Skip to main content

VIDEO. Aneta Bogdan, despre brandingul Mişcarea România Împreună: Nu au vrut „Partid”, pentru că ideologic au, să spunem, ADN de Mişcare

 
VIDEO. Aneta Bogdan, despre brandingul Mişcarea România Împreună:  Nu au vrut „Partid”, pentru că ideologic au, să spunem, ADN de Mişcare

INTERVIURILE PAGINADEMEDIA. De ce Mişcarea România Împreună? Cum s-a ajuns la acest nume? De ce grafica Ro+? De ce culorile roşu şi portocaliu?

Publicitate

Răspunsuri de la Aneta Bogdan, fondator Brandient, companie care s-a ocupat de brandingul din spatele Mişcării România Împreună, fondată de Dacian Cioloş.

Aneta Bogdan a fost invitată la PaginademediaLIVE, într-un interviu care a marcat lansarea noului studio Paginademedia.ro.

Aneta Bogdan:

„Nu au vrut (să se numească – n.r.) „Partid”, pentru că ideologic au, să spunem, ADN de Mişcare. Ca şi dinamică sunt o Mişcare, au nevoie să se alăture cât mai mulţi oameni, nu să stea anchilozaţi într-o structură. Mişcarea este de asemenea una socială şi în cele din urmă, Mişcarea înseamnă o formă de progres."

Despre procesul de alegere a numelui Mişcarea pentru România, despre grafică, despre cum a ajuns Brandient să lucreze pentru brandingul mişcării, în continuare:

Cum au ajuns să facă brandingul pentru Mişcarea România Împreună:

Metaforic vorbind am ajuns, pe de o parte enervându-ne, pe de altă parte căutând soluţii. Acum un an ne-am întâlnit prima dată cu grupul de la România 100 care a venit la noi şi ne-am cunoscut. Ne-au spus ce au de gând şi am zis că tot ceea ce spun ei sună mai repede ca un proiect de ţară decât ca un proiect politic.

Noi dintotdeauna am ales să ajutăm anumite proiecte de ţară. Astfel având multe lucruri în comun cu oamenii aceştia, în primul rând aceleaşi valori şi aceeaşi viziune despre ce are nevoie România acum, ne-am hotărât să-i ajutăm. Ei au venit spre Brandient.

Cine a fost cel care a venit atunci? O parte din grupul fondator de acum.

Despre brief

Nu a existat brief fiindcă în astfel de proiecte, atunci când ai o echipă bună în faţă, brieful îl scrii împreună cu echipa. Am empatizat de la început cu viziunea lor şi mi s-a părut, dacă vrei, o ultimă speranţă de care câteodată ne-am agăţat absolut copilăreşte.

La un moment dat ne-am supărat pe ei că de ce nu se mai lansează odată. Ca toată lumea. Ne-au dovedit că înţelepciunea şi a face lucrurile aşa cum trebuie în ritmul acesta în care le faci conştient şi nu heirupist şi nu din întâmplare, să zicem că a fost o alegere corectă.

Despre valori

Le-am aflat noi împreună cu ei pentru că am stat de vorbă cu fiecare. Oamenii aceştia sunt la fel ca şi noi, nu sunt politicieni chiar dacă ei la un moment dat au fost implicaţi într-o lecţie de guvernare pe care au dat-o politicienilor de carieră sau guvernanţilor de carieră, în 2016.

Ei vin din domenii private sau din domenii publice dar sunt la fel ca noi, sunt profesionişti în ceva. Şi atunci, valorile de competenţă, de onoare şi onestitate, valorile de organizare şi disciplină au venit în mod coerent.

La fel ca mulţi dintre oamenii printre care eu mă învârt, clienţii mei, partenerii mei de business, prietenii mei, oamenii aceştia au împărtăşit ca şi noi aceeaşi îngrijorare despre prezentul României, despre calitatea vieţii noastre, a celor care am hotărât să rămânem aici şi să nu plecăm

Partea de viziune, de proiect nu poltic ci de proiect pentru România, pentru patria ta, şi viziunea asta că lucrurile nu mai pot fi făcute prin bunăvoinţa unui partid care îţi aruncă firmiturile de la masa celor aleşi.

Viziunea asta că lucrurile se pot întâmpla doar împreună, asta pe noi ne-a convins şi le-am dat timpul nostru, dacă vrei, atenţia naostră şi sper să fie cel mai important proiect pro bono pe care Brandient l-a făcut cel puţin până acum.

Cum a apărut numele

Acesta este numele pe care ei şi l-au dorit de la început. Noi chiar am avut argumentaţie şi pro şi contra, adică ne-am poziţionat pe o poziţie de consultanţi. Dar au avut dreptate fiindcă ei au cumva în România 100, care este un think thank de idei şi de generare de bune intenţii pentru ţara aceasta, ei au avut acel slogan aş spune „Schimbăm România împreună”.

Au fost foarte ataşaţi de asta şi atunci „România împreună” a fost identitatea verbală care a revenit continuu în discuţii.

De ce Mişcare şi nu Partid?

Partid nu numai că vine pe zi ce trece şi nu numai în România dar dacă ne uităm în democraţii mai avansate decât a noastră, ideea de partid nu numai a devenit dogmatică dar puţin învechită.

Un partid trebuie să aibă mai mult dinamism şi partidele au devenit statice şi nu mai au legătură cu progresul, ba dimpotrivă, sunt văzute ca problematice progresului, ca bariere în progres.

