Skip to main content

DATABASE. Șapte din zece români ascultă muzică la volan. Peste 90%, de la radio. Ce stiluri predomină

 
DATABASE. Șapte din zece români ascultă muzică la volan. Peste 90%, de la radio. Ce stiluri predomină

Paginademedia DATABASE. 71,9% dintre șoferii români ascultă frecvent muzică la volan, dance, slow și pop fiind cele mai apreciate genuri muzicale, potrivit unui studiu realizat de OMV Data Center cu privire la obiceiurile românilor la volan.

Publicitate

Astfel, românii sunt nedespărțiți de muzică atunci când se află la volan: 7 din 10 (71,9%) șoferi români ascultă tot timpul muzică în timp ce conduc, în timp ce 17,6% din totalul analizat au răspuns că ascultă muzică aproape de fiecare dată când conduc și doar 8,3% ascultă muzică ocazional. Doar 2,2% dintre șoferii români nu ascultă muzică niciodată în timp ce conduc un autovehicul.

Cele mai populare genuri muzicale ascultate la volan sunt muzica dance, muzica ușoară și cea pop (cu peste 60% dintre răspunsuri), urmate în proporții aproape egale (20-30%) de rock, house, hip hop, muzică clasică, rap, muzică tradițională sau electronică.

„Stilul de muzică preferat la volan de către șoferii din România este în condordanță cu tendința acestora de a-și personaliza mașina, de a o denumi și de a o considera un membru al familiei, o parte integrantă din universul lor cotidian. Stilul de muzică preferat în timpul condusului este o expresie firească a personalității șoferului, a preferințelor și preocupărilor sale cotidiene sau chiar a modului de relaxare practicat cel mai frecvent. E foarte probabil ca genul muzical preferat la volan să fie de fapt genul muzical ascultat în general de consumatori în timpul liber, lucru care plasează șofatul în rândul celor mai plăcute rutine - cele care creează relaxare și stare de bine” a explicat psihologul Nina Paraschivescu rezultatele acestei cercetări.

Muzică de la radio, în peste 90% din cazuri

Conform OMV Data Center (centru de analiză a obiceiurilor de consum ale românilor la volan), în topul preferințelor șoferilor români se află radioul, variantă aleasă de aproape toți respondenții – 92%; stick-urile de memorie USB reprezintă a doua cea mai utilizată sursă de muzică în timpul șofatului (37,5%), locul 3 fiind ocupat de CD-uri, cu doar o treime din total (29%).

Topul este completat de: telefonul mobil (17%), YouTube (12,2%) și aplicații muzicale mobile (5,4%). Chiar dacă desuete, casetele audio se mai regăsesc încă în torpedoul a cel mult 1,9% dintre români.

CD-urile cu muzică, încă în topul achizițiilor din benzinării

Deși ocupă locul 3 în topul surselor de muzică la volan, 4 din 10 (38,3%) șoferi români au cumpărat / primit un nou CD în ultimele 6 luni: 28,6% dintre respondenți declară că au cumpărat/primit un CD cu muzică în ultimele 3 luni, 9,8% - în ultimele 6 luni și 7,6% în ultimele 12 luni.

În total, aproape jumătate dintre șoferii intervievați (46%) au cumpărat sau oferit un CD cu muzică în ultimul an, ponderea celor care nu au mai cumpărat/oferit un CD de mai bine de 1 an fiind aproximativ egală – 44,3%. 1 din 10 români nu a cumpărat sau primit niciodată un CD cu muzică.

Pe termen scurt, CD-urile audio încă reprezintă o opțiune pentru șoferii din România. Pe termen mediu și lung, luand în calcul avansul tehnologic al autoturismelor (sistemele multimedia bazate pe conexiune Bluetooth, Wi-fi sau USB, trendul de întinerire al parcului auto din România, dezvoltarea și popularitatea aplicațiilor de streaming audio și oprirea producției de astfel de compact discuri pe continentul american, tot în vederea focusării pe astfel de platforme online, se preconizează scăderea utilizarii acestor compact discuri și pe piața românească, până la eliminarea lor definitivă (pe termen lung).

Despre OMV Data Center

OMV Data Center este primul instrument de analiză a comportamentelor și tendințelor manifestate de șoferii din România, având scopul de a evidenția și corela factorii ce influențează comportamentul în trafic.
Stațiile OMV

Rețeaua de stații OMV includea, la sfârșitul lunii iunie 2017, peste 2000 de unități de distribuție carburanți, în 10 țări.

În România, prima stație OMV a fost deschisă în 1999, iar rețeaua OMV numără în prezent 153 de stații. Cele 153 de stații OMV sunt operate de OMV Petrom, parte din grupul austriac OMV. De asemenea, grupul OMV Petrom operează și OMV din Bulgaria și Serbia.

Staţiile OMV - We Care More oferă, pe lângă carburanții OMV MaxxMotion care sprijină performanța motorului, o gamă variată de servicii adiționale: cafea și produse de gastronomie VIVA, servicii moderne de spălare auto, plata facturilor, polițe RCA auto, livrare flori, transfer de bani către celelalte locaţii.

Despre OMV Petrom

OMV Petrom este cel mai mare grup petrolier integrat din Europa de Sud-Est, cu o producție anuală de ţiţei şi gaze de aproximativ 61 milioane bep în 2017. Grupul are o capacitate de rafinare de 4,5 milioane tone anual şi operează o centrală electrică de înaltă eficienţă de 860 MW. Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere, OMV Petrom este prezent pe pieţele din România şi ţările învecinate prin intermediul a 787 benzinării, la sfârșitul lui martie 2018, sub două branduri, OMV și Petrom.

OMV, una dintre cele mai mari companii industriale listate din Austria, deţine 51,01% din acţiunile OMV Petrom. Statul român, prin Ministerul Energiei, deţine 20,64% din acțiunile OMV Petrom, Fondul Proprietatea deţine 9,9985%, iar 18,35% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti și la Bursa de Valori Londra.

OMV Petrom este cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu contribuții de circa 25,5 miliarde de euro sub formă de taxe, impozite și dividende plătite în perioada 2005 – 2017.
Din 2007, OMV Petrom a integrat în strategia sa de business principiile responsabilităţii corporatiste. În această perioadă, compania a alocat aproximativ 50 milioane euro pentru dezvoltarea comunităţilor din România, concentrându- se pe protecţia mediului, educaţie, sănătate şi dezvoltare locală.

Ce este Paginademedia Database:

Pachetul Database este un instrument de promovare eficientă a serviciilor oferite de firme din comunicare, mass-media, publicitate, din zonele conexe, dar și din alte câmpuri de activitate.

În secțiunea Database sunt prezentate detaliat serviciile companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât și free-lancerilor care doresc să își promoveze serviciile pe care le oferă.

Secțiunea Paginademedia Database este vizibilă în Home-Page, iar companiile prezente sunt afișate alternativ, la fiecare refresh al site-ului. Toate prezentările sunt listate în categoria Paginademedia Database.

Lista completă a companiilor din secțiunea Paginademedia Database, aici.

 

Autor: Advertorial publicitatepaginademedia.ro

Trimite un comentariu