Skip to main content

Șeful Pro TV, despre Ninja Warrior: „A fost mereu pe lista noastră". Ce are diferit față de Exatlon și Ultimul trib?

 
Șeful Pro TV, despre Ninja Warrior: „A fost mereu pe lista noastră". Ce are diferit față de Exatlon și Ultimul trib?

INTERVIU. De ce a decis Pro TV să lanseze Ninja Warrior, un show bazat pe probe fizice? Cât a contat succesul formatului Exatlon, de la Kanal D (show cu întreceri între concurenți)? Ce are diferit Ninja Warrior față de Exatlon (Kanal D) și față de Nomads - Ultimul trib (care va începe la Antena 1).

Publicitate

A răspuns într-un interviu acordat Paginademedia.ro Aleksandras Cesnavicius, directorul general al Pro TV.

„Nu este un trend al unei alte televiziuni. Putem spune că urmărim propriile trenduri pe care le-am exploatat în trecut, însă cu o nouă abordare. Am mai experimentat în trecut cu show-uri bazate pe competiții fizice. Survivor sau Sunt celebru au fost în categorii similare. Ninja a fost mereu pe lista noastră.

Primăvara aceasta am văzut că audiența rezonează mai bine cu acest tip de show-uri și că există această nișă în programarea noastră, așa că am decis să-l producem”, a spus Cesnavicius pentru Paginademedia.ro.

Șeful Pro TV a menționat că Ninja Warrior - show care va fi în grilă duminica - va avea opt episoade.

Aleksandras Cesnavicius, CEO Pro TV, câteva idei din interviu, despre Ninja Warrior:

  • „Există o mare diferență, după părerea mea. Celelalte show-uri încearcă să exploateze elemente de reality show. Competiția aceasta (Ninja Warrior - n.r.) este frumoasă, este serioasă și merge pe altceva: esența jocului este să participi pentru a-ți testa limitele fizice.
  • La celelalte show-uri, este o combinație între competițiile fizice și reality show. Am mai încercat și noi asta în trecut, nu e ceva nou pentru noi. Întotdeauna este un pariu, uneori câștigi, alteori ești mai puțin norocos.”
  • Comparația cu Exatlon? "Dacă te uiți obiectiv la cele două programe sunt total diferite. Pentru mine, Exatlon este mai apropiat de programe pe care le-am făcut deja, decât ce aducem noi toamna aceasta."
  • Fără Exatlon s-ar fi făcut Ninja Warrior? "Nu știu dacă l-am fi lansat anul acesta. Mă poți întreba și de alte show-uri, cum ar fi late night show-ul, pe care îl avem în vedere, dar asta nu înseamnă că ne grăbim să-l facem acum.
  • "Tot ce spun este că ideile sunt limitate, dacă un post intră într-o zonă și vede că audiența rezonează cu acel tip de program, orice post poate intra în aceeași zonă cu propriul format"
  • "Nu este un trend al unei alte televiziuni. Putem spune că urmărim propriile trenduri pe care le-am exploatat în trecut, însă cu o nouă abordare."

Discuția Paginademedia.ro - Aleksandras Cesnavicius integral, în continuare:  

Paginademedia.ro: Pe zona de programe ați lansat Ninja Warrior. Câte episoade vor fi?

Aleksandras Cesnavicius: Opt episoade.

Paginademedia.ro: Ați construit un platou uriaș la Ninja Warrior. Îl veți folosi ca hub pentru alte țări?

Aleksandras Cesnavicius: Nu chiar. Am avut o echipă din afară care ne-a construit acest platou. Este o activitate foarte scumpă pentru că trebuie să ai oameni care să știe cum funcționează totul.

Sunt bucuros că am ales această variantă, de a construi platoul. Am avut mai multe opțiuni, să filmăm emisiunea în afara țării, în studio, să construim platoul aici sau chiar să facem emisiune tot aici, într-un studio.

Dar dacă vrei să fie impresionant, trebuie ca emisiunea să fie făcută afară.

Despre echipa de producție Ninja Warrior?

