
INTERVIU. De ce a decis Pro TV să lanseze Ninja Warrior, un show bazat pe probe fizice? Cât a contat succesul formatului Exatlon, de la Kanal D (show cu întreceri între concurenţi)? Ce are diferit Ninja Warrior faţă de Exatlon (Kanal D) şi faţă de Nomads - Ultimul trib (care va începe la Antena 1).
A răspuns într-un interviu acordat Paginademedia.ro Aleksandras Cesnavicius, directorul general al Pro TV.
„Nu este un trend al unei alte televiziuni. Putem spune că urmărim propriile trenduri pe care le-am exploatat în trecut, însă cu o nouă abordare. Am mai experimentat în trecut cu show-uri bazate pe competiţii fizice. Survivor sau Sunt celebru au fost în categorii similare. Ninja a fost mereu pe lista noastră.
Primăvara aceasta am văzut că audienţa rezonează mai bine cu acest tip de show-uri şi că există această nişă în programarea noastră, aşa că am decis să-l producem”, a spus Cesnavicius pentru Paginademedia.ro.
Şeful Pro TV a menţionat că Ninja Warrior - show care va fi în grilă duminica - va avea opt episoade.
Aleksandras Cesnavicius, CEO Pro TV, câteva idei din interviu, despre Ninja Warrior:
- „Există o mare diferenţă, după părerea mea. Celelalte show-uri încearcă să exploateze elemente de reality show. Competiţia aceasta (Ninja Warrior - n.r.) este frumoasă, este serioasă şi merge pe altceva: esenţa jocului este să participi pentru a-ţi testa limitele fizice.
- La celelalte show-uri, este o combinaţie între competiţiile fizice şi reality show. Am mai încercat şi noi asta în trecut, nu e ceva nou pentru noi. Întotdeauna este un pariu, uneori câştigi, alteori eşti mai puţin norocos.”
- Comparaţia cu Exatlon? "Dacă te uiţi obiectiv la cele două programe sunt total diferite. Pentru mine, Exatlon este mai apropiat de programe pe care le-am făcut deja, decât ce aducem noi toamna aceasta."
- Fără Exatlon s-ar fi făcut Ninja Warrior? "Nu ştiu dacă l-am fi lansat anul acesta. Mă poţi întreba şi de alte show-uri, cum ar fi late night show-ul, pe care îl avem în vedere, dar asta nu înseamnă că ne grăbim să-l facem acum.
- "Tot ce spun este că ideile sunt limitate, dacă un post intră într-o zonă şi vede că audienţa rezonează cu acel tip de program, orice post poate intra în aceeaşi zonă cu propriul format"
- "Nu este un trend al unei alte televiziuni. Putem spune că urmărim propriile trenduri pe care le-am exploatat în trecut, însă cu o nouă abordare."
Discuţia Paginademedia.ro - Aleksandras Cesnavicius integral, în continuare:
Paginademedia.ro: Pe zona de programe aţi lansat Ninja Warrior. Câte episoade vor fi?
Aleksandras Cesnavicius: Opt episoade.
Paginademedia.ro: Aţi construit un platou uriaş la Ninja Warrior. Îl veţi folosi ca hub pentru alte ţări?
Aleksandras Cesnavicius: Nu chiar. Am avut o echipă din afară care ne-a construit acest platou. Este o activitate foarte scumpă pentru că trebuie să ai oameni care să ştie cum funcţionează totul.
Sunt bucuros că am ales această variantă, de a construi platoul. Am avut mai multe opţiuni, să filmăm emisiunea în afara ţării, în studio, să construim platoul aici sau chiar să facem emisiune tot aici, într-un studio.
Dar dacă vrei să fie impresionant, trebuie ca emisiunea să fie făcută afară.
Despre echipa de producţie Ninja Warrior?
Aleksandras Cesnavicius: Este o echipă din Pro TV, care are şi oameni din grup (CME n.r.), de la nivel internaţional.
Paginademedia.ro: Ar fi fost mai scump să o produceţi într-un hub internaţional?
Aleksandras Cesnavicius: Nu aş putea să spun. Motivele pentru care am decis să facem emisiunea aici nu au fost de ordin financiar.
Paginademedia.ro: Este un show scump?
Aleksandras Cesnavicius: Da.
Paginademedia.ro: Credeţi că va fi un show profitabil?
Aleksandras Cesnavicius: Fiecare show pe care îl facem este gândit să fie profitabil. Nu facem show-uri care să piardă bani.
Paginademedia.ro: Sunt şi nişte riscuri, pentru că există deja pe piaţă alte două show-uri bazate tot pe probe fizice: Exatlon şi Ultmul trib (Nomade).
Aleksandras Cesnavicius: Există o mare diferenţă, după părerea mea. Celelalte show-uri încearcă să exploateze elemente de reality show. Competiţia aceasta este frumoasă, este serioasă şi merge pe altceva: esenţa jocului este să participi pentru a-ţi testa limitele fizice.
Am fost atras de simplitatea aceastui show, când am urmărit varianta internaţională, de competiţia dintre echipa americană şi cea japoneză. Oamenii vin, au o singură şansă, fie reuşesc, fie pierd.
Principala provocare era să avem suficienţi concurenţi care să se înscrie. Am fost foarte fericiţi când am văzut că oamenii cunoşteau formatul şi voiau să participe.