Şi de aici, Mişcarea. Mişcarea – un dinamism pe care îl ceri celorlalţi. Mişcările pot fi ideologice şi ei au o mişcare ideologică în spate. Nu au o structură „per se” de partid şi un tătuc, ci acolo e o echipă de staruri cărora li s-au adăugat ieri şi alaltăieri un număr impresionant de oameni care au o meserie şi care au spus că voi ajuta cu tot ce ştiu eu.

„Mişcarea” a fost propunerea noastră, dar şi a lor. Nu au vrut (să se numească – n.r.) „Partid”, pentru că ideologic au, să spunem, ADN de Mişcare. Ca şi dinamică sunt o Mişcare, au nevoie să se alăture cât mai mulţi oameni, nu să stea anchilozaţi într-o structură. Mişcarea este de asemenea una socială şi în cele din urmă, Mişcarea înseamnă o formă de progres.

Care au fost reţinerile

Am avut şi argumente contra, fiindcă România 100 a stat mult în zona asta de aşteptare şi un picuţ de iritare s-a produs. Am zis să denumim „Partid” lucrul ăsta, ca să se ştie că am făcut partid, dar după aceea chiar noi am renunţat la această idee şi cred că şi mnifestarea asta este o formă de autenticitate şi de transparenţă şi onestitate.

Au fost oameni din online reţinuţi în privinţa acestui „Împreună”.

Partidele s-au manifestat la nivelul identităţii verbale întotdeauna printr-o formă scurtă de acronim. Not anymore. Sunt multe partide în jurul nostru, care în ideea asta de a inova şi de a face ceva nou nu au mai restricţionat forma scurtată la un acronim ci mai repede la ceva ce consideră acel grup că este important pentru brandul respectiv. „Împreună” este o chemare, de fapt. Despre asta este vorba.

De ce o chemare - „Împreună” - în numele unui partid?

Pentru că ideologia acestui partid este cea mai simplă. În zilele noastre nu se mai poate produce o schimbare benefică per toată lumea, decât prin solodaritate tuturor şi prin acest împreună. Lucrurile se pot schimba în bine pentru toată lumea, dacă împreună facem lucrul acesta.

Aţi fugit de acronim, dar dacă lumea îl va folosi pentru Mişcarea România Împreună - MRÎ?

Aşa este înregistrat, aşa se găseşte pe buletinul de vot şi aşa va fi spus.

Ce le-aţi spune celor care vă întreabă „Voi aţi făcut branduri comerciale, ce căutaţi în zona politică?”

Oare politicul nu e tot o relaţionare? Oare nu e o relaţionare între un grup de consumatori şi un producător de idei şi de promisiuni politice?

Cum poate convinge un nou proiect că noi suntem chiar suntem responsabil? Există un electorat care va adera imediat la acest proiect şi un alt electorat care trebuie convins să adere.

Acum începe construţia a brandului, adică a relaţionării acestui grup de oameni care între timp de la 9 au ajuns la 17.900, dacă nu mai mulţi, şi care vor construi în sate, în comune, în oraşe, mici comunităţi.

Noi am adus din partea comercială prospeţimea unui brand comercial care nu este un brand de a umili, de a minţi, de a manipula. Dacă brandurile comerciale ar face o secundă aşa ceva, ar fi penalizate.

Cum îi veţi ajuta în procesul de brandind? Ştim că asta nu înseamnă doar un desen şi un nume. Dacă ne poţi spune câţiva paşi.

În acest moment, deşi ei sunt extrem de transparenţi, ce simt aia spun. Sunt oameni credibili şi oameni ca noi. Îşi vor păstra şarmul şi seducţia.

Despre exacuţia grafică. Cum s-a ajuns la acest RO+?

Ca să glumes, fiindcă 3 trandafiri erau daţi, un măr era luat, o săgeată era luată. Întotdeauna un brand înseamnă o consistenţă. Când spui România împreună, spui a aduna la un loc pe toţi cei care patriotic au bună credinţă şi bune intenţi vis-a-vis de ţara aceasta. E clar că plusul acela a venit din acest împreună. Din noi plus voi. Asta este România şi nu e un partid, cum ar crede unii dintre ei că este. Vlad Voiculescu a spus foarte frumos când s-a lansat Mişcarea România Împreună: „Hai să nu mai zicem în ţara asta. Hai să zicem în ţara noastră.”

De ce aceste culori, portocaliu şi roşu

Sunt culori calde. România este o ţară solară şi galbenul, portocaliul şi roşul sunt culori calde, dar şi culori de solidaritate şi prosperitate. Acest partid va face ceea ce partidele care s-au poziţionat într-o parte sau alta nu au făcut. Tocmai de aceea aversiunea lor pentru dreapta, stânga, centru şi aşa mai departe. E o mişcare. Roşu este solidaritate, portocaliu prosperitate, galben este culoarea noastră naţională.

VIDEO. Aneta Bogdan, la interviurile PaginademediaLIVE

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Sărăcuţ Studio. Perete alb, o masă în lateral un colt de televizor si in cealaltă pare un banner galben. Serios ?
  • „Împreună pentru România” este sloganul folosit, cu succes, de Adrian Năstase, la alegerile generale din 2000. Nu cred că MRÎ îl poate reșapa.
  • Cred ca mult mai potrivit, mai corect si mai usor de pronuntat este: Miscarea Impreuna pentru Romania, prescurtat MIR. In rest, MULT, mult succes. Din partea mea veti avea cel putin un vot, la fiecare scrutin electoral.

Trimite un comentariu

sus