Skip to main content

AUDIENȚE RADIO. Radio ZU trece pe doi la nivel național, peste România Actualități. Kiss FM, în creștere, lider la orașe și în toată țara. Digi FM, printre cele mai mari creșteri de audiență

 
AUDIENȚE RADIO. Radio ZU trece pe doi la nivel național, peste România Actualități. Kiss FM, în creștere, lider la orașe și în toată țara. Digi FM, printre cele mai mari creșteri de audiență
Sursa foto: Hepta

Kiss FM și Digi FM, creșteri pe toate cele trei targeturi de audiență, potrivit celui mai recent val, din perioada aprilie - august 2017. Radio ZU, în scădere ușoară, față de valul similar din 2016, însă își păstrează poziția de lider în Capitală. 

Publicitate

Același Radio ZU a devenit al doilea cel mai ascultat post din întreaga țară, depășind Radio România Actualități, care a scăzut.  

Paginademedia.ro vă prezintă rezultatele ultimului Studiu de Audienţă Radio, realizat în perioada 24 aprilie – 13 august 2017 de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi MERCURY RESEARCH S.R.L.
Capitală
  • Radio Zu domină în continuare Capitala cu o medie de 243.000 de ascultători în perioada analizată. Postul de radio al Intact a obținut cifre mai mici decât în valul de vară din 2016. 
  • Cele mai importante creșteri din Capitală au fost ale Kiss FM, aflat pe poziția a treia, care a câștigat 16.000 de ascultători. Creșteri și pentru Romantic FM, care a câștigat 12.000 de ascultători față de valul din vara lui 2016. 
  • Cea mai mare scădere a fost a Rock FM, care a avut un minus de aproape 50.000 de ascultători. Postul a avut în acest val de vară o medie de aproape 70.000 de ascultători.
  • Creștere și pentru Vibe FM, care a ajuns la o medie de 32.000 de ascultători, în Capitală, cu un plus de 11.500. 
  • Radio Guerrila a ajuns, în această vară, la o medie de aproape 52.000 de ascultători, în Capitală, clasându-se peste Digi FM. 
Audiența posturilor de radio în BUCUREȘTI, în valul de vară 2017, comparativ cu anul trecut:
  BUCURESTI   Vara 2017   Vara 2016   Diferenta  
1 Radio Zu 243.700 260.400 -16.700
2 Radio Romania Actualitati 220.500 237.100 -16.600
3 Kiss FM 188.800 172.500 16.300
4 Europa FM 145.400 147.400 -2.000
5 Pro FM 128.300 139.000 -10.700
6 Magic FM 123.600 127.000 -3.400
7 Romantic FM 90.200 77.400 12.800
8 Virgin Radio / Radio 21 73.800 77.900 -4.100
9 Rock FM 67.700 115.500 -47.800
10 Dance Fm 59.600 49.900 9.700
11 National FM 52.700 54.100 -1.400
12 Radio Guerrilla 51.800 36.400 15.400
13 Digi Fm 43.700 36.100 7.600
14 Antena Satelor 39.300 35.800 3.500
15 Vibe FM 32.600 21.100 11.500
16 Radio Romania Cultural 22.400 30.600 -8.200
17 Itsy Bitsy 21.000 23.000 -2.000
18 Bucuresti FM 17.000 14.700 2.300
19 Smart FM 14.700 16.100 -1.400
20 Tananana 14.100 15.500 -1.400
21 Radio Romania Muzical 11.700 21.300 -9.600
22 Radio Seven 400 3.200 -2.800
23 Radio Impuls - 3.000 -
24 Gold FM - 13.400 -
 
URBAN. Digi FM și Kiss FM, cele mai consistente creșteri. 
  • Kiss FM este lider detașat la orașe. Postul deșinut de compania grecească Antenna Group a avut, la orașe, o medie de 1,4 milioane de ascultători. Postul a câștigat, față de valul similar din 2016, aproape 70.000 de ascultători. 
  • Radio ZU este al doilea post ca audiență, la orașe, cu o medie de 1,2 milioane de ascultători. Postul a avut o ușoară scădere față de valul similar din 2016. 
  • Digi FM a avut cea mai mare creștere. Postul deținut de RCS a câștigat 85.000 de ascultători de la un an la altul, ajungând la o medie de 431.000.
Audiența posturilor de radio la nivel URBAN, în valul de vară 2017, comparativ cu anul trecut: 
 
