Skip to main content

TVR caută proiecte pentru show-urile de la Eurovision - Selectia Națională. Vor fi mai puține live-uri ca anul trecut

 
TVR caută proiecte pentru show-urile de la Eurovision - Selectia Națională. Vor fi mai puține live-uri ca anul trecut
Trupa The HUMANS a câştigat Eurovision România 2018

TVR a lansat o cerere de ofertă pentru proiecte care să vizeze regia și scenariul show-urilor live de la Eurovision. Este vorba despre conceptul regizoral-scenografic pentru două semifinale şi pentru cel al finalei naţionale de anul viitor. 

Cererea este deschisă producătorilor și regizorilor din TVR, cât și celor din afara instituției. 

Publicitate

Lucrurile se schimbă față de anul trecut pentru că vor fi mai puține show-uri televizate. Daca anul trecut au fost șase (cinci semifinale și finala), anul acesta vor fi două semifinale și finala națională. 

Potrivit brief-ului postat pe site-ul oficial al competiției, termenul limită pentru depunerea proiectelor este vineri, 14 decembrie. Documentul înscris trebuie să conțină maximum cinci pagini și să fie însoțit de un CV care să ateste experiența regizorului și a echipei „în realizarea de emisiuni-spectacol”, menționează aceeași sursă. 

Conceptul regizoral scenografic trebuie să țină cont de câteva aspecte de ordin tehnic:

  • Vocile trebuie să fie live - soliști și backing vocals.
  • Filme de prezentare a semifinaliştilor şi finaliştilor, cât și pentru juriului - 13 filme realizate în fiecare dintre oraşele de desfaşurare ale show-urilor. 
  • Echipa ar trebui să asigure 120 de minute de show, cu 2 sau 3 pauze publicitare.

Ediția din 2019 marchează cea de-a 20 a participare a României, sub sloganul „Împlineşte Visul!”. Cele trei show-uri televizate vor fi realizate în coproducție de SRTv și TVR Moldova. 

Reamintim că anul trecut, trupa The HUMANS a reprezentat țara noastră la competiția europeană de la Lisabona.

Citește și: 

În continuare, brieful postat pe site-ul Eurovision România:

„BRIEF CONCEPŢIE REGIZORAL-SCENOGRAFICĂ PENTRU SHOW-URI TELEVIZATE

Proiectul va fi transmis pâna la data de 14.12.2018 ora 15:00, la adresa de e-mail [email protected]

DESCRIERE:

EUROVISION este cel mai mare concurs muzical din Europa, un fenomen de masă, în care cetăţenii se implică solidar, in funcţie de o serie de afinităţi

Ediţia 2019 a Selecţiei Naţionale marchează cea de-a 20 a participare a României, sub sloganul „Împlineşte Visul!”
SRTv, în coproducţie cu TVR Moldova, va realiza 3 show-uri televizate difuzate în premieră pe TVR 1
, astfel:

- Semifinale in 2 oraşe din ţară;
- Finala Naţională la Bucureşti.

Ediţia trebuie să fie spectaculoasă şi să conducă la selectarea celui mai bun act artistic care va reprezenta România la Eurovision 2019, Tel Aviv

COORDONATE GENERALE:

Perioada: Ianuarie – februarie 2019
Locaţii: Semifinale – Săli Polivalente in 2 oraşe din ţară
Finala Naţioanală – Sală spectacol in Bucureşti
Ora de începere: 20:30 (orientativă, pentru fiecare show)
Durată spectacol: 120 minute si 2 sau 3 pauze publicitare (orientativ, pentru fiecare show)

ELEMENTE OBLIGATORII A FI CUPRINSE IN CONCEPŢIA REGIZORAL-SCENOGRFICĂ:

- participanţi: cel mult 27 de concurenţi calificaţi (câte cel mult 13 în fiecare show televizat);
- voci: obligatoriu live, atât soliştii cât şi backing vocals;
- acompaniament: playback;
- filme de prezentare a semifinaliştilor şi finaliştilor/juriului/ etc: cate 13 filme realizate în fiecare dintre oraşele de desfaşurare ale show-urilor;
- moment de prezentare a Juriului;
- momente artistice pe durata jurizării/votului/etc.

Timp estimat: 30-40 de minute/ show;- soluţie scenografică: necesar scenotehnică, decor, etc. derivate din conceptul propus;- buget detaliat pentru fiecare dintre cele trei show-uri.

RECOMANDĂRI: Regulamentul Selecţiei Naţionale pentru Eurovision 2019 (SNESC) disponibil pe www.eurovision.tvr.ro;

Detalii se pot solicita pe e-mail la adresa [email protected] sau la telefon 0740.13.11.53 – Elena Ştirbescu, 0745.85.33.63 – Otilia Iancu

PREDARE CONCEPŢIE REGIZORAL-SCENOGRAFICĂ: Proiectul va conţine maximum 5 pagini, va fi însoţit de CV care atestă experienţa regizorului/ echipei în realizarea de emisiuni-spectacol şi va fi transmis pâna la data de 14.12.2018 ora 15:00, la adresa de e-mail [email protected]

Proiectul/proiectele agreate vor intra în procedură de negociere in vederea încheierii contractelor de achiziţie, în condiţiile legii.

Toate drepturile rămân ale autorului/autorilor concepţiei regizoral-scenografice depuse, SRTv urmând a utiliza orice idee/soluţie/propunere etc. cuprinse în proiecte exclusiv pe bază de contract.”

 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • eu la eurovision ma voi mai uita! chiar si daca nu imi vad tara castigatoare! nu conteaza! dar da sunt de acord cu banii aruncati irositi degeaba! da dar nici pe pisaturi *** sa nu aruncam banii!
  • Nu stiu ce si cum veti face voi , TVR, dar sa nu cumva sa indrazniti sa murdariti cumva cu incompetenta voastra prestatia Laurei Bretan, sa manjiti cu noroi acest diamant, sa legati numele ei de amatorismul vostru, ca nu va fi bine deloc.... Stop prostiei si incompetentei, puteti sa o faceti in continuare tot pe banii nostri, dar cu neavenitii promovati de voi, nu cu o artista de talie internationala in devenire, ca Laura Bretan.
  • Au fost unele puncte bune in 2018 si altele slabe. Bine a fost Humans (era evident ca nu puteau pleca decat ei sau Jukebox, restul nu erau de nivel international), ca s-au prezentat bine si au avut idei interesante si au fost ajutati cat s-a putut. Nu mi-a placut insa felul cum s-a organizat selectia (deci managementul). Eu nu am vazut rostul difuzarii a 6 spectacole cu 60 de concurenti, mai ales ca majoritatea pieselor si a concurentilor au fost de nivel mediu, submediu sau slab. Un concurent chiar a recunoscut ca si-a compus piesa in sufrageria personala, pe covor ori nu este permis sa aduci asa ceva in spectacol cu public. A fost un maraton lung si epuizant, o groaza de bani cheltuiti, o multime de oameni mobilizati etc...foarte chinuitor din punctul meu de vedere. In final s-a luat legatura cu o specialista romanca, expert international (Dna Anca Lupes), care a spus ca nu stam bine la capitolul productie muzicala si sunt multe lucruri de imbunatatit. Avem nevoie de astfel de specialisti ca sa urnim ceva. Acuma e bine ca s-a redus numarul de concurenti si spectacole. E foarte aiurea cu "conceptul regizoral". Eu cred ca lucrurile astea trebuiau facute din timp; mi se pare aiurea felul cum e pusa problema. Sincer nu-mi place partea de management si cred ca aceasta Doamna Gradea ar trebui schimbata. Treaba ei nu si-o face bine.
  • Eurovision 2018 a fost o rușine absolută, între cele care definesc mandatul Gradea în fruntea TVR. Bani cheltuiți cu nemiluita sub "coordonarea" project-managerului condamnat penal (nedefinitiv inca) Cristian Zgabercea si umflati de eternul abonat la contracte Petre Nastase. Cu cat mai multe semifinale, adica cinci, cu atat mai multe lovele aruncate in van. Onorarii imense incasate de prezentatori sub orice critica (Diana Dumitrescu si Cezar Ouatu) care nu s-au sincronizat vreo secunda in scenariile jenante. Oamenii n-aveau nicio experineta, cat de mica, la asa ceva si se vedea de la o posta ca au intrat nepregatiti, deci nici pasiune n-am vazut. Finala a fost cu dialoguri poticnite gen Joitica, fara niciun sens si fara legatura cu ce inseamna un concept modern de show. Unde mai pui ca alde Ioana Voicu si Sonia Argint au aparut ca nuca-n perete printre artisti, p-afariste complet, balbaite, spontaneitate zero, semidocte, fara niciun talent de a tine publicul captiv. Ambele, se stie, niste piloase pe care d-abia le mai suporta ecranul si care n-ar avea loc in vreo televiziune decenta.
    Anuntul de azi e, de fapt, o recunoastere tacita a porcariilor facute in 2018, care au culminat cu vacanta a 28 de teveristi pilosi la marea finala de la Lisabona, unde oricum n-aveau ce cauta si de unde nu s-a transmis niciun reportaj ca lumea. Nici macar dupa necalificarea usturatoare n-am vazut vreo reactie, vreo explicatie decenta.
    Acum fraiele sunt preluate de Alexandru Sassu, lume noua carevasazicai! Un politruc parasutat producator general - o functie pentru care n-are absolut nicio cadere si pe care are indecenta s-o ocupe jignind zeci de profesionisti onesti care ar merita-o din plin.
    Toata aceasta mascrada va continua la scara mai mica in 2019. Nu, nu combinatiile oneroase sunt marea cauza a festivismului de cacao, ci prostia, nepriceperea si abuzurile de a numi in functii tot felul de ambuscati fara legatura cu minimum necesar in profesie.
  • Pa asa facea doamna Gradea cand lucra cot la cot cu Sarbu? Asa se facea la PRO? Sau la partea asta era in secretariat si facea o cafea? Alta gogasa dezumflata din Generatia Pro! Astia pe unde s-au pripasit cu nasul pe sus numai praf si pulbere au lasat in urma! Apropo, ce s-a intamplat cu brigada de PROfesionisti care se pripasise prin TVR? Le-a ramas mare? vai de viata lor!...

Trimite un comentariu