Skip to main content

Clement Nicolaescu, TheLive Agency: Piața de transmisiuni live crește anual cu peste 50%. Proiectele nou lansatei agenții full service de video live

 
Clement Nicolaescu, TheLive Agency: Piața de transmisiuni live crește anual cu peste 50%. Proiectele nou lansatei agenții full service de video live
Clement Nicolaescu

În anii 2000, Clement Nicolaescu lucra în publicitatea online. La ArboMedia, una dintre cele mai mari regii la acea vreme. Piața era la început, în creștere. O zonă cu potențial. A lăsat-o însă acum zece ani și a luat-o, din nou de la început, cu transmisiuni live pe internet, împreună cu Teodor Dima.

Acum zece ani, o trasmisiune live pe internet însemna mult mai multe provocări tehnice decât acum. Și Paginademedia.ro le-a încercat. Împreună cu echipa Flexi.Live, Paginademedia.ro a realizat unele dintre primele interviuri video din online, la vremea respectivă.

Publicitate

După zece ani, Clement Nicolaescu și Teodor Dima trec de la statutul de furnizori de servicii de transmisiuni video (sub brandul FlexiLive) la cel de agenție full service pentru producții video live - The Live Agency.

Pe lângă agenție, Clement Nicolaescu anunță un incubator pentru proiecte de producții live, dar și construirea unei retele de distributie pentru content video live la care sa participe publisherii traditionali. Este un moment bun: piața globală de live, spune el crește anual cu 50%.

Ce înseamnă o agenție full service pentru video live? Care este piața? Cum evoluează?

Câteva răspunsuri de la Clement Nicolaescu, co-fondator al The Live Agency.

Cât de mare este cererea pentru servicii live? Putem vorbi de o piață saturată, în creștere sau insuficientă?

Clement Nicolaescu: Desi este in crestere, cererea pentru servicii live nu este nici pe departe la nivelul de piata saturata. Din contra.

Faptul ca majoritatea gigantilor comunicarii online au platforme care permit expunerea video live (Facebook Live, YouTube Live, Instagaram Live) a facut ca acest tip de comunicare sa intre in atentia a din ce in ce mai multor persoane si, cum se intampla de obicei, cand exista consum, exista si interes comercial.

Nu avem o estimare a pietei livestreaming in Romania insa la nivel global este o piata de ordinul zecilor de miliarde de dolari cu cresteri anuale de peste 50%.

Cum a evoluat, în ultimii ani, consumul de conținut video live, la noi și afară?

Clement Nicolaescu: Ca pentru orice industrie care implica tehnologia, in ceea ce priveste consumul la noi in tara si in afara, sunt mari asemanari cand vine vorba despre obisnuinte de consum, mai ales atunci cand vorbim de generatiile tinere, dar releva si mari diferente atunci cand discutia se refera la cantitati.

Cu alte cuvinte, romanii sunt obisnuiti sa consume continut video live, uneori sa si plateasca pentru acest lucru, insa mai este de lucru pentru cresteri cantitative. Reteta pentru cresterea audientei este cunoscuta si se aplica oricarui tip de comunicare: continut relevant si expunere sustinuta.

Sunt anumite tipuri de producții preferate?

Clement Nicolaescu: Nu as spune ca sunt tipuri preferate de productie video live. Mai degraba audienta este mai obisnuita cu anumite tipuri de productii fiind mai expusa la acestea decat la altele. De exemplu, transmisiunea live de evenimente sau a unor interviuri reprezinta cele mai des utilizate tipuri de transmisiuni care aduc si cea mai mare audienta.

Insa as sublinia faptul ca exista si alte tipuri de transmisiuni care ar trebui luate in calcul, mai ales cele care includ si elemente de interactiune.

De exemplu, transmisiuni live pentru comunicarea interna (intalniri anuale sau sesiuni de formare ale companiilor cu multi angajati raspanditi pe o arie geografica mai mare).

Atunci cand vine vorba despre preferinta publicului, cred ca principalul criteriu este acela al valorii si relevantei continutului. Nu dam niciodata atentie lucrurilor care nu ne intereseaza fie ca sunt transmise live sau nu.