  URBAN   Vara 2017   Vara 2016   Variatie  
1 Kiss FM 1.421.500 1.354.400 67.100
2 Radio ZU 1.227.600 1.234.900 -7.300
3 Radio Romania Actualitati 1.134.700 1.183.600 -48.900
4 Europa Fm 982.300 999.700 -17.400
5 Pro FM 616.600 641.700 -25.100
6 Magic FM 503.500 494.500 9.000
7 Digi FM 430.900 345.700 85.200
8 Virgin Radio / Radio 21 427.200 397.300 29.900
9 Rock FM 245.000 229.000 16.000
10 Antena Satelor 197.400 190.800 6.600
11 National FM 180.400 180.300 100
12 Radio Romania Oltenia 167.300 174.100 -6.800
13 Radio Romania Cultural 161.700 180.900 -19.200
14 Radio Romania Iasi 138.400 137.300 1.100
15 Radio Romania Timisoara 99.700 109.000 -9.300
16 Radio Romania Resita 94.200 109.100 -14.900
17 Radio Romania Cluj 71.400 58.200 13.200
18 Radio Romania Bucuresti 64.700 50.200 14.500
19 Radio Romania Targu Mures 50.700 57.000 -6.300
20 Radio Romania Constanta 27.200 40.400 -13.200

NAȚIONAL. Digi FM a câștigat peste 170.000 de ascultători de la un an la altul

  • Și la nivel național Kiss FM domină audiența. Postul a avut în valul de vară, în medie aproape 2,4 milioane de ascultători, cu un plus de 200.000 față de valul din vara lui 2016. 
  • Surpriza acestui val de audiențe este Radio ZU care a ajuns pe locul al doilea, peste Radio România Actualități. Ambele posturi au avut scăderi, însă Radio România Actualități a pierdut mai mulți ascultători: peste 100.000. 
  • Creștere importantă pentru Digi FM, post aflat pe poziția a opta în audiențele la nivel național. Digi a ajuns la o medie de 670.000 de ascultători, cu un plus de 170.000. 
 
Audiența posturilor de radio la nivel NAȚIONAL, în valul de vară 2017, comparativ cu anul trecut: 
  NATIONAL   Vara 2017   Vara 2016   Variatie  
1 Kiss FM 2.389.800 2.190.800 199.000
2 Radio ZU 1.886.700 1.890.400 -3.700
3 Radio Romania Actualitati 1.819.400 1.926.200 -106.800
4 Europa FM 1.345.600 1.454.900 -109.300
5 Pro FM 950.200 1.007.600 -57.400
6 Magic FM 692.200 611.900 80.300
7 Antena Satelor 673.600 674.600 -1.000
8 Digi FM 670.700 500.300 170.400
9 Virgin Radio / Radio 21 517.200 577.100 -59.900
10 Radio Romania Oltenia 435.500 437.900 -2.400
11 Radio Romania Iasi 421.400 439.700 -18.300
12 Rock FM 282.700 242.000 40.700
13 Radio Romania Cultural 243.000 270.500 -27.500
14 National FM 226.600 255.000 -28.400
15 Radio Romania Timisoara 223.600 206.300 17.300
16 Radio Romania Resita 177.400 182.900 -5.500
17 Radio Romania Targu Mures 124.400 124.500 -100
18 Radio Romania Cluj 113.900 128.800 -14.900
19 Bucuresti FM 108.500 76.000 32.500
20 Radio Romania Constanta 45.000 72.600 -27.600
 