Aleksandras Cesnavicius: Este o echipă din Pro TV, care are și oameni din grup (CME n.r.), de la nivel internațional.

Paginademedia.ro: Ar fi fost mai scump să o produceți într-un hub internațional?

Aleksandras Cesnavicius: Nu aș putea să spun. Motivele pentru care am decis să facem emisiunea aici nu au fost de ordin financiar.

Paginademedia.ro: Este un show scump?

Aleksandras Cesnavicius: Da.

Paginademedia.ro: Credeți că va fi un show profitabil?

Aleksandras Cesnavicius: Fiecare show pe care îl facem este gândit să fie profitabil. Nu facem show-uri care să piardă bani.

Paginademedia.ro: Sunt și niște riscuri, pentru că există deja pe piață alte două show-uri bazate tot pe probe fizice: Exatlon și Ultmul trib (Nomade).

Aleksandras Cesnavicius: Există o mare diferență, după părerea mea. Celelalte show-uri încearcă să exploateze elemente de reality show. Competiția aceasta este frumoasă, este serioasă și merge pe altceva: esența jocului este să participi pentru a-ți testa limitele fizice.

Am fost atras de simplitatea aceastui show, când am urmărit varianta internațională, de competiția dintre echipa americană și cea japoneză. Oamenii vin, au o singură șansă, fie reușesc, fie pierd.

Principala provocare era să avem suficienți concurenți care să se înscrie. Am fost foarte fericiți când am văzut că oamenii cunoșteau formatul și voiau să participe.

Avem peste 300 de concurenți care au intrat în show pentru a încerca probele. Dăm fiecărui entuziast șansa să își testeze forțele.

La celelalte show-uri, este o combinație între competițiile fizice și reality show. Am mai încercat și noi asta în trecut, nu e ceva nou pentru noi. Întotdeauna este un pariu, uneori câștigi, alteori ești mai puțin norocos.

Paginademedia.ro: Formatul acesta nu are vedete. Nu credeți că este un punct slab?

Aleksandras Cesnavicius: Acest format nu este despre vedete, este un mecanism cu totul diferit. Un număr mare de concurenți este cheia.

Paginademedia.ro: Nu vă e teamă că telespectatorii vor compara Ninja Warrior cu Exatlon, show-ul care a început acest trend?

Aleksandras Cesnavicius: Cred că e dreptul lor să compare show-ul cu ce își doresc. Telespectatorul ia decizia finală.

Tot ce spun e că dacă te uiți obiectiv la cele două programe sunt total diferite. Pentru mine, Exatlon este mai apropiat de programe pe care le-am făcut deja, decât ce aducem noi toamna aceasta.

Paginademedia.ro: De ce a decis Pro TV să facă un show urmând un trend lansat de o altă televiziune în loc să lanseze un program nou?

Aleksandras Cesnavicius: E o întrebare tricky. Când am discutat programarea pentru acest sezon am avut ideile și conceptele pe care am pariat și o listă de idei pe care le aveam „pe țeavă”.

Am mai experimentat în trecut cu show-uri bazate pe competiții fizice. Survivor sau Sunt celebru au fost în categorii similare. Ninja a fost mereu pe lista noastră.

Primăvara aceasta am văzut că audiența rezonează mai bine cu acest tip de show-uri și că există această nișă în programarea noastră, așa că am decis să-l producem.

Paginademedia.ro: Ninja Warrior era de mai mult timp în planul vostru?

Aleksandras Cesnavicius: Da, avem mereu o serie de proiecte „pe țeavă”.

Paginademedia.ro: Dar fără Exatlon ați fi făcut acest format?

Aleksandras Cesnavicius: Nu știu dacă l-am fi lansat anul acesta. Mă poți întreba și de alte show-uri, cum ar fi late night show-ul, pe care îl avem în vedere, dar asta nu înseamnă că ne grăbim să-l facem acum.

Tot ce spun este că ideile sunt limitate, dacă un post intră într-o zonă și vede că audiența rezonează cu acel tip de program, orice post poate intra în aceeași zonă cu propriul format.

Paginademedia.ro: De obicei, Pro TV era cel care dădea trendul, nu copia unul lansat de o altă televiziune.