Avem peste 300 de concurenţi care au intrat în show pentru a încerca probele. Dăm fiecărui entuziast şansa să îşi testeze forţele.
La celelalte show-uri, este o combinaţie între competiţiile fizice şi reality show. Am mai încercat şi noi asta în trecut, nu e ceva nou pentru noi. Întotdeauna este un pariu, uneori câştigi, alteori eşti mai puţin norocos.
Paginademedia.ro: Formatul acesta nu are vedete. Nu credeţi că este un punct slab?
Aleksandras Cesnavicius: Acest format nu este despre vedete, este un mecanism cu totul diferit. Un număr mare de concurenţi este cheia.
Paginademedia.ro: Nu vă e teamă că telespectatorii vor compara Ninja Warrior cu Exatlon, show-ul care a început acest trend?
Aleksandras Cesnavicius: Cred că e dreptul lor să compare show-ul cu ce îşi doresc. Telespectatorul ia decizia finală.
Tot ce spun e că dacă te uiţi obiectiv la cele două programe sunt total diferite. Pentru mine, Exatlon este mai apropiat de programe pe care le-am făcut deja, decât ce aducem noi toamna aceasta.
Paginademedia.ro: De ce a decis Pro TV să facă un show urmând un trend lansat de o altă televiziune în loc să lanseze un program nou?
Aleksandras Cesnavicius: E o întrebare tricky. Când am discutat programarea pentru acest sezon am avut ideile şi conceptele pe care am pariat şi o listă de idei pe care le aveam „pe ţeavă”.
Am mai experimentat în trecut cu show-uri bazate pe competiţii fizice. Survivor sau Sunt celebru au fost în categorii similare. Ninja a fost mereu pe lista noastră.
Primăvara aceasta am văzut că audienţa rezonează mai bine cu acest tip de show-uri şi că există această nişă în programarea noastră, aşa că am decis să-l producem.
Paginademedia.ro: Ninja Warrior era de mai mult timp în planul vostru?
Aleksandras Cesnavicius: Da, avem mereu o serie de proiecte „pe ţeavă”.
Paginademedia.ro: Dar fără Exatlon aţi fi făcut acest format?
Aleksandras Cesnavicius: Nu ştiu dacă l-am fi lansat anul acesta. Mă poţi întreba şi de alte show-uri, cum ar fi late night show-ul, pe care îl avem în vedere, dar asta nu înseamnă că ne grăbim să-l facem acum.
Tot ce spun este că ideile sunt limitate, dacă un post intră într-o zonă şi vede că audienţa rezonează cu acel tip de program, orice post poate intra în aceeaşi zonă cu propriul format.
Paginademedia.ro: De obicei, Pro TV era cel care dădea trendul, nu copia unul lansat de o altă televiziune.
Aleksandras Cesnavicius: Nu este un trend al unei alte televiziuni. Putem spune că urmărim propriile trenduri pe care le-am exploatat în trecut, însă cu o nouă abordare.
Din raportul CME se spune că veniturile din publicitate au scăzut din cauza audienţelor mai mici. Audienţe mai mici cauzate de Exatlon?
Aleksandras Cesnavicius: Au fost cauzate de evoluţia generală a grilei de primăvară.
Paginademedia.ro: Grila nu a fost la fel de bună ca a altor posturi?
Aleksandras Cesnavicius: Nu a fost la fel de puternică cum ne-am fi aşteptat în al doilea trimestru. Al doilea trimestreu pentru noi a fost mereu mai dificil pentru că ne-am stabilit o ştachetă înaltă după 2016, când am avut Euro. Atunci am avut cifre foarte bune, în termeni de audienţă şi venituri.
Apoi, anul trecut, deşi nu am avut competiţii de fotbal, am reuşit să creştem în continuare.
Anul acesta ar fi trebuit să fim uşor peste cifrele obţinute. Dar după părerea mea scăderea audienţe are mai mult legătură cu show-urile pe care le-am produs şi pariurile pe care le-am făcut, decât cu competiţia.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
Pai normal ca nu merita, daca o sa ajunga ca "Supravietuitorul". Faci putine editii sa testezi piata. Daca nu prinde la public, o scoti din grila. Simplu.
interviul asta le da peste nas la unii care aveau mari asteptari de la acest show de umplutura Ninja Warrior. Cred ca si Ultimul TRib va fi mai interesant decat asta
#fi-mi-arscarba
"Mile", pai "8 ediții" pentru aproape 2 luni. Nu iti ajunge ? Si normal ca au facut putine "ediții". Daca o sa fie un esec, la ce sa lungeasca emisiunea degeaba (ca "Supravietuitorul") ? Dar daca audienta o sa fie destul de buna, sigur noul sezon va avea mai mult de "8 ediții"...
"mile", si "Antena 1" de ce a facut acum "Ultimul Trib" ? Nu tot din cauza "Exatlon" ?
„Can make everything”!
Chiar dacă uneori se iau și ei după alții (vezi și Pro TV Plus, replică la TVR Plus), au idei bune de fiecare dată, și chiar cred că au idei „pe țeavă”, și uneori ajung și la concurență acele idei de pe țeavă!
Un exemplu: Ma insoara mama