Skip to main content

DATABASE. Cum fac românii cumpărături vara pe online?

 
DATABASE. Cum fac românii cumpărături vara pe online?
Sursa foto: Hepta

Paginademedia DATABASE. Ce se cumpără vara, pe online? Cam cât se cheltuiește, în medie, pe un coș de cumpărături? Cine sunt clienții? Cum se adaptează magazinele online în sezonul cald, unul cu un consum mai mic pe produse și mai mare pe vacanțe?

Câteva răspunsuri într-un studiu realizat de agenția de performance marketing Champaigns, care are în portofoliu magazine online precum TGH Fashion, Kalapod, Condur by Alexandru, Biensavvy și ZorileStore.

Publicitate

Concluziile, în continuare:

Nișa fashion&ifestyle, cu 30% sub iarnă. Magazinele compensează cu reduceri

Sezonul cald presupune noi provocări pentru retailerii din zona de fashion și lifestyle, pe fondul apetitului crescut al consumatorilor pentru călătorii și diminuarea interesului pentru îmbrăcăminte și accesorii.

În timpul verii, vânzările pe nișa de fashion & lifestyle tind să scadă cu 25-30%, dat fiind faptul că românii preferă să investească în vacanțe. Pentru a preveni această diminuare a volumului de vânzări, magazinele online vin cu reduceri semnificative și campanii lansate încă din primele zile de vară.

Analiza Champaigns arată că o parte din magazinele online de pe această nișă mizează pe o diversificare a gamei de produse în sezonul cald, pentru a menține interesul consumatorilor.

Efectele eforturilor de adaptare la comportamentul consumatorilor se văd: deși vânzările scad comparativ cu sezonul rece, se remarcă o creștere de până la 50% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

În top, articole de sezon: rochii, sandale, espadrile și papuci

În această perioadă, în topul preferințelor din coșul de cumpărături al românilor se află rochiile, sandalele, espadrilele și papucii.

Liderii cumpărăturilor online sunt femeile cu vârste curprinse între 30-50 de ani.

Valoarea coșului de cumpărături este estimată la 250 de lei.

Se comandă mult de pe telefon

Cea mai mare creștere este remarcată la nivelul comenzilor venite de pe dispozitivele mobile. Dacă în primăvară, 85% din comenzile clienților din portofoliul Champaigns au venit de pe mobil, în luna iunie un client al agenției a atins performanța de 94% comenzi efectuate astfel.

Creșterea se află în linie cu trendul global de expansiune a industriei de e-Commerce și cu gradul tot mai ridicat de accesibilitate la noile tehnologii.

Campaniile pe Facebook și Instagram dau rezultate

Campaniile pe Facebook sunt cele mai eficiente în această perioadă, spune Adelina Oprea, fondator al agenției Champaigns.

Adelina Oprea:

,,Pentru a face față acestei perioade în care entuziasmul pentru zona de fashion este diminuat, magazinele online ar trebui să se asigure că propun campanii de reduceri care să atragă interesul consumatorilor.

Campaniile pe Facebook sunt cele mai eficiente în această perioadă, pentru că ajung mult mai ușor la utilizatori. În plus, costul pe conversie este mai mic.

Și Instagram devine un canal bun pentru fashion, atingând pragul de un milion de utilizatori în România, care sunt tot mai activi.

Am început să testăm funcția de Tag Product, care generează din ce în ce mai mult trafic”.

Instrument pentru magazinele online

Agenția Champaigns a dezvoltat un instrument in-house de raportare avansată a campaniilor pe Facebook, ce va fi lansat pentru public în cursul acestei luni. Este destinat magazinelor online și analizează cele mai importante KPI-uri: Costuri vs Venit, CPA și număr de comenzi.

Va fi disponibil gratuit și va reprezenta un suport pentru specialiștii PPC și oamenii de marketing care gestionează campanii de performance pe Facebook.

Ce este Paginademedia Database:

Pachetul Database este un instrument de promovare eficientă a seviciilor oferite de firme din comunicare, mass-media, publicitate, din zonele conexe, dar și din alte câmpuri de activitate.

În secțiunea Database sunt prezentate detaliat serviciile companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât și free-lancerilor care doresc să își promoveze serviciile pe care le oferă.

Secțiunea Paginademedia Database este vizibilă în Home-Page, iar companiile prezente sunt afișate alternativ, la fiecare refresh al site-ului. Toate prezentările sunt listate în categoria Paginademedia Database.

Lista completă a companiilor din secțiunea Paginademedia Database, aici.

 

Autor: Advertorial publicitatepaginademedia.ro

Trimite un comentariu