Skip to main content

VIDEO. Cele mai vizionate reclame românești pe YouTube în 2017. Cabral, Esca și Antonia, în spoturile din top Premieră: o reclamă românească intră în topul european

 
VIDEO. Cele mai vizionate reclame românești pe YouTube în 2017. Cabral, Esca și Antonia, în spoturile din top Premieră: o reclamă românească intră în topul european

Care au fost reclamele care au captat interesul publicului YouTube din România în 2017? Ca în fiecare an, YouTube lansează YouTube Ads Leaderboard 2017. 

Publicitate

„Vedeta” incontestabilă a publicității pe YouTube în 2017 a fost OLX și „Indemnizația de #bebebine”. Spotul este pe primul loc în România, însă a intrat și în top 10 cele mai populare reclame pe YouTube în 2017 la nivelul tuturor țărilor Uniunii Europene, top dominat de creații din Germania și Marea Britanie.

În topul reclamelor au intrat spoturi în care apar Cabral (Lay's), Andreea Esca (Nivea) și Antonia (Avon). Alte branduri din Top 10: Lidl, Eti Puf, Kinder, ING, Kafune și Vodafone.

Topul YouTube Ads Leaderboard 2017 este creat printr-un algoritm care măsoară intenția utilizatorului de a vedea un anumit clip și interacțiunea cu videoul respectiv - timpul de vizionare, numărul de share-uri, numărul de vizualizări organice în comparație cu cele plătite. Pentru topul din acest an a fost acceptat un singur spot din partea fiecărui brand, pentru a evidenția mai bine diversitatea, calitatea și popularitatea reclamelor de pe YouTube, au anunțat reprezentanții platformei video.

Aneta Pleșa, Analytical Consultant Google:

„Ne bucurăm să avem singurul spot din Europa Centrală și de Est prezent în topul european al celor mai populare anunțuri video promovate pe YouTube în 2017. În ambele topuri, atât cel românesc, cât și cel la nivelul întregii Uniuni Europene, predomină două direcții de transmitere a mesajului.

Pe de o parte se remarcă poveștile cu latura emoțională, de obicei legate de familie și copii, iar de cealaltă, muzica: sunt utilizate piese sau fragmente originale create special pentru campania respectivă. Lista europeană conține și două spoturi care au abordat teme sociale - situația refugiaților sau problemele legate de percepțiile stereotipe despre gen și rolurile în societate. Ingredientul succesului pentru brandurile câștigătoare a fost evident arta de a genera interes și emoții.”

Vlad Petre, Managing Director Saatchi&Saatchi + The Geeks, agenția care a creat campania „Indemnizația” pentru OLX:

“Vestea prezenței în acest top ne onorează și ne bucură foarte mult, cu atât mai mult cu cât nu este o distincție subiectivă acordată de un juriu de festival, ci un rezultat bazat pe indicatori clari și un algoritm bine pus la punct. Noi, la Saatchi&Saatchi + The Geeks nu ne-am propus, așa cum de altfel nu ne propunem niciodată, doar “să facem un viral”, ci să producem o campanie care să aducă rezultatele de business agreate în brieful clientului.

Ne-am propus, desigur, și să avem o execuție interesantă pentru oamenii care o privesc, care să le dea motive să o trimită mai departe și la care să se uite cu plăcere de mai multe ori. Dar viralizarea nu a fost principalul obiectiv. Consideram ca popularitatea este un atribut pe care o campanie îl dobândește dacă se respecta și se aplică corect toate principiile enumerate anterior. Faptul că #bebebine a reușit să depășească obiectivele de business și, în plus, să fie între primele 10 reclame video din Europa este încă o confirmare binevenită a faptului că, într-o lume a sharing-ului, a încerca să faci conținut de calitate și nu simple reclame este o cale către succes."

Marius Funie, Brand Manager OLX:

„Succesul #Bebebine a însemnat pentru noi o confirmare că nu există ceva mai important într-o campanie decât timpul dedicat cunoașterii targetului, cu cât îți aloci mai mult timp în etapa aceasta, cu atât îți crești șansele de reușită. Odată ce ne-am asumat lucrul acesta, cu un plus de curaj și cu încredere în agenția noastră, am ajuns să ne bucurăm de 40% creștere în categorie, de cea mai virală campanie a brandului și de gândul că am strecurat un scurt moment de relaxare în viața mămicilor."

1. OLX.ro - Indemnizatia de #bebebine - OLX Romania
Agenție de creație: Saatchi & Saatchi + The Geeks
Agenție media: Conversion
 

 2. Gustul Lay’s te cucereste cu zambete & premii! - Lays Romania
Agenție de creație: Jazz Communication
Agenție media: OMD

 3. ETI Puf – Puf-Hop - ETI Romania
Agenție de creație: Ogilvy & Mather România
Agenție media: United Media

 4. Kinder Schoko Bons - Kinder Romania
Agenție de creație: n.a.
Agenție media: Starcom

 5. Pentru ca acasa e mereu pe primul loc • Meriti sa fii surprins - LidlRomania
Agenție de creație: MRM Worldwide
Agenție media: Lidl

 6. Andreea Esca are un mesaj pentru tine! - NIVEA ROMANIA
Agenție de creație: Republika Interactive
Agenție media: MEC

 7. ING Card Complet - Cautare ATM - ING Bank Romania
Agenție de creație: Headvertising
Agenție media: Zenith

 8. Timp din timpul tau feat. Antonia - episodul 1 - AvonCosmeticsRomania
Agenție de creație: Jazz Communication
Agenție media: Starcom

 9. KAFUNE the fun coffee! - KAFUNE
Agenție de creație: GAV
Agenție media: Media Investment

 10. Vodafone – In roaming, ca acasa - Vodafone Romania
Agenție de creație: McCann
Agenție media: MEC

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Ma asteptam ca Esca sa faca reclama la Fixodent, iar reclama cu acel copil este foarte antipatica. Oamenii char se uita la orice doar pentru ca este un copil pe ecran? Ca pe vremea cand toata lumea asculta Cleopatra Stratan-Ghita. Oamenilor li se pune pata pe ceva in care apare un copil. Macar Stratan nu avea trucaje, dar in reclama apare un copil care arata mai rau decat Benjamin Button-copilul batran.

Trimite un comentariu