Skip to main content

Kiss FM: "Zodiile" Millennials. Voi unde vă regăsiţi? Un consistent studiu despre generaţia "căutătorilor"

 
Kiss FM: "Zodiile" Millennials. Voi unde vă regăsiţi? Un consistent studiu despre generaţia "căutătorilor"

Sunteţi din generaţia Millennials? Vedeţi mai jos în ce categorie vă încadraţi. Nu sunteţi? Citiţi cum este "noua generaţie".

Publicitate

Lucraţi în media, în marketing, publicitate? Aveţi o clasificare detaliată - cu elemente surprinzătoare pe alocuri, din care puteţi înţelege o categorie de public. Sau un tip de angajat.

Patru mari "zodii" sunt în studiul de mai jos. Fiecare cu modul lor de a folosi social media, de a mânca, de a se îngriji, de Life-style în general.

Veţi vedea atât lucruri pe care le intuiţi (gen "dependenţi de tehnologie"), dar şi mai puţin ştiute: "freelancingul este pentru milleniali mai degrabă excepţia, decât regula, pentru că au o mare nevoie de stabilitate şi predictibilitate."

Un studiu de citit cu atenţie.

Înainte de toate, este important de precizat cum a fost făcut şi de către cine:

- 200 de mileniali (18-35 de ani) au fost monitorizaţi zi de zi, timp de doi ani. Cu întrebări despre cum socializează, ce consumă, cum au grijă de ei, valori etc

- cercetarea calitativă a fost completată de alte 1.030 de interviuri.

- Studiul a fost o iniţiativă a postului de radio Kiss FM, pentru o mai bună înţelegere a publicului (majoritar din zona Millenials).

- A fost realizat de companiile Exact şi WaveTree0

- Organizaţia globală DesignThinkers Academy - care lucrează pentru branduri ca Google, Nike, Coca-Cola, Mastercard şi Philips s-a implicat în proiect. A adus la aceeaşi masă, într-un workshop, oameni din toate industriile (de la FMCG şi Retail, la Telekom şi Media) pentru a discuta despre Millenials, Generaţia Căutătorilor.

Şi acum, STUDIUL.

Cine sunt Millennials, "Generaţia Căutătorilor", cum o numeşte studiul:

"Este una dintre primele generaţii care a început să pună întrebări neaşteptate, să exploreze şi să caute răspunsuri din mai multe surse - atât offline, cât, mai ales, online."

Demografic: cei între 18 şi 35 de ani. "Nu vârsta este ceea ce contează, ci noul mod de a se raporta a lume"

Ei se descriu ca: "generaţia high tech, online, cea care trăieşte în secolul vitezei, genera'ia vie, generaţia care experimentează, generaţia neînfricată, fantastică, generaţia viitorului."

Ce "zodii" a conturat studiul:

1. Căutătorul de stabilitate (motivat de Control)

2. Căutătorul de conexiuni (motivat de Integrare)

3. Căutătorul de originalitate (motivat de Unicitate)

4. Căutătorul de succes (motivat de nevoia de a ieşi în evidenţă)

Fiecare tip are trăsăturile lui, dar au fost găsite şi câteva linii comune. Să luăm, de exemplu, modul în care se raportează la job generaţia Millenials.

Şi-ar dori reducerea numărului de zile la birou (work from home friday) şi lucru în afara biroului, în general (ziua de lucru la terasă sau la cafeneaua din sediu).

Preferă un program flexibil (fără oră fixă de începere). Şi nu neapărat "fix": de ce 8 ore lucrătoare, când "pot să lucrez cât este nevoie, până îmi finalizez task-urile".

Zodiile Millenials:

1. Căutătorul de stabilitate: zona de confort e importantă

  • Aici se integrează cei mai mulţi din studiu (27%)
  • La ei primează nevoia de echilibru între viaţa personală şi profesională, a liniştii şi a confortului: o familie unită, o casă şi un loc de muncă stabil, care să nu presupună foarte multe provocări.
  • Zona de confort e foarte importantă. Le place să facă lucrurile corect şi fără riscuri, şi "să ştie că au luat cea mai bună decizie"
  • Sunt prudenţi, mai degrabă reticenţi la schimbări.
  • Principalele temeri sunt legate de neprevăzut: situaţii conflictuale, ieşirea din zona de confort.
  • Evită să îşi asume riscuri şi le este teamă de schimbări
  • În relaţia cu tehnologia, îşi iau toate măsurile de precauţie: îşi securizează gadgeturile şi datele personale. Securitatea datelor e una din principalele griji
  • Ce mănâncă? Caută "eticheta curată" şi preferă "puţin şi bun". Preferă mâncare făcută din ingrediente a căror sursă de provenienţă este cunoscută. Verifică nutrienţi, E-uri, aditivi, zaharuri.
  • Timp liber: escapade în locuri cât mai safe, liniştite, neaglomerate, în care îi pot încărca bateriile.

2. Căutătorul de conexiuni: familia şi prietenii pe primul loc

  • se încadrează aici 26% din cei din studiu
  • La ei, primează nevoia de apartenenţă la un grup
  • Se definesc de multe ori prin prisma relaţiei cu familia şi cu grupul de prieteni
  • Principalele valori sunt legate de prietenie, empatie, respect, acceptare, încredere, sinceritate, altruism.
  • Îşi doresc ca prin raportare la cei din jur să creeze grupuri unite, în care să fie susţinuţi şi acceptaţi.
  • Temeri: frica de a nu rămâne singuri, de a se simţi sau de afi excluşi, de a rămâne pe dinafară.
  • Sunt adeseori followersi/conformişti, mai degrabă decât trendsetteri. Sunt extrem de influenţaţi de preferinţele şi alegerile grupului, inclusiv în materie de mâncare.
  • Au un sentiment de teamă cu privire la răcirea relaţiilor interumane din cauza tehnologiei, dar se bucură că prin intermediul ei ajung la prieteni
  • Timp liber: experienţe noi, dar accesibile. Drumeţii în locuri cât mai apropiate de casă, de care să se bucure cu prietenii şi familia.

