
România TV a primit o somație publică de la Consiliul Național al Audiovizualului pentru o știre despre mezelurile Cris-Tim, considerată publicitate mascată.
Forul audiovizual a analizat știrea din 28 octombrie după ce a primit o sesizare de la un telespectator.
CNA a monitorizat știrea cu titlul „Produse Tradiționale, gustoase și sănătoase”, care a fost difuzată de două ori pe 28 octombrie, de la 7 și la 8 dimineața. Acesta a fost un articol reportaj de la trâgul Indagra, în care erau prezentate numeroase cadre de la standul Cris-Tim cu prim-planuri pe logo și pe mesajul „Etcicheta curată”, promovat de producătorul de mezeluri.
„Bunătăți tradiționale, gustoase și sănătoase, cu asta se laudă cei de la CRIS-TIM, prezenți printre producătorii de top de la cel mai mare târg de agricultură din țară. Salam, cârnați, șuncă sau specialități preparate ca acasă, fără pic de E-uri, toate le-au putut găsi românii la INDAGRA.”, a mai spus prezentatorul.
Cum s-a apărat reprezentantul România TV, Roxana Niculescu: „Am fost la târgul Indagra mai multe zile. Într-una dintre dimineți am făcut, într-adevăr, acel reportaj la standul celui mai mare producător de mezeluri din România. Cei care anul trecut și-au acreditat toată aparatura de tip european. radu Timiș este cunoscut. A fost invitat și la dezbateri, nu doar la România TV. Faptul că am promovat produsele românești nu știu dacă înseamnă reclamă mascată. Înțeleg că în sală este și avocata Cris-Tim care poate confirma că nu a fost niciun contract comercial pentru această prezentare a Cris-Tim ca și a altor producători.”
Avocata Cris-Tim: „Doresc să atrag atenția că acea secvență a fost surprinsă în contextul în care se disucta despre acele produse curate, care sunt produse sub denumirea de etichetă doar de Cris-Tim. Faptul că s-a prezentat societatea Cris-Tim că produce produse sub acest concept nu poate fi considerat sub nicio formă publicitate mascată, în opinia noastră.”
Radu Herjeu, membru CNA: „Cu tot respectul, nimeni nu poate să vină să ne spună că aia n-a fost reclamă la Cris-Tim. Poți să o spui cuiva care n-a văzut materialul.”
Membrii CNA au venit cu două propuneri de sancționare:
- 10.000 de lei, propunerea lui Radu Herjeu, membru CNA, care a precizat că a ținut cont în individualizarea sancțiunii și de audiența postului.
- După propunerea lui Herjeu, Monica Gubernat a propus postului o somație
După trei ture de vor, cei mai mulți membri au încșinat către somație: Marius Badea, Orsolya Boroso, Viorel Vasile Buda, Monica Gubernat, Răsvan Popescu, Gabriel Tufeanu.
De cealaltă parte, Florin Gabrea, Laura Georgescu și Radu Herjeu au votat pentru amenda de 10.000 de lei. Din ședința de astăzi au lipsit Dorina Rusu și Radu Călin Cristea.
Legislația invocată: ART. 29
(1) Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii:
a) să poată fi uşor identificate ca atare, comunicările audiovizuale cu conţinut comercial mascat fiind interzise;
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
Nu că le-aș lua partea,dar chestia că se ține cont și de audiența postului e irelevantă