Skip to main content

Ore de publicitate în plus! Pro TV, amendă maximă pentru depăşiri uriaşe de publicitate la staţiile locale

 
Ore de publicitate în plus! Pro TV, amendă maximă pentru depăşiri uriaşe de publicitate la staţiile locale

Ore de publicitate în plus şi o amendă maximă pentru Pro TV. Staţiile locale ale Pro TV, închise de curând, au difuzat, peste limita legală, nu mai puţin de zece ore de publicitate. Aproape 11 chiar. În doar două săptămâni!

Publicitate

Mi se pare o depăşire colosală”, a spus Radu Herjeu, membru CNA.

Apărarea Pro TV a venit cu două argumente:

1. Depăşirea este adunarea tuturor staţiilor care au dat publicitate peste cele 12 minute legale.”Nu mi se pare corect”, a spus reprezentantul Pro TV la CNA.

2. Publicitatea la nivel local se vinde foarte ieftin.

Chiar şi luate separat, depăşirile sunt mari: peste două ore numai la staţia Pro TV Constanţa.

”Indiferent cu câtă indulgenţă am privi, aceste depăşiri sunt uriaşe. Iar toate aceste depăşiri se fac în baza unor contracte de publicitate. Toate sunt făcute cu Pro TV. Nu putem lua în considerare cea mai mare depăşire de publicitate, ci toate, pentru că pentru toate au existat contracte”, a argumentat Radu Herjeu.

Amenda: Maximă. 310 de lei pe minutul depăşit

Forul a votat amenda maximă. Adică 200.000 de lei pentru Pro TV SRL (adică puţin peste 40.000 de euro), societatea care a operat până recent licenţele locale, ca urmare a unor numeroase depăşiri ale timpului alocat publicităţii, de 12 minute pe oră.

Monica Gubernat, cea care s-a autosesizat în acest caz şi a cerut monitorizarea staţiilor locale, a propus amenda maximă. Mai exact: 200.000 de lei. Adică aproximativ 43.000 de euro.

Cât a fost ”amenda pe minut”? Aproximativ 310 de lei.

”Am calculat. Am împărţit amenda maximă - de 200.000 de euro - la timpul depăşit şi a ieşit 310 lei pe minutul depăşit. Nu cred că Pro TV a încasat doar atât”, a spus Radu Herjeu.

Ce a descoperit monitorizarea CNA:

Cele 12 staţii locale ale Pro TV, care difuzau câteva minute de ştiri locale, în rest doar program de la Bucureşti, au avut depăşiri uriaşe ce au însumat peste 10 ore, în doar două săptămâni: 12-26 octombrie 2017.

Iată lista depăşirilor pe fiecare staţie în parte:

O practică obişnuită

Monitorizarea publicităţii staţiilor locale este una neobişnuită pentru CNA, forul analizând în istoria recentă exclusiv publicitatea la posturile centrale. Cazul a ajuns să fie monitorizat ca urmare a unei autosesizări a unui membru CNA, Monica Gubernat, însă din luna octombrie. A ajuns abia acum să fie analizat, când aproape se împlineşte termenul de prescripţie, de şase luni.

În mod „tradiţional”, Kanal D a avut cele mai mai depăşiri în ultimii ani. Numai la început de 2018, postul a atras două sancţiuni maxime, de câte 200.000 de lei, pentru depăşiri.

Staţiile locale, închise de Pro TV

Staţiile locale au fost închise de Pro TV în urmă cu câteva săptămâni. De la 1 aprilie, Pro TV a decis să oprească emisia staţiilor regionale pe care le deţinea, după cum Paginademedia.ro a scris în EXCLUSIVITATE aici.

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Impardonabil sa difuzezi atitea reclame, mai mult este o jignire la adresa telespectatorilor se difuzize aceiasi reclama de doua ori in acelasi calup, ba mai mult sa difuzezi aceiasi reclama de doua ori consecutiv de parca s-ar adresa unor ***.
  • Elena d
    Nu conteaza daca e privata sau nu televiziunea tara asta are legi sunt incalcate inseamna ilegal gandesti ca o persoana fara minte elena!!
  • Bai fraților astia pun filme doar că sa ne facă pe noi să ne uităm la reclame. Cum e posibil Intr un film de 1 ora și 30 minute sa ai 12 reclame . ***
  • Asta cred ca e cea mai mare amenda din ultimii 10 ani,daca nu din istorie pentru acest post
  • - Reclamele sunt o problemă reală. Propaganda fake news nu strică.
    - Felicitări, Gubernat, ești angajată.
  • Vorbim de o statie privata de televiziune. Iti place te uiti, nu iti place nu te uiti.
    Daca o televiziune are prea multa publicitate si isi va agasa prin asta telespectatorii, probabil ca ii va pierde. Dar e treaba televiziunii si a telespectatorilor aceasta relatie de love/hate.
    Treaba asta, cu norma la publicitate, a fost inventata ca nu cumva televiziunile private sa faca prea multi bani si sa concureze televiziunea guvernamentala.
  • PREMIERA: Pro TV lanseaza o noua platforma: PLUS
    https://www.facebook.com/ProTVRomania/videos/10155872922017935/
  • Poate face paginademedia o monitorizare. De câte ori aceasta monica a votat negativ la antene și romania tv și de câte ori la Protv prin comparație cu ceilalți cna-iști. :))

    Acum dacă a greșit, Protv sa plătească. Dar dacă nu a fost o acțiune împotriva Protv, CNA sa ne spună ca a monitorizat și alte stații locale și ele au fost în regula.
  • Publicitatea ar trebui redusă la maxim 3 minute.Bratu Daniel
  • Poate ii intreaba cineva si de ce se joaca cu counterul de la "finalul" publicitatii.
  • Practica este cunoscuta. Acum doar s-a aratat cu degetul. ProTV-ul se stie ca este campion la asa ceva, dar si celelalte televiziuni practica aceeasi abordare. Amenda fiind mai mica decat incasarile. As propune ca pentru fiecare minut de publicitate in plus sa se opreasca emisia 5 minute. Sa vedem daca mai depasteste cineva.
  • Daca PRO a incasat din aceste depasiri mai mult decat amenda - tot a iesit in avantaj, asa ca are toate motivele sa procedeze la fel si pe viitor. In plus, nu este singurul post care face acest lucru. Evident ca problema este in curtea CNA - care trebuie sa gaseasca metoda de a descuraja posturie sa incalce legea. Faza cu plafoanele amenzilor este praf in ochi
  • jk . nu. merita ca si asa dau si pe pro tv , prea multa audienta . de iti vine sa inebunesti . dar cand te gandesti cine s-a autosesizat . parca nu-i asa bine , odoamna cu ,,,,,,,,,

Trimite un comentariu

sus