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • heinz, ai dreptate Digi FM nu este un este un radio de genul Europa FM ori RRA, cum se vroia sau mai bine spus nu mai este pentru că acum doi ani nu se difuza deloc, dar absolut deloc muzică de gen Inna, Delia sau mai știu ce *** cu fițe. Într-adevăr Virgin Radio o fii cel mai bun CHR din România dar pentru mine rămâne acel post de radio jalnic care difuzează muzică electronică la greu mai ceva ca Radio Guerilla + să știi că Radio ZU, Kiss FM, Pro FM, Virgin Radio / Radio 21 acum doi ani se băteau între ele cu muzică precum Smiley, Velea, What's Up, Moga ș.a.
  • Pe comercial, Radio Guerrilla este pe locul patru cu aproximativ 47 K ascultatori, dupa Kiss, ZU, Europa Fm si Profm, dar inainte la Rock Fm, Digi, Virgin etc etc. Este o performanta de apreciat.
  • @David: statistica spune care e publicul comercial nu parerile noastre personale. Adica stiinta versus ce cred eu. Public comercial inseamna si public care poate fi influentat de publicitate,care cumpara chiar si cu banii parintilor. Cei peste 50 de ani au deja tabieturi si sint fideli unor marci si oricat le-ai spune ca cealalta e mai buna nu au impuls de cumparare. E ca la fotbal: toti ne pricepem sa definim publicul comercial:))
    @Mihai : poate 90 la suta din ascultatorii Guerrilla sint aia care zici tu. Dar 90 la suta din putin inseamna putin si 15 la suta din mult inseamna mai mult decat putinul ala. Hai sa nu cadem in plasa PR ului cu procente ca sintem pe un site de specialitate
    Orice ar zice lumea ca Zu si Kiss au muzica proasta...eu cred ca e de apreciat performanta echipelor care fac asta si care reusesc sa tina aceste radiouri in top. Pana la urma este despre cum sa iti faci bine jobul si merita felicitari. Si Coca Cola are zahar;)
  • Acuma dacă stam strâmb si judecam drept, a mai considera in momentul de fata ca public comercial înseamnă doar cei între 18-49 de ani e bizar , ca sa nu spun ca e un NON sens. In întreaga Europa Șomajul in rândul tinerilor are cote cu doua cifre iar marea majoritate continua sa locuiască cu părinții pentru ca nu si permit plata unei chirii. In același timp , persoanele între 50-60 de ani sint cele mai stabile din punct de vedere financiar si mult mai dispuse către investiții reale si costisitoare. Așa ca , personal, nu as miza foarte tare pe formula învechita ca dupa 50 au ieșit brusc din comercial si , cum spunea cineva , umbla neîngropați pe strada. Eu unul ascult RRA cu plăcere sau mai bine zis cu interes pentru ca ma satisfac știrile lor si nici muzica nu mi displace. Pe de alta parte , chiar dacă mai are si praf pe alocuri, la RRA sint scutit de prostie si vulgarității. Cu excepția reclamelor care sint groaznice...As prefera sa se reintroducă taxa dar sa renunțe la publicitate
  • @Mihai -Guerrilla a fost singurul post de radio care in februarie s-a abtinut sa comenteze iesirile din piata. Spre deosebire de instigatorii de la europa fm si protv, guerrilla a stat vertical si nu a incitat. In principiu asta ii deosebeste de restul ultrasilor (guranii, prelipcenii, ...). Este un post care comenteaza politica, dar care nu are un party prie-uri. Deci cum este anti psd, este si anti pnl, anti usr, anti pmp, anti trump, anti hilarry
  • Mihai, lasand deoparte discutabilitatea termenului "radio de calitate", asa cum citesti audientele Guerilla imi amintesti de felul in care interpreteaza rezultatele de audiente francezii (vezi si comunicatele Europa FM la noi). Care se pot afisa ca fiind radioul cu cea mai mare crestere pe gospodinele cu 2 copii divortate recent care asculta radioul intre 13 si 13 si 15 (exagerez, simti nuanta). As vrea sa te intreb: pe ce te bazezi cand spui ca Radio Guerilla este cu siguranta pe primul loc intre persoanele educate si cele din functii de conducere din companiile din Bucuresti?
  • Heinz, la nivel national Virgin este pe public comercial sub ProFM, sub Digi FM si sub RRA. Deasemenea sub Kiss, ZU, Europa si Magic. Acoperire probabil mai mica, daca e asa, e un rezultat rezonabil
    Pe Urban comercial ai dreptate, Virgin este peste Pro, Digi si RRA cu 353900 ascultatori. Ocazie cu care remarc ca RRA are aproape 75% din audienta urbana in afara publicului comercial (adica aproape 75% din ascultatorii RRA au peste 50 ani)
  • Felicitari, Guerrilla! Cea mai mare crestere din Bucuresti intre radio-urile de calitate. Si cu siguranta intre persoanele educate si cele din functii de conducere din companiile din Bucuresti, Guerilla este pe primul loc! Si felicitari ca este postul care cel mai pregnant impotriva PSD-ului si de aceea au si aceasta crestere uriasa!
  • De ce nu puneti si audientele pe comerciala acolo unde Virgin Radio este pe locul 4 la nivel national peste posturi ca ProFM, DigiFM si Radio Romania Actualitati?

    @Bogdan In afara de schimbarea numeluli s-a schimbat si muzica la Virgin Radio. Si este una foarte buna, e cel mai bun CHR din tara la muzica. Cat despre DigiFM e o gluma nereusita din partea RCS&RDS. E orice altceva in afara de AC. DigiFM lupta cu Kiss FM si Zu pentru audienta, are muzica ***, un om serios n-ar asculta asa ceva! Retine: DIGI FM=KISS FM/RADIO ZU din punct de vedere muzical!
  • Radio 21 se numeste Virgin Radio de la inceputul anului. Din pacate pentru ei schimbarea numelui nu a a dus mare lucru, ba chiar o scadere la nivel national.

    Felicitari in schimb celor de la Digi FM, post pe care il ascult pentru stiri.

    Despre formatele muzicale alese de primele doua cocotate din clasament, no comment :|

Trimite un comentariu