Skip to main content

Viral. Eftimie: Facebook pregătește o măgărie superbă. Clickbeitarii or să sufere. O să aibă de câștigat publisherii cinstiți

 
Viral. Eftimie: Facebook pregătește o măgărie superbă. Clickbeitarii or să sufere. O să aibă de câștigat publisherii cinstiți
Facebook Mark-Zuckerberg

BLOGOSFERĂ. "Clickbeitarii or să sufere. O să aibă de câștigat publisherii cinstiți, ăia de și-au păstrat majoritatea conținutului pe site, care și-au format cât de cât o comunitate și un minim necesar de inși care le intră oricum pe site să vadă ce prostii au mai scris". Opinia lui Ovidiu Eftimie a fost cea mai viralizată postare din blogospferă din weekend.

Un comentariu despre testele făcute de Facebook în câteva țări, prin care rețeaua separă conținutul în feeduri: în feedul principal rămân postările de la prieteni și cele sponsorizate, iar restul paginilor merg într-un feed separat, Explore. (detalii despre testul Facebook, aici).

"Mi se pare normal ce face FB. Paginile alea sunt, în general, obiecte de promovare și mulți fac promovarea asta cam gratuit", scrie Eftimie.

Publicitate

Eftimie:

"O să aibă de câștigat publisherii cinstiți, ăia de și-au păstrat majoritatea conținutului pe site, care și-au format cât de cât o comunitate și un minim necesar de inși care le intră oricum pe site să vadă ce prostii au mai scris. Clickbeitarii or să sufere și o să plătească mai mult, asta înseamnă cheltuieli în plus pentru majoritatea entităților din, să zicem România, care se numesc „mass-media”. Știți, ăia de dădeau o poză și un link cu bit.ly. Cheltuieli mai mari înseamnă redactori mai ieftini, redactori mai ieftini – conținut și mai prost și, doamne-ajută, spre faliment înainte.

Și cred că o să se redefinească un pic ce înseamnă „influencer”, degeaba ești vedetă și te pozezi cu un „Șpriț Gold” în mână dacă iei trei like-uri. Sau poate o să trebuiască să investești o parte din bani în cumpărat de like-uri, iar o chestie faină.

Zuckerberg o să fie și mai bogat, că feed-ul ăsta nou înseamnă mai bine și pentru utilizatorul de rând, vede mai puțin borhot corporate și content făcut de un comitet de marketeri."

Cele mai distribuite materiale din blogosferă, ieri, potrivit unei monitorizări Facebrands PRO pentru Paginademedia.ro.

Menţiune importană: Topul include, cumulat, numărul de like-uri şi de share-uri.

1. eftimie.net, “Facebook pregătește o măgărie superbă

- 638 like-uri & share-uri

2. mihaivasilescublog.ro, “Uneori contează și ce nu faci

- 556 like-uri & share-uri

Din articol:

“În momentul ăla m-am simțit goală de orice. Am închis și până la birou am plâns. Și nu puteam decât să mă întreb: Când a simțit tata că a pierdut legătura aia cu mine astfel încât să-și găsească un motiv să ma sune?

Ce am făcut dacă tata își caută motive inventate ca să mă audă? Răspunsul a venit singur, spre seară, când dintr-o data mi-am dat seama că nu era vorba despre ce făcusem, ci despre ceea ce nu făcusem. NU FĂCUSEM NIMIC!”

3. Blogurile Adevărul, “Efectul Toader: vrăiște în minister, haos în justiție, debandadă în pentenciare”, de Cătălin Predoiu

- 496 like-uri & share-uri

Din articol:

“Lipsa de îndemânare ministerială este evidentă. Mai gravă este atitudinea de aroganţă unită cu iresponsabilitatea, pentru că orice se poate deprinde, cu atitudinea potrivită. Egoul ministrului bate erudiţia sa. Acum, Toader poate fi un strălucit consilier de ministru sau de prim-ministru.

Dar nu poate fi ministru, dupa cum a demonstrat şi i-a şi spus-o, la un moment dat, chiar de la obraz, preşedintele Iohannis. Iar faptul că Toader nu poate fi ministru este extrem de periculos!”

4. petreanu.ro, “Avocatul Diavolului: Mărturii emoționante ale unor femei hărțuite sexual

- 457 like-uri & share-uri

Din articol:

“Am văzut că au început să apară comentarii malițioase, ironice, la unele dintre mărturiile publicate pe Facbook sub hashtagul #metoo. Aceasta e o reacție facilă, needucată.

Eu cred că e mai prudent să nu judecăm, în aceste cazuri, pentru că fiecare victimă percepe diferit intensitatea agresiunii la care a fost supusă.

După cum am auzit în emisiunea de vineri, traumele pot fi profunde și pot persista zeci de ani după comiterea agresiunii.”

5. printesaurbana.ro, “Se caută mic designer mare de accesoriu la cumpărături (Concurs)”

- 448 like-uri & share-uri. 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu