Skip to main content

AUDIENȚE RADIO. Cele mai ascultate posturi din România: Kiss FM, liderul clasamentului. Virgin Radio, vedeta valului de audiențe, cu cele mai importante creșteri

 
AUDIENȚE RADIO. Cele mai ascultate posturi din România: Kiss FM, liderul clasamentului. Virgin Radio, vedeta valului de audiențe, cu cele mai importante creșteri
Sursa foto: Hepta

Audiențe radio, valul de primăvara 2018. Care au fost cele mai ascultate posturi de radio în prima parte a lui 2018. Liderii rămân aceiași: Radio ZU conduce în București, în timp ce Kiss FM este cel mai ascultat post din România, dar și din mediul urban, arată cel mai recent val de audiențe radio publicat astăzi și care vizează perioada 8 ianuarie - 22 aprilie.  

Vedeta acestui val de audiențe este Virgin Radio, fostul Radio 21,  post care a avut creșteri în București, dar și la nivel național și în mediul urban. 

Publicitate

La nivel național, postul a câștigat aproape 140.000 de ascultători în valul de primăvară 2018, față de aceeași perioadă din 2017. Și Digi Fm, postul RCS&RDS, rămâne pe creștere. 

Evoluție pozitivă și pentru Radio Guerrilla, care are cifre doar în București. Postul de radio a ajuns în Capitală la o medie de 54.600 de ascultători. 

Europa FM și Radio România Actualități au avut cele mai importante scăderi pe toate cele trei targeturi de audiență. Scăderi și pentru Radio Zu, însă mai modeste. 

Paginademedia.ro prezintă în continuare studiul de audiență realizat în perioada 8 ianuarie – 22 aprilie 2018 de către IMAS – Marketing şi Sondaje şi Mercury Research: 

Capitală

  • Bucureștiul este dominat detașat de Radio Zu. Postul e radio al grupului Intact a avut o medie de 265.000 de ascultători, în scădere față de valul de primăvară 2017, când avea o medie de 272.000. 
  • Zu este urmat de Kiss Fm, cu 185.000 media de ascultători. Și aici, cifrele sunt în scădere. Al treilea cel mai ascultat radio din Capitală este România Actualități, și el în scădere, cu peste 12.000 de ascultători în cele două valuri: primăvară 2018 versus primăvară 2017. 
  • Cel mai mare declin în București a fost al Europa Fm: minus 32.300 de ascultători. Postul de radio deținut de Lagardere a ajuns la o medie de 112.000 de ascultători și a coborât pe cinci în audiențe, sub Magic FM
  • Cele mai mari creșteri se văd la Radio Guerrilla, Digi FM și Virgin Radio (fostul Radio 21). 

Audiența posturilor de radio în BUCUREȘTI, în valul de primăvară 2018, comparativ cu anul trecut:

  BUCURESTI   Valul primavara 2018   Valul primavara 2017   Variatie  
1 Radio ZU 265.400 272.000 -6.600
2 Radio Kiss FM 185.400 190.700 -5.300
3 Radio Romania Actualitati 182.100 194.700 -12.600
4 Radio Magic FM 131.900 139.300 -7.400
5 Radio Europa FM 112.200 144.500 -32.300
6 Radio Romantic FM 100.100 90.900 9.200
7 Radio ProFM 99.300 93.400 5.900
8 Radio Rock FM 92.100 85.900 6.200
9 Radio 21 Virgin FM 79.800 69.600 10.200
10 Radio Digi FM 62.700 49.900 12.800
11 Radio Dance FM 58.500 64.500 -6.000
12 Radio Guerrilla 54.600 38.900 15.700
13 National FM 43.600 42.100 1.500
14 Radio Antena Satelor 35.700 30.900 4.800
15 Radio Romania Cultural 31.100 28.900 2.200
16 Radio Vibe FM 21.900 23.600 -1.700
17 Radio Romania Muzical 21.400 15.600 5.800
18 Radio Itsy Bitsy FM 20.800 24.200 -3.400
19 Radio Tananana 13.100 19.600 -6.500
20 Radio Smart FM 12.500 4.500 8.000
21 Bucuresti FM 9 15.100 -6.100
22 Radio Seven 0 6.600 -6.600

URBAN

  • Orașele sunt în continuare ale Kiss FM. Postul a ajuns la aproape 1,5 milioane de ascultători în mediul urban, în creștere față de valul de primăvară 2017 cu 45.000 de ascultători. 
  • De cealaltă parte, numărul doi, Radio ZU, a pierdut 45.000 de ascultători. 
  • La capitolul pierderi mari de ascultători mai intră România Actualități, -63.000 de persoane, și Europa FM -90.000 de persoane. Europa FM a ajuns la 840.000 de ascultători. 
  • Și Magic FM, post deținut de grupul grec Antenna Group, a coborât sub jumătate de milion de ascultători. 
  • Surpriza acestui val de audiențe este Virgin Radio care a câștigat mai bine de 110.000 de ascultători în valul primăvară 2018 față de aceeași perioadă din 2017. 

