Skip to main content

Vodafone renunță la serviciul 4GTV și urmează să lanseze o nouă aplicație. Compania a vrut să convingă CNA că nu mai are nevoie de aviz

 
Vodafone renunță la serviciul 4GTV și urmează să lanseze o nouă aplicație. Compania a vrut să convingă CNA că nu mai are nevoie de aviz
Vodafone

Compania Vodafone a solicitat Consiliului Național al Audiovizualului retragerea aviziului pentru serviciul la cerere Vodafone 4GTV, pe care îl va închide pe 30 septembrie, și a anunțat că urmează să lanseze un nou serviciu video, Vodafone TV. 

Serviciul ar urma să fie lansat din 17 septembrie și ar fi exclusiv sub forma unei aplicații mobile. În acest context, avocații Vodafone au încercat să-i convingă pe membrii CNA că nu mai este nevoie să notifice forul în legătură cu lansarea acestui serviciu audiovizual la cerere (așa cum spune legislația).

Principalul argument: Vodafone TV NU va avea site web, ci doar o aplicație mobilă. 

Publicitate

„În interpretarea noastră, aplicația mobilă NU reprezintă un serviciu media audiovizual la cerere pentru care să fie aplicabile prevederile deciziei 320/2012”, au menționat reprezentanții Vodafone în adresa trimisă la CNA.

Pe de altă parte, reprezentantul departamentului juridic al CNA a explicat: „Faptul că aplicația nu are un site web nu înseamnă că nu folosește rețele de comunicații electronice. (...) Acest conținut audiovizual disponibil pe aplicația de pe telefon trece prin internet sau wi-fi.”

Întrebat de Gabriel Tufeanu, membru CNA, de ce i-ar deranja să facă o simplă notificare la CNA în legătură un serviciu la cerere, unul dintre reprezentanții departamentului juridic al Vodafone a răspuns:

„Compania noastră apreciază ca un pricipiu pe care dorește ca angajații ei să-l îmbrățișeze, acela al simplității. Adică să nu facem lucruri care nu sunt necesare. Asta dincolo de a intra în discuția de a face un lucru care ar fi oricum ar fi acceptat.

Ideea e să nu facem nimic în plus față de ceea ce este cu adevărat necesar, pentru că viața este oricum complicată și pentru a ne ușura și a ne spori bunăstarea tuturor, ideea ar fi să nu facem lucruri care nu sunt necesare.” 

Gabriel Tufeanu: „Aveți perfectă dreptate. Nici nouă nu ne place că viața este complicată. Această rațiune de a se obține un aviz este pentru a vedea și noi dacă ce transmiteți dumneavoastră este potrivit. Poate va apărea un alt serviciu, fără aviz, care va difuza, nu știu...Hustler TV”

Vlad Cercel, avocat, Țuca Zbârcea și Asociați:

„Nu este vorba în niciun caz că ne-ar deranja sau nu anumite activități care sunt reglementate de actele normative în vigoare, doar că noi citind decizia 320, am înțeles că un element central în această decizie este existența unui site web. Acesta trebuie să se regăsească în formularul de notificare, în proiectul editorial, în proiectul tehnic și chiar în conținutul aviziului de furnizare emis de CNA, în registrul furnizorilor de pe pagina de internet a CNA.

(...) Nu este vorba despre un deranj în ceea ce privește îndeplinirea unor obligații legale, doar că în momentul de față așa cum este redactată decizia 320, noi suntem în imposibilitate de a redacta o notificare care să îndeplinească cerințele decizie și pe cale de consecință CNA nu poate emite un aviz de furnizare care să aibă printre elementele sale o pagină web. Aplicația a fost concepută fără a avea asociată o pagină web.” 

În plus, reprezentanții Vodafone au invocat un alt articol din legislația audiovizuală pe care compania nu ar putea să-l îndeplinească, potrivit căruia „dreptul de rectificare se exercită prin postarea pe pagina web de start a serviciului, la loc vizibil a textului rectificării în termen de maximum trei zile de la data notificării.”

În replică, Radu Herjeu a răspuns că i se par „pretexte cusute cu ață albă”: „Problema dumneavoastră este că noi nu știu ce o să vă facem...că vă închidem Vodafoneul că nu faceți rectificarea. Mie asta îmi arată că vreți să ocoliți, de fapt, principalul motiv pentru care există această decizie (de notificare a serviciului la cerere n.r.) și anume protecția minorilor.”

În finalul unor discuții de aproape o oră pe acest subiect, CNA a decis să trimită în scris Vodafone și un răspuns despre aplicația mobilă pe care Vodafone urmează să o lanseze: „Așa cum ați descris dumneavoastră proiectul, Consiliul consideră că veți avea nevoie de aviz.”

Care sunt argumentele din nota trimisă de Vodafone: 

„Menționăm că aplicația mobilă NU are o versiune WEB, respectiv NU poate fi accesată prin intermediul unui browser de internet și NU are asociat un site web, așa cum este definit la art. 1 lit. F) din Decizia CNA 320/2012.”

„Aplicația mobilă este strict un program pe calculator și, în această etapă de dezvoltare și implementare va putea fi descărcată de Utilizatorii dinali numai pe dispozitive mobile compatibile.”

„Utilizatorii finali vor putea accesa și utiliza această Aplicație mobilă:

I. În mod „online”, prin internet mobil sau wi-fi

II. în mod „offline”, în cazul funcționalității Descărcare temporară, care permite Utilizatorilor finali să vizualizeze, pe o perioadă determinată de timp, fără a avea o conexiune la internet activă, conținutul descărcat anterior prin intermediul internetului”. 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu