Skip to main content

Revista Glamour se închide în iarnă. Explicația."Sunt titluri precum Elle care sunt foarte profitabile"

 
Revista Glamour se închide în iarnă. Explicația."Sunt titluri precum Elle care sunt foarte profitabile"

Revista Glamour, editată de Ringier, se va închide în această iarnă. Declarația a fost făcută la Interviurile Paginademedia LIVE de către Mihnea Vasiliu, director general Ringier România.

Publicitate

Mihnea Vasiliu:

"Publicația Glamour se va închide în luna decembrie, atunci când îi expira licența".

El a mai adăugat că decizia vine ca urmare a rezultatelor slabe de vânzări:

"Noi care ne ghidăm foarte mult după profitabilitate și nu vrem să avem flori la butonieră doar de dragul de a le avea, avem puterea să spunem că la un moment dat un titlu nu mai poate continua, din păcate. Nu mai are sens din punct de vedere al business-ului." 

Ringier are în portofoliu, în prezent, mai multe titluri glossy: Elle, Avantaje, Unica, Psychologies, Viva! Ce se întâmplă cu celelalte titluri?

Declarațiile, pe larg:

Paginademedia.ro: Ringier are un portofoliu de reviste consistent. Veți păstra toate titlurilepe care le operați acum?

Mihnea Vasiliu: Nu vom păstra toate titlurile. Glamour, a cărei licență expiră în decembrie, nu va mai continua. Cred că e o inflație de titluri pe piață și sunt încă suprins cum e posibil să reziste atât de multe. Piața a scăzut și la vânzări și la publicitate.

Noi care ne ghidăm foarte mult după profitabilitate și nu vrem să avem flori la butonieră doar de dragul de a le avea, avem puterea să spunem că la un moment dat un titlu nu mai poate continua, din păcate. Nu mai are sens din punct de vedere al business-ului.

Paginademedia.ro: În afară de Glamour vor mai exista și alte titluri care vor fi oprite?

Mihnea Vasiliu: Glamour e singurul față de care suntem siguri că nu va mai continua, licența expirând de altfel. Toate titlurile pe care le avem acum, cu excepția Glamour, sunt profitabile. N-avem niciun motiv să nu continuăm.

Paginademedia.ro: Noi ne uitam pe cifre de pe piață și vânzările sunt mai mici, inclusiv pe zona de glossy, comparativ cu acum 10 ani.

Mihnea Vasiliu: Probabil că acum 10 ani redacția avea 50 de oameni și acum are șapte, iar în felul acesta am reușit să le menținem profitabile. Evident că aceste profituri sunt mai mici față de acum 10 ani, dar totuși există. Adică sunt titluri precum Elle care sunt foarte profitabile, adică au o margine substanțială.

VÂNZĂRI. Potrivit ultimelor cifre publicate de Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT), Glamour a reușit să vândă aproximativ jumătate din întregul tiraj tipărit.

Mai exact, dintr-un tiraj de aproape 7.000 de exemplare, revista a vândut aproximativ 3.700. 

Citește și:

De la Liberis la Mediafax și apoi la Ringier

Revista Glamour (titlu deținut la nivel internațional de Conde Nast) a intrat în portofoliul Ringier în noiembrie 2014, după cum Paginademedia.ro a scris aici.

"Revista Glamour, ca poziționare, vine să completeze zona revistelor fashion, ad market, glossy din portofoliul Ringier, care include titlurile Elle și Unica", explica atunci Mihnea Vasiliu.

La vremea respectivă, Ringier a preluat titlul, cu întreaga echipă redacțională. Până atunci, titlul era la Mediafax Group.

La Mediafax, revista a cunoscut și momentul de vârf: în 2012, Glamour era cel mai vândut lunar pentru femei dintre titlurile auditate de BRAT: vindea 18.000 de exemplare. Datele, aici.

Glamour a fost editată, înainte de Mediafax Group, de către compania Liberis. Transferul de la Liberis la compania lui Adrian Sârbu a fost făcut în martie 2012, după cum Paginademedia.ro a scris aici.

Citește și:

 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Revista Glamour a fost chiar și lider de vânzări când era la Mediafax/Publimedia.
    Presa tipărită este în suferință iar prea mulți doritori care să ia în spate titlurile acestea frumoase dar cu licență scumpă și pretențioase ca formă grafică, nu cred că se vor găsi.

    Ringier rămâne cu Unica și cu Avantaje, cu revista pentru celebrități Viva! și cu licența de la Hearst: Elle.

Trimite un comentariu