Aleksandras Cesnavicius: Nu este un trend al unei alte televiziuni. Putem spune că urmărim propriile trenduri pe care le-am exploatat în trecut, însă cu o nouă abordare.

Din raportul CME se spune că veniturile din publicitate au scăzut din cauza audiențelor mai mici. Audiențe mai mici cauzate de Exatlon?

Aleksandras Cesnavicius: Au fost cauzate de evoluția generală a grilei de primăvară.

Paginademedia.ro: Grila nu a fost la fel de bună ca a altor posturi?

Aleksandras Cesnavicius: Nu a fost la fel de puternică cum ne-am fi așteptat în al doilea trimestru. Al doilea trimestreu pentru noi a fost mereu mai dificil pentru că ne-am stabilit o ștachetă înaltă după 2016, când am avut Euro. Atunci am avut cifre foarte bune, în termeni de audiență și venituri.

Apoi, anul trecut, deși nu am avut competiții de fotbal, am reușit să creștem în continuare.

Anul acesta ar fi trebuit să fim ușor peste cifrele obținute. Dar după părerea mea scăderea audiențe are mai mult legătură cu show-urile pe care le-am produs și pariurile pe care le-am făcut, decât cu competiția.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • pariurile pe care le-au făcut fiind deciziile de compunere a unei finale de Vocea României doar cu fete, indiferent de calitățile lor, atât la juniori cât și la cei mari; alegerea câștigătorului de RaT tot aproape fată... „girl power la putere”, cum se exprima pleonastic Loredana; asta doar în ce privește talent-show-urile, unde au crezut că dacă vor crea controverse prin decizii contra bunului simț vor crește audiențele
  • "doar pt doua luni nu merita"
    Pai normal ca nu merita, daca o sa ajunga ca "Supravietuitorul". Faci putine editii sa testezi piata. Daca nu prinde la public, o scoti din grila. Simplu.
  • Doamne ce oameni , ajunge atata , sunt 300 de oameni va da-ti seama cati vor fi editie nici nu a inceput bine si spune-ti ca este apa de ploaie dacat cuplaraie si injuraturi , oameni fara minte
  • apa de ploaie, un show gen umplutura ca sa fie acolo
    interviul asta le da peste nas la unii care aveau mari asteptari de la acest show de umplutura Ninja Warrior. Cred ca si Ultimul TRib va fi mai interesant decat asta
    #fi-mi-arscarba
  • "Doar 8 ediții, apa de ploaie"
    "Mile", pai "8 ediții" pentru aproape 2 luni. Nu iti ajunge ? Si normal ca au facut putine "ediții". Daca o sa fie un esec, la ce sa lungeasca emisiunea degeaba (ca "Supravietuitorul") ? Dar daca audienta o sa fie destul de buna, sigur noul sezon va avea mai mult de "8 ediții"...
  • "recunoaste ca a facut acum din cauza exatlon , dar ii e rusine"
    "mile", si "Antena 1" de ce a facut acum "Ultimul Trib" ? Nu tot din cauza "Exatlon" ?
  • Eu cred că CME este abrevierea de la:
    „Can make everything”!

    Chiar dacă uneori se iau și ei după alții (vezi și Pro TV Plus, replică la TVR Plus), au idei bune de fiecare dată, și chiar cred că au idei „pe țeavă”, și uneori ajung și la concurență acele idei de pe țeavă!
  • Răspunsuri decente, dar la întrebările puse cam greu sa nu ieși nesifonat. :)) poate protv era mai inspirat sa facă un sezon 2 din sunt celebru. Oricum, este bine ca se respecta formatul și ninja warrior va avea doar 8 episoade. Cine va urmări va vedea ca nu prea are legătură cu concurenta.
  • ”Anul acesta ar fi trebuit să fim ușor peste cifrele obținute. Dar după părerea mea scăderea audiențe are mai mult legătură cu show-urile pe care le-am produs și pariurile pe care le-am făcut, decât cu competiția.”

    Un exemplu: Ma insoara mama

Trimite un comentariu