Skip to main content

Alexandru Sassu, fostul președinte TVR, numit producător general de Doina Gradea

 
Alexandru Sassu, fostul președinte TVR, numit producător general de Doina Gradea
Alexandru Sassu

Schimbare de interimar la TVR. Venit inițial ca manager de proiect să facă „un proces amplu de evaluare”, Alexandru Sassu are de astăzi o nouă funcție.

El a fost numit de Doina Gradea, interimar, pe funcția de producător general al TVR, potrivit unui anunț intern al postului public, obținut de Paginademedia.ro

Publicitate

El vine în locul lui Cristian Văileanu, și el tot... interimar. Văileanu va rămâne în continuare coordonator cu atribuţii de Director al Direcţiei Studiouri Centrale, potrivit anunțului obținut de Paginademedia.ro

CONTEXT. Alexandru Sassu a condus TVR în perioada 2007-2010. A părăsit TVR după ce a fost demis de Parlament, în martie 2010, după mai multe dispute cu angajații. 

La câteva luni de la numire, a intrat în conflict cu directorul de știri Rodica Culcer, după ce Jurnalul TVR a difuzat imagini cu interceptări din dosarul Cataboșul, cu Decebal Traian Remeș (ministru al agriculturii) și cu Ioan Avram Mureșan (fost ministru al agriculturii). În 2008, Rodicăi Culcer i s-au limitat atribuțiile editoriale.

Alexandru Sassu a acuzat și el ingerințe politice din partea lui Emil Boc în politica editorială a postului. El a spus că Televiziunea Publică nu va fi una depolitizată, atât timp cât premierul Emil Boc îi cere o emisiune săptămânală, la TVR.

Președintele Traian Băsescu a refuzat, la vremea respectivă, să vină la vină la emisiuni la TVR "cât timp Sassu este președinte".

Sassu, președintele celei mai scumpe achiziții TVR: Liga Campionilor

Tot în mandatul lui Alexandru Sassu, TVR a făcut una dintre cele mai scumpe achiziții la capitolul drepturi TV din sport. TVR a achiziționat meciurile de Champions League, pentru care s-a angajat să plătească 35 de milioane de euro, plus TVA, pentru sezoanele 2009 - 2012.

La câteva luni după plecarea din TVR, în iunie 2010, Sassu a fost pus la conducerea Adevărul TV, zona de video a grupului Adevărul, finanțat atunci de Dinu Patriciu. Adevărul TV primise și o licență de la CNA, retrasă după doi ani întrucât televiziunea nu a mai fost lansată.

În iunie 2018, Sassu a revenit la TVR. Conducerea postului public spunea atunci că el „este angajat al SRTv pe termen determinat, pentru un proiect ce vizează un proces mai amplu de evaluare a activităţii curente a televiziunii publice”. 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu