Skip to main content

ANALIZĂ. Cum a schimbat Exatlon publicul Kanal D: mult mai mulţi copii, elevi şi studenţi. Scăderi la pensionari

 
Vladimir Draghia, castigatorul Exatlon
Vladimir Draghia, castigatorul Exatlon

ANALIZĂ. Timp de câteva luni, Exatlon a dat toată piaţa TV peste cap. Emisiunea de la Kanal D a fost, fără îndoială, fenomenul sezonului. Un fenomen care a schimbat puternic postul pe care a rulat. În sens pozitiv. Cum?

Publicitate

Cifrele mari de audienţă sunt o realitate, însă dincolo de rating, marea surpriză a venit nu din numărul de telespectatori, ci din profilul lor.

Cine s-a uitat la Exatlon, program care era pe Kanal D cinci zile din şapte? Ce public a adus în faţa televizoarelor emisiunea câştigată de Vladimir Drăghia? Cine a “plecat” de pe post?

Paginademedia.ro vă prezintă o analiză detaliată a publicului Kanal D înainte cu Exatlon (ianuarie-mai 2018), dar şi cu un an înainte (ianuarie – mai 2017).

Concluziile, pe scurt:

  • Cu Exatlon, a crescut numărul bărbaţilor care se uită la Exatlon. Publicul majoritar al staţiei a rămas unul feminin.
  • Foarte mulţi copii la Exatlon. Numărul celor între 4 şi 12 ani aproape s-a dublat pe Kanal D în perioada în care show-ul a fost pe post. La fel cel al copiilor între 12 şi 17 ani
  • Aproximativ 41% din publicul Exatlon au fost tineri până în 34 de ani. Cu un an înainte, procentul era de 24%
  • Faţă de perioada în care nu era pe post Exatlon, Kanal D a atras, cu concursul, un număr consistent de elevi şi de studenţi. În procente: 20% din publicul Exatlon, dublu faţă de anul precedent, când în grilă nu era emisiunea.
  • Scăderile notabile: mai puţini pensionari şi, în general, persoane peste 55 de ani.

Situaţia detaliată, pe fiecare indicator.

Pentru început, două note:

1. Perioadele analizate: ianuarie-mai 2017 vs ianuarie-mai 2018.
2. Intervalul orar luat în calcul: 20.00-23.00.

Gen: Bărbaţii, atraşi de Exatlon

Exatlon a crescut publicul masculin al postului Kanal D. Anul trecut, înainte de Exatlon, media staţiei era de aproape 400.000 de telespectatori bărbaţi. Cu Exatlon, s-a ajuns la aproape 700.000, adică un plus de 73%.

În procente, publicul majoritar a rămnas feminin: sunt aproape 40% bărbaţi (erau 30% înainte de Exatlon) şi 60% femei.

GEN: Publicul Kanal D înainte şi după Exatlon

Ian.-Mai 2017 Ian.-Mai 2018
Persoane Procent din public Persoane Procent din public Variatie
Barbati 397.000 31 688.000 39 73%
Femei 873.000 69 1.087.000 61 25%

Vârstă: numărul copiilor care se uită la Kanal D, aproape dublu cu Exatlon. Plus mare pe tineri

Cele mai interesante mutaţii ale publicului vin la analiza după grupele de vârstă. Exatlon a atras un public tânăr şi foarte tânăr. Foarte tânăr, adică inclusiv copii până în 11 ani.

  • Fără Exatlon, Kanal D număra 80.000 de copii între 4 şi 11 ani. Cu Exatlon, a sărit la 200.000. Adică 150%.
  • În zona 12 - 17 ani, se uitau la Kanal D undeva la 60.000 de copii. În perioada Exatlon, în fiecare seară erau în faţa televizoarelor peste 150.000, adică un plus de 170%.
  • Creşterea a fost puternică şi pe segmentul 25 - 34 de ani: peste dublu.
  • Toată structura publicului Kanal D a fost, practic, schimbată: înainte de Exatlon, doar 24% din public avea până în 34 de ani. Cu show-ul pe post, procentul a crescut la peste 40%.
  • A existat şi o scădere: telespectatorii de peste 54 de ani au fost mai puţini în perioada în care postul a difuzat emisiunea concurs filmată în Republica Dominicană.

VÂRSTĂ. Structura publicului Kanal D înainte şi după Exatlon pe grupe de vârstă

Ian.-Mai 2017 Ian.-Mai 2018
Persoane Procent din public Persoane Procent din public Variatie
4-11 ani 80.000 6 198.000 11 148%
12-17 ani 56.000 4 152.000 9 171%
18-24 de ani 64.000 5 126.000 7 97%
25-34 de ani 107.000 8 243.000 14 127%
35-44 de ani 175.000 14 301.000 17 72%
45-54 de ani 200.000 16 271.000 15 36%
55-64 de ani 260.000 21 216.000 12 -17%
peste 65 de ani 328.000 26 267.000 15 -19%

Profesie: elevii şi studenţii, pe post. Pleacă pensionarii

Schimbările publicului după grupe de vârstă se reflectă şi la capitolul educaţie şi profesii.