3. Căutătorul de originalitate: eu sunt unic

  • 14% din cei din studiu
  • Primează dorinţa de a se face remarcaţi, de a obţine un status social şi succes
  • Sunt dispuşi să investească mult în dezvoltarea personală şi profesională.
  • Caută să meargă pe drumuri mai puţin bătătorite, motivaţia lor fiind mai degrabă intrinsecă: de a se depăşi pe ei înşişi
  • Valori: încrederea în sine, originalitate, unicitatea, dezvoltarea profesională şi personală, perseverenţa.
  • Temerile: legate de plafonare. Au standarde înalte şi sunt perfecţionişti. Le este teamă de eşec, de a greşi.
  • Sunt foarte interesaţi de noile invenţii din zona AI şi VR şi vor să fie printre primii care se bucură de ele. Pentru ei, viitorul tehnologiei aduce numai beneficii umanităţii.
  • Ca mâncare: preferă meniuri foarte variate, bucătării internaţionale, mâncare experimantală. Caută ingrediente noi. Vor să cunoască în detaliu ceea ce mănâncă: reţete, ustensile speciale, condimente.
  • Timp liber: Vor "experienţe altfel". Vânează mai degrabă ţări exotice, în special cele din Asia.

4. Căutătorul de succes: "eu ştiu ce e bine"

  • 13% din cei din studiu
  • Primează dorinţa de a obţine un status social pentru care să fie admiraţi şi respectaţi
  • vor să iasă în evidenţă: "Eu ştiu ce e bine, de aceea trebuie să fii atent la mine, să mă asculţi"
  • Succesul este pentru ei o confirmare a meriturlui şi superiorităţii lor
  • Motivaţia lor e mai degrabă extrinsecă: succesul pentru aceştia înseamnă o evoluţie rapidă în carieră, obţinerea unei poziţii importante, statut social ridicat
  • Principalele valori: admiraţia, respectul şi evidenţierea din partea celorlalţi
  • Principalele temeri sunt cele legate de eşec, de a nu fi remarcat, de a nu fi printre cei mai buni.
  • Folosesc tehnologia pentru promovarea propriei imagini, dar şi pentru a-şi simplifica viaţa ("deleagă" taskuri către gadgeturi). Sunt pasionaţi de tehnologia smart home, care pentru ei e un indicator al prosperităţii.
  • Timp liber: interesaţi de experienţe exclusiviste, premium, indiferent dacă acestea vin din călătorii pe insule exotice sau din serviciile "de răsfăţ" pe care aceşti millenials le accesează.

Milenialii şi reţelele sociale

Pe Facebook, pe Twitter sau pe Instagram, fiecare "zodie" a milenialilor se comportă diferit.

Căutătorii de stabilitate:

  • Sunt precauţi, nu sunt adepţii sharingului excesiv
  • Verifică mult şipostează mai puţin
  • Folosesc social media mai degrabă pentru a fi la curent cu ultimele informaţii şi pentru entertainment
  • Preferă canalele mai "safe", gen Youtube şi Instagram.

Căutătorii de conexiuni:

  • Sunt foarte activi în social media, pentru a rămâne conectaţi cu prietenii, indiferent unde s-ar afla
  • Sunt deosebit de activi pe Facebook, Skype şi WhatsApp
  • Share-uiesc multe lucruri din viaţa lor
  • Verifică des newsfeedurile
  • Chat-ul lor e mereu plin de mesaje.

Căutătorii de originalitate:

  • Nu merg cu turma
  • preferă să distribuie content pe care îl consideră de calitate, mai puţin convenţional
  • Folosesc şi canale gen Linkedin, Twitter sau chiar Tumblr, unde urmăresc bloguri sau unde îşi scriu propriile articole

Căutătorii de succes:

  • Pentru că imaginea lor este esenţială, reţelele de socializare sunt folosite pentru promovarea personală
  • Preferă reţelele care au o expunere mai mare - Facebook sau Instagram
  • Folosesc şi reţelele unde pot urmări şi distribui conţinut legat de sfera profesională (gen LinkedIn).
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Eu cred ca asta este o declaratie pentru partea de TV, ca vor sa bage entertainment. Si MTV a facut studii mult mai mari cu ani in urma ptr a afla cum sunt millennials - si au actionat in consecinta. Sa fim seriosi, muzica nu este un continut care sa-ti (mai) aduca rating. Pana la urma tot continutul rulz.
  • D-aia difuzează Kiss doar manele cu Smiley și Delia? ”Manellennials”
  • procentele sunt gresite sau nu am inteles eu metoda de calcul??
  • Aoleu ce banalitati, cineva a platit sa afle asemenea lucruri? Mai bine s-ar observa si ca acest cuvant "Millennials" este deseori folosit cu o conotatie negativa, pentru a defini un tanar prea sensibil, care se asteapta ca tot universul sa fie zona lui de comfort, care vrea un loc de munca usor crezand ca are merite personale pentru a-l obtine, care poarta vara esarfa ca asa este sarmant, si pentru care cea mai mare drama ar fi sa ramana magazinul lui preferat fara vin roze.
  • Cei care sunt soferi, sau brutari, sau frizeri etc. vor sa lucreze tot de acasa vinerea? Sau poate ei sunt freelanceri. :)) Cele 4 categorii nu sunt specifice unei anumite generatii. Cei din gen X nu sunt si ei cautatori de succes sau stabilitate?

Trimite un comentariu

sus