Skip to main content

CNA a respins licenţa pentru postul RTR Iaşi. Au fost temeri că postul ar putea face propaganda rusească în România

 
CNA
CNA

Membrii CNA au votat în şedinţa de astăzi, în unanimitate, respingerea intrării pe piaţa din România a unei televiziuni generaliste cu program ruseşti.

Publicitate

Motivul? Au fost temeri că postul ar putea face propaganda rusească în România.

Este a doua oară în ultima jumătate de an când societatea Telecontent Production SRL a venit în faţa CNA pentru a cere o licenţă prin satelit pentru RTR Iaşi. Dacă în vară postul a amânat luarea unei decizii, în şedinţa de marţi, CNA a decis să respingă solicitarea, cu unanimitatea celor prezenţi.

Firma a fost reprezentată la CNA de Hristea Veaceslav, administrator al Teleconten, şi doi avocaţi, Alexander Popa şi Alin Constantinescu. Acţionarii Telecontent Production sunt, potrivit notei de la CNA: Sergheev Evghenii şi Steţco Victor, cu câte 50% fiecare.

Acelaşi Sergheev Evghenii este şi directorul RTR din Republica Moldova, un post despre care un raport al Asociaţiei Presei Independente arată că a transmis „sistematic informaţii distorsionate şi mesaje anti-ucrainene, anti-americane şi anti-europene” (monitorizare realizată în martie - aprilie 2017).

Din discuţiile de la CNA:

Dorina Rusu: „Au apărut foarte multe informaţii despre activitatea dumneavoastră din Republica Moldova. Ştim, de exemplu, că postul a fost amendat în mai multe rânduri de CCA-ul din Republica Moldova, pentru lipsă de imparţialitate şi în mod special pentru propagandă rusească”

„Noi cerem o licenţă pentru un post nou”, i-a replicat Hristea Veaceslav membrului CNA.

Dorina Rusu: „Aşa este, cereţi licenţă pentru un post nou, însă e de datoria noastră să ne informăm cu privire la ce a făcut postul respectiv. De exemplu, mă interesează în mod deosebit şi activitatea dumneavoastră din Republica Moldova. Am citit şi un raport al Asociaţiei Presei Independente din Moldova în care se menţionează căpostul dumneavoastră este printre cele care fac permanent propagandă, prin intermediul emisiunilor retransmise din Rusia. Toţi invitaţii pe care îi are postul vorbesc despre cât de rele sunt NATO şi Uniunea Europneaă, vorbesc numai despre realizările Rusiei şi despre faptul că Uniunea Europneană decade, că Rusia este singurul garant al păcii în regiune. Noi nu putem când dăm licenţă unui post de televiziune să facem abstracţie de faptul că el a fost acuzat în Republica Moldova de propagandă rusească. Cine garantează că dumneavoastră nu veţi face acelaşi lucru şi în România?”, i-a replicat Dorina Rusu reprezentantului Telecontent.

Hristea Veaceslav: „Nu ştiu despre care emisiuni se vorbeşte de Asociaţia Presei Independente din Republica Moldova. Avem o emisiune unde sunt invitaţi politicieni, da. Suntem un post apolitic. Noi cerem licenţă pentru RTR Iaşi, care va veni cu un program nou. Va fi un canal filmat şi împachetat la Iaşi”.

Alexander Popa, avocat: „Să nu uităm cum a spus şi domnul administrator, că în cazul de faţă vorbim de două entităţi juridice diferite, cea care solicită licenţa fiind o entitate pe teritoriul României. Pe de altă parte, cred că din perspectiva noastră ar trebui să solicităm consiliului să plece de la precumţia de nevinovăţie şi nu să ne atribuie nişte sancţiuni care poate au fost date în Republica Moldova pentru o altă entitate.”

Radu Călin Cristea, membru CNA: „E destul de complicat si pe noi ne puneţi într o situatie foarte delicata. Dumeavoastră ati dori ca noi, CNA, sa va tratăm într-o forma virginală, sa facem abstracţie de tot ceea ce aţi performat sau nu aţi perfromat. Iar acum ne faceţi o oferat identica oarecum şi cerându-ne să facem abastracţie de aceste acuzaţii care sunt foarte grave si care sunt lansate de asociatii serioase ale presei. Cred că vom avea o mică dificultate să ne raportăm la cerinta dumneavoastră pentru ca ceea ce ne cereţi, acel statut virginal.

Radu Herjeu – „Eu aş fi favorabil şi cred că nu ar strica un canal cultural cu producţii ruseşti. Din păcate, din varii motive, latura asta culturală a schimburilor româno-ruse a fost aproape inexistentă. (...) Dacă veneaţi cu o televiziune care difuza seriale şi filme de dimineaţa până seara, eu unul nu aş fi avut nimic împotrivă. Dar aveţi în cadrul programului pentru ieşeni nişte emisiuni cu care ei nu au nicio legătură, matinalul care e făcut de la Chişinău şi talk-show-ul lui Anatolie Golea.”

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Concluzia este ca televiziunile de stiri fac mai mult rau decat bine.
  • Sunt curios cine ar urmări un asemenea post tv la Iași, dacă să luăm în considerare că nici la Chișinău, serialele rusești care ocupă 85% din timpul de emisie nu sunt urmărite, ci doar buletinele de știri cu fake-news de la Moscova, de lumea zombată de Uniunea Euroasiatică și de Vestul spurcăt de psd-știi basarabeni
  • Si cum ramane cu libertatea de opinie, de exprimare, de informare? E foarte corect, raman sa ma informez de la Russia Today, ca tot tine direct de Kremlin.

Trimite un comentariu

sus