Ziarul Libertatea, alături de grupul de presă Ringier România, lansează campania #salvatipipera, un demers ce vrea să tragă un semnal de alarmă în privinţa condiţiilor precare de infrastructură şi de mediu în care muncesc şi trăiesc peste 65.000 de oameni în Pipera Sud, cel mai mare cartier de afaceri din România.
De asemenea, campania urmăreşte să mobilizeze autorităţile locale responsabile de luarea măsurilor necesare pentru îmbunătăţirea acestor aspecte, spun reprezentanţii grupului de presă.
Primul pas a fost lansarea unei petiţii online. „Astfel, autorităţile locale responsabile, mai precis Primăria Generală a Municipiului Bucureşti, Primăria Sectorului 2 şi Primăria Oraşului Voluntari, vor fi obligate să ia în considerare cât mai urgent găsirea soluţiilor pentru problemele actuale de infrastructură şi de mediu ce influenţează vieţile a peste 65.000 de persoane.”
În plus, cotidianul va publica zilnic, atât online, cât şi în varianta tipărită, reportaje, interviuri şi ştiri ce urmăresc să investigheze şi să ilustreze situaţia actuală din Pipera Sud şi felul în care condiţiile necorespunzătoare afectează vieţile celor care lucrează în cea mai aglomerată zonă din Bucureşti.
Mai mult, pe pagina de Facebook a cotidianului vor fi transmise zilnic dezbateri cu invitaţi relevanţi, în direct din studioul Ringier.
Iniţiativa este deschisă şi publicului, invitat să contribuie cu propriile mărturii. Imaginile, videoclipurile şi poveştile sunt aşteptate la numărul de WhatsApp +40 0729 729 000 şi la adresa de e-mail [email protected]. De asemenea, acesta se poate alătura discuţiilor de pe grupul special de pe Facebook.
Campania #salvatipipera, realizată in-house de redacţia ziarului Libertatea, în colaborare cu departamentul Proiecte Speciale şi departamentul Video al companiei media Ringier, este completată de un videoclip de promovare.
Acesta foloseşte drept imn o piesă originală, numită „Bogaţi fără nobleţe”, creată de rapper-ul român AdLitteram special pentru această campanie.
Actori importanţi ai societăţii civile s-au alăturat deja demersului pornit de Libertatea şi de Ringier România şi cer implementarea cât mai rapidă de soluţii care să împiedice sufocarea celui mai aglomerat cartier. Printre aceştia se numără Asociaţia „ProInfrastructura”, Asociaţia „Metrou Uşor”, Asociaţia „Construim România”, Asociaţia Peisagiştilor din România, Asociaţia pentru Tranziţie Urbană şi compania Waze România.
Cu aceste instrumente, campania #salvatipipera devine o platformă complexă, ce îşi doreşte să pornească discuţii şi să găsească soluţii pentru o viaţă mai bună în Capitala României. Ele privesc direct felul în care trăieşte o mare parte din populaţia ţării, dar influenţează şi imaginea pe care partenerii noştri de afaceri o transmit mai departe.
Pipera Sud este primul agregator de business din România, unde au sediul companii ce cumulează cifre de afaceri cât 2% din Produsul Intern Brut. Prin contrast faţă de performanţa sa economică, standardele de viaţă în cartierul de afaceri sunt improprii. Infrastructura pietonală este deficitară, cea rutieră este depăşită, iar transportul public, fie că vorbim de cel subteran, fie de cel de suprafaţă, nu este optimizat. Lipsesc elementele de peisagistică şi se poate observa cu uşurinţă că opiniile arhitecţilor urbanişti nu se reflectă în evoluţia citadină a celor 170 de hectare din ultimii 29 de ani.
Pentru a implementa cât mai rapid cele mai bune soluţii la aceste probleme curente şi pentru a găsi o cale de creştere armonioasă pentru cartierul de afaceri Pipera Sud, fără a afecta vieţile celor care lucrează aici, Libertatea şi Ringier România deschid platforma #salvatipipera, un pas înainte pentru o discuţii şi soluţii amânate prea mult.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Infrastructura pentru autoturisme nu ai unde sa mai faci si chiar daca faci... sufoci si mai tare cartierul.