Skip to main content

Silviu Ispas a pus degetul pe "rana" industriei: "rebate-ul de la noi e printre cele mai mari din Europa"

 
Silviu Ispas a pus degetul pe "rana" industriei: "rebate-ul de la noi e printre cele mai mari din Europa"
Sursa foto: Forbes

"Pierdem prea mult ca industrie ca să ne ferim de adevăr". Rebate, plăți întârziate, transparență, teme aproape tabu ale industriei, au fost puse pe tapet. La Adunarea Generală BRAT. De către Silviu Ispas, cel care a condus ani de zile Biroul Român de Audit Transmedia. 

Publicitate

Adevărul, deschis, direct, de la microfonul Adunării Generale, către toată industria din sală - editori, agenții de publicitate, clienți.

Adunarea Generală, un eveniment de obicei liniștit, intrat în rutină, a fost, ieri, mai dinamic ca oricând. Ieri, Silviu Ispas, la final de mandat, a anunțat că nu mai candidează pentru poziția de președinte. Au candidat Dragoș Stanca (el a câștigat) și Dan Balotescu.

Mai exact, ce a spus Ispas către industrie? Care este adevărul de care nu trebuie să ne ferim:

  • Avem unul din cele mai mari Rebate-uri din Europa, mai ales în anumite industrii, unde s-a ajuns și la 50%.
  • Sunt situații în care, la sfârșitul anului, un editor poate fi pus în situația anormală de a veni cu bani de acasă pentru a plăti rebate-ul către agenție.
  • "Dacă ai un business de un milion de euro iar la sfârșitul anului ieși pe pierdere, trebuie să vii cu bani de acasă ca să plătește rebate-ul."
  • Până acum, la BRAT, s-a cerut transparență doar publisherilor. Este și rândul agențiilor să dea dovadă de transparență. Agențiile de publicitate trebuie să fie transparente.
  • Piața noastră are întârzieri inimaginabile în materie de plăți. Acum câțiva ani Ștefan Iordache era și în conducerea BRAT, și la UAPR - Uniunea Agențiilor de Publicitate din România. La UAPR, lucra la un studiu despre ritmul de plăți în advertisingul românesc. A propus ca și BRAT să se implice în studiul, dar BRAT a refuzat.
  • Nu e o colaborarea reală în industrie între asociații, deși suntem, în parte, cam aceeași oameni.

La finalul discursului, Silviu Ispas și-a anunțat retragerea din cursa pentru președinția BRAT și susținerea pentru Dragoș Stanca (cel care a și fot ales președinte). Dan Balotescu (Media Investment), a fost contracandidatul lui Stanca. "Trebuie să ne gândim la viitor și la industrie, nu la persoana proprie", și-a argumentat Ispas susținerea pentru un om din online.

Ispas: lucrăm la un ghid de bune practici. Cu reguli și pentru rebate

De ce această pledoarie a lui Silviu Ispas, pe teme despre care industria vorbește, dar (aproape) niciodată public?

"Pentru ca BRAT să facă un ghid de bune practici la nivel de industrie", a explicat Silviu Ispas astăzi, contactat de Paginademedia.ro. La Adunarea Generală, Silviu Ispas a fost cel desemnat să se ocupe de acest ghid. Are zece luni. Cu două luni înainte de următoarea Adunarea Generală trebuie să fie gata primul draft.

Ce va conține?

Silviu Ispas:

"Va fi un ghid de practici pentru industrie. Încercăm să explicăm ce înseamnă Rebate-ul, cum se plătește, cui se plătește, cum nu se plătește. Dar și cum faci ofertele la un pitch, din punct de vedere al editorului. Dacă agenția de publicitate ofertează fără să întrebe este normal sau nu e normal?

Voi sta de vorbă cu toți membrii, pentru a culege informațiile. Vom face un clasament de probleme, pe care le vom ierarhiza în funcție de priorități", a mai spus fostul președinte BRAT.

"Nu mai putem face rabat la transparență", a încheiat Ispas.

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Ce cool sunt lacrmile de crocodil ale dlui Ispas după ce s-a furajat și adăpat câteva cincinale de la țâța BRAT. Păi unde ți-a stat până acum, nenică, deontologeala? A trecut prin stomac, nu-i așa?
  • Se vaita ce prosti, este ca si cum ti ai da foc la harbul de iaht, masina ca tu ai incasa pe masina mai mult din asigurare. Vaicareli intrebi ei pentru lume cine i crede. Sa ia bani de la matusile atunci ca nu a venit Nici unul dezbracat acolo

Trimite un comentariu