și Digi / RCS&RDS (150 de milioane).

Primele 10 mărci din România, evaluate de Brand Finance:


 

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu