Skip to main content

România TV, somaţie publică de la CNA, pentru reclamă mascată la Cris-Tim

 
CNA
CNA

România TV a primit o somaţie publică de la Consiliul Naţional al Audiovizualului pentru o ştire despre mezelurile Cris-Tim, considerată publicitate mascată.

Publicitate

Forul audiovizual a analizat ştirea din 28 octombrie după ce a primit o sesizare de la un telespectator.

CNA a monitorizat ştirea cu titlul „Produse Tradiţionale, gustoase şi sănătoase”, care a fost difuzată de două ori pe 28 octombrie, de la 7 şi la 8 dimineaţa. Acesta a fost un articol reportaj de la trâgul Indagra, în care erau prezentate numeroase cadre de la standul Cris-Tim cu prim-planuri pe logo şi pe mesajul „Etcicheta curată”, promovat de producătorul de mezeluri.

„Bunătăţi tradiţionale, gustoase şi sănătoase, cu asta se laudă cei de la CRIS-TIM, prezenţi printre producătorii de top de la cel mai mare târg de agricultură din ţară. Salam, cârnaţi, şuncă sau specialităţi preparate ca acasă, fără pic de E-uri, toate le-au putut găsi românii la INDAGRA.”, a mai spus prezentatorul.

Cum s-a apărat reprezentantul România TV, Roxana Niculescu: „Am fost la târgul Indagra mai multe zile. Într-una dintre dimineţi am făcut, într-adevăr, acel reportaj la standul celui mai mare producător de mezeluri din România. Cei care anul trecut şi-au acreditat toată aparatura de tip european. radu Timiş este cunoscut. A fost invitat şi la dezbateri, nu doar la România TV. Faptul că am promovat produsele româneşti nu ştiu dacă înseamnă reclamă mascată. Înţeleg că în sală este şi avocata Cris-Tim care poate confirma că nu a fost niciun contract comercial pentru această prezentare a Cris-Tim ca şi a altor producători.”

Avocata Cris-Tim: „Doresc să atrag atenţia că acea secvenţă a fost surprinsă în contextul în care se disucta despre acele produse curate, care sunt produse sub denumirea de etichetă doar de Cris-Tim. Faptul că s-a prezentat societatea Cris-Tim că produce produse sub acest concept nu poate fi considerat sub nicio formă publicitate mascată, în opinia noastră.”

Radu Herjeu, membru CNA: „Cu tot respectul, nimeni nu poate să vină să ne spună că aia n-a fost reclamă la Cris-Tim. Poţi să o spui cuiva care n-a văzut materialul.”

Membrii CNA au venit cu două propuneri de sancţionare:

  • 10.000 de lei, propunerea lui Radu Herjeu, membru CNA, care a precizat că a ţinut cont în individualizarea sancţiunii şi de audienţa postului.
  • După propunerea lui Herjeu, Monica Gubernat a propus postului o somaţie

După trei ture de vor, cei mai mulţi membri au încşinat către somaţie: Marius Badea, Orsolya Boroso, Viorel Vasile Buda, Monica Gubernat, Răsvan Popescu, Gabriel Tufeanu.

De cealaltă parte, Florin Gabrea, Laura Georgescu şi Radu Herjeu au votat pentru amenda de 10.000 de lei. Din şedinţa de astăzi au lipsit Dorina Rusu şi Radu Călin Cristea.

Legislaţia invocată: ART. 29

(1) Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii:
a) să poată fi uşor identificate ca atare, comunicările audiovizuale cu conţinut comercial mascat fiind interzise;

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Digi becaly - tu alta treaba n-ai ? decat sa trimiti zeci de reclamatii? Esti cumva mitoman reclamagiu de profesie? Din aia care sunt urmariti de extraterestri si au chipuri montate in creier?
  • Daca nu stiati, va spun eu. CNA lasa sa se prescrie reclamatiile pentru publicitate mascata ce vizeaza postul Romania tv. Eu am facut in anul 2016 si in anul 2017 zeci de reclamatii prin care sesizam CNA ca postul Romania tv face publicitate mascata diverselor branduri cum ar fi: Cristim, Nissa, Clinica Anima, Winmaster.ro si multe altele. Toate sesizarile facute de mine, si au fost cateva zeci, au fost lasate intentionat sa se prescrie. Cand am intrebat la secretariatul CNA m-i s-a raspuns ca au un volum foarte mare de activitate si de aceea nu au avut timp sa le dezbata. Deci ca sa tragem o concluzie, Traiasca PSD, Traiasca CNA........Rusine CNA. Sunteti corupti pana in maduva oaselor.
  • Tot pe RTV am vazut publicitate mascata si la farmacia Catena, in care reporterul spunea cine va fi castigatorul unei Dacii Logan prin tragere la sorti.
  • Mizeria sociala CNA își face iar vânt precum calul cand trage o băș*nă. Se fac afirmatii si se transmit mesaje grave populației, insa iti ttebuie cap si creier sa le vezi. La CNA asa ceva nu există.
  • Mi se pare o prostie chestia cu audiența postului.E irelevant!
    Nu că le-aș lua partea,dar chestia că se ține cont și de audiența postului e irelevantă

Trimite un comentariu

sus