Audiența posturilor de radio la nivel URBAN, în valul de primăvară 2018, comparativ cu anul trecut:

  URBAN   Valul primavara 2018   Valul primavara 2017   Variatie  
1 Radio Kiss FM 1.498.200 1.452.700 45.500
2 Radio ZU 1.216.800 1.262.000 -45.200
3 Romania Actualitati 1.043.000 1.106.000 -63.000
4 Radio Europa FM 842.700 932.800 -90.100
5 Radio ProFM 576.600 572.000 4.600
6 Radio Magic FM 479.500 518.300 -38.800
7 Virgin Radio 444.100 332.000 112.100
8 Radio Digi FM 408.300 404.800 3.500
9 Radio Rock FM 222.400 222.500 -100
10 Radio Antena Satelor 197.200 209.900 -12.700
11 National FM 172.800 185.500 -12.700
12 Radio Romania Iasi 156.100 103.600 52.500
13 Romania Cultural 142.500 147.000 -4.500
14 Radio Romania Oltenia 131.400 160.800 -29.400
15 Radio Romania Timisoara 101.700 95.000 6.700
16 Radio Romania Resita 91.100 103.000 -11.900
17 Radio Romania Targu Mures 47.600 45.900 1.700
18 Radio Romania Cluj 47.400 72.400 -25.000
19 Bucuresti FM 38.200 45.800 -7.600
20 Radio Romania Constanta 27.700 30.400 -2.700

NAȚIONAL

  • Kiss FM este și cel mai ascultat radio din România, cu o medie de peste 2,3 milioane de persoane, în creștere față de valul din primăvara lui 2017. 
  • Radio ZU are poziția a doua în topul celor mai ascultate posturi de radio, cu aproape 1,9 milioane de persoane.
  • Cea mai mare scădere s-a înregistrat la Europa FM, care are un minus de 178.000 de ascultători în valul de primăvară 2018, față de același val din 2017. 
  • Vedeta acestui val de audiență este Virgin Radio care a crescut cu 137.000 de ascultători în valul de primăvară 2018 față de același val din 2017. Postul a avut o medie de 612.000 de ascultători.
  • O creștere importantă a fost și la Radio Antena Satelor, post care a crescut de la 708.000 de ascultători la 817.000 în valul de primăvară 2018. 
  • Postul Digi FM este în continuare pe creștere, ajungând la 660.000 de ascultători, cu 67.000 mai mulți față de valul de primăvară 2017.   

Audiența posturilor de radio la nivel NAȚIONAL, în valul de primăvară 2018, comparativ cu anul trecut:

  NATIONAL   Valul primavara 2018   Valul primavara 2017   Variatie  
1 Radio Kiss FM 2.364.600 2.337.600 27.000
2 Radio ZU 1.893.200 1.904.200 -11.000
3 Radio Romana Actualitati 1.768.300 1.817.100 -48.800
4 Radio Europa FM 1.206.300 1.385.200 -178.900
5 Radio ProFM 924.100 928.000 -3.900
6 Radio Antena Satelor 817.200 708.100 109.100
7 Radio Magic FM 589.900 639.400 -49.500
8 Radio Digi FM 658.200 591.000 67.200
9 Virgin Radio/Radio 21 612.000 474.300 137.700
10 Radio Romania Iasi 410.000 366.700 43.300
11 Radio Romania Oltenia Craiova 388.300 350.500 37.800
12 National FM 236.800 260.500 -23.700
13 Radio Rock FM 241.500 259.000 -17.500
14 Radio Romania Cultural 205.400 242.400 -37.000
15 Radio Romania Timisoara 173.900 195.100 -21.200
16 Radio Romania Resita 157.700 157.000 700
17 Radio Romania Targu Mures 110.600 133.600 -23.000
18 Radio Romana Cluj 104.200 109.700 -5.500
19 Bucuresti FM 79.200 82.500 -3.300
20 Radio Romania Constanta 45.400 60.700 -15.300

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Stiti cum e situatia de fata? Ca aia din politica. Toata lumea, prostimea, voteaza ci psd iar opozitia este pusa la colt. De ce ar mai trebui ca sa ne mire sondajele astea? Noi in birou ascultam Seven si Tananana. In firma se mai asculta Rock Fm si Smart. So? Suntem ca la sondajele politice: psd-zu- kiss 80% si restul lumii, USR- Rock Fm-Seven-Smart- Tananana 20%...
  • In mod normal guerilla seven smart fm rock fm si tanana ar trebuii sa fie in top cinci. Sunt printre singurele posturi de la noi care ofera informatii"smart" noua ascultatorilor,promovand evenimente de muzica adevarate.
  • Normal ca Radio Guerrilla a crescut de cand se duce catre mainstream si a uitat ce insemna acest post pentru cei educati. Acum si-au patat istoria si numele facand emisiuni cu manelisti (manelistul Dan Bursuc invitat la Războiul Sfârșitului Săptămânii), pseudo-vedete (Delia invitata la Guerrilla de dimineata) si propaganda psd-ista si anti-justitie facuta de Mihai Dobrovolschi dimineata. Imi pare rau de ce a insemnat atata timp Radio Guerrilla ca a ajuns o bataie de joc acum. Singurul post non-mainstream a ramas Radio Tananana si asta se vede in audiente.
  • Daca-mi dai voie, Iulia, am o sugestie pentru valurile urmatoare. Folositi cotele de piata si publicul comercial. Daily Reach-ul variaza mult mai mult decat share-ul si nu reflecta performanta radioului pentru ca nu include si timpul de ascultare. Practic, daca radio A are 100 de ascultatori care asculta zilnic 5 minute, iar radio B are tot 100 de ascultatori care asculta 5 ore, conform tabelelor de mai sus, ambele au performante egale. In cazul market share-ului, diferenta ar fi fost clara.
  • cum naiba Radio 7 are zero ascultatori cand eu ascult doar acest post si sunt multi altii care asculta si care suna la concursuri ???

Trimite un comentariu