Înainte de Exatlon, la Kanal D media de elevi şi studenţi era de 130.000. După, s-a ajuns la 360.000, adică 170% plus. Tototdată, a plecat publicul mai în vârstă, a scăzut şi procentul de pensionari

După educaţie, de notat creşterea de aproape 300% a publicului preşcolar şi fără studii (parţial ca urmare a publicului numeros din zona 7-11 ani).

Structura publicului Kanal D după educaţie

Ian.-Mai 2017 Ian.-Mai 2018
Persoane Procent din public Persoane Procent din public Variatie
Prescolari, fara educatie 32.000 3 109.000 6 241%
Scoala generala 395.000 31 614.000 35 55%
Studii medii 592.000 47 783.000 44 32%
Studii Superioare 171.000 14 185.000 10 8%

Numărul de elevi, studenţi şi pensionari

Ian.-Mai 2017 Ian.-Mai 2018
Persoane Procent din public Persoane Procent din public Variatie
Elevi/Studenti 131.000 10 358.000 20 173%
Casnice 170.000 13 330.000 19 94%
Pensionari 502.000 40 397.000 22 -21%

Reşedinţă: creştere pe oraşele mari

După localităţile de reşedinţă se observă o creştere la oraşele mari, de peste 200.000 de locuitori. Un plus notabil şi pe publicul rural.

Cum se împarte publicul Exatlon pe localităţi

Ian.-Mai 2017 Ian.-Mai 2018
Persoane Procent din public Persoane Procent din public Variatie
Rural 654.000 52 982.000 55 50%
Urban 30.000 168.000 13 225.000 13 34%
Urban 30.000-100.000 141.000 11 147.000 8 4%
Urban 100.000-200.000 83.000 7 113.000 6 36%
Urban peste 200.000 105.000 8 151.000 9 44%
Bucuresti 118.000 9 158.000 9 34%

Venituri: mai mulţi telespectatori cu venituri mici şi medii

Schimbare în structura de public şi după venituri. Normală, în condiţiile în care a crescut numărul de elevi, studenţi, dar şi telespectatori de la ţară (categorii în general cu venituri mici).

Astfel, creşterile au venit pe categoriile de public cu venituri mici şi medii pe gospodărie (până în 4.500 de lei). După veniturile mari, este o scădere.

Structura publicului Kanal D, după venitul pe gospodărie:

Ian.-Mai 2017 Ian.-Mai 2018
Persoane Procent din public Persoane Procent din public Variatie
Pana in 1500 de lei 668.000 53 903.000 51 35%
Intre 1500 si 4500 de lei 533.000 42 712.000 40 34%
peste 4500 de lei 56.000 4 51.000 3 -9%
A,B 264.000 21 266.000 15 1%
C1,C2 360.000 28 560.000 32 56%
D,E1,E2,E3 646.000 51 948.000 53 47%

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • E bine ca ati facut articolul asta. Merita analizat si ar fi de citit si in continuare, si din alte perspective, cum a reusit aceasta emisiune sa faca audiente ca in vremurile bune ale televiziunii, in aceste vremuri in care ratingurile posturilor tv scad si toata lumea e gramada pe internet (Netflix si altele). Formate altadata de succes s-au mai uzat, dar acesta (aflat, e drept, la prima editie) a reusit sa stranga multa lume de varste diferite.
    Mentionez ca eu nu m-am uitat deloc, dar daca s-au uitat atatia altii, or fi vazut ei ceva.
  • Nu. Acces direct arata mai mult publicul antenei și este în fiecare zi. :)) de asta i-am rugat pe ăștia de la paginademedia, pentru tine, sa dea și cifrele protv și ale antenei, ca sa înțelegi și tu de ce publicitarii plătesc mai mult la Protv decât la antena pentru aceeași audienta. :)) te sperie ideea?
  • Bing, daca scrii SCRI, e normal sa te blocheze.E nevoie macar de 3 clase sa...posetezi.Ca de scris e mai complicat.
  • Doamne cata prostie , auzi copil de 4 ani sa fim seriosi , o caricatura de schema , ca si facatura de emisiune
  • daca scri ceva de rau, sub forma de critica, review pe pagina de facebook exatlon romania imediat sterge si blocheaza contul
    fi-mi-ar scarba de kanal d
  • ce imi place ca incadrati persoanele in varsta la categoria "pensionari." stiti ca nu toti oamenii in varsta sunt pensionari, nu ? unii au afaceri, altii inca lucrează etc.

Trimite un comentariu

sus