In schimb, atunci cand informatia este utila si intersanta pentru audienta, faptul ca este transmisa live aduce un plus de atentie de la audienta prin sentimentul de autenticitate pe care il transmite si prin activarea FOMO (Fear Of Missing Out).

Ce înseamnă, de fapt, o agenție ful service pentru continut video live? Concret.

Clement Nicolaescu: O agentie full-service este un integrator de servicii necesare ducerii la bun sfarsit a proiectului.

In cazul nostru, concret, implicarea incepe in momentul in care este necesara stabilirea unei strategii de utilizare a acestui mijloc modern de comunicare si interactiune.

Analizam impreuna cu partenerii nostri atuurile, afinitatile si obiectivele brandului, resursele si ecosistemul existent de comunicare si interactiune si stabilim cele mai potrivite tipuri de continut video live, precum si resursele necesare.

Pasul urmator este planificarea executiei proiectului prin stabilirea resurselor si serviciilor implicate si planificarea distributiei. Aceste etape pre-live sunt deosebit de importante in economia proiectului. 

Proiectul culmineaza cu productia propriu-zisa a transmisiunii live care, pe langa elementele tehnice mai mult sau mai putin cunoscute, vine cu necesitatea de organizare foarte buna a ceea ce se intampla in fata camerelor de filmat.

Acum este si momentul in care distributia productiei live are un cuvant greu de spus in obtinerea rezultatelor urmarite. Dupa finalizarea "live-ului", eforturile continua. Continutul video trebuie pregatit pentru utilizarea ulterioara iar rezultatele de audienta trebuie analizate.

Sunt multe etape si multe detalii care acopera domenii diverse: de la comunicare, la tehnologie, de la productie video, la sceno-tehnica. O agentie full-service se ocupa de gestionarea tuturor acestor detalii.

Incubator de producții live și proiect cu publisherii

Care sunt pasii pe care vi i-ati propus in urmatoarea perioada?

Clement Nicolaescu: In primul rand, pasii urmatori se refera la implicarea in cat mai multe proiecte live. Astfel, eforturile noastre se vor concentra pe discutii cu toti cei interesati pentru a identifica impreuna variantele cele mai potrivite prin care pot oferi continut video live comunitatilor lor.

Un punct extrem de important pentru succesul transmisiunilor live este distributia. In acest moment, distributia este acaparata intru totul de platformele de livestreaming (Facebook Live, YouTube Live), lasand publisherii locali si audienta acestora in afara acestei industrii.

Avem in vedere construirea unei retele de distributie pentru content video live la care sa participe publisherii traditionali.

Foarte curand vom comunica detalii despre tehnologia si participantii la acest proiect.

Totusi, planificam si pasi cu mai putin focus pe profit si mai mult focus pe dezvoltarea pietei prin lansarea unui incubator de productie live in care sa punem la dispozitia celor care doresc sa isi dezvolte proiecte in domeniu un sprijin consistent (nu doar sfaturi). Simtim si nevoia organizarii actorilor din piata in jurul unei asociatii non-profit care sa reprezinte domeniul in tara sau in strainatate.

Avem in vedere activitati de educare a pietei, studii de piata la nivel de industrie si altele.

Pana acum, erati doar furnizori de servicii video, tehnice. De ce acest pas?

Clement Nicolaescu: Echipa noastra inca de la inceput a avut in primul rand competente legate de comunicare online, tehnologie web. Nu suntem o echipa cu background in televiziune.

De aceea, am avut permanent dorinta sa fim utili proiectelor la care participam cu mai mult decat cu productia video propriu-zisa.

Acum simtim ca piata incepe sa manifeste necesitatea unei abordari integrate in acest domeniu iar noi asteptam momentul in care sa spunem: "Da. Ne ocupam noi de toate detaliile."

Ne bazam pe experienta noastra in toate domeniile implicate (inclusiv comunicare online, marketing, project management, tehnologie transmisiuni live).

Care sunt tipurile de clienti pe care le vizati?

Clement Nicolaescu: Clienti pentru care credem ca putem adauga cea mai multa valoare sunt companiile care utilizeaza in mod curent tehnologiile si trendurile in comunicare in avantajul lor si, in special, in avantajul audientei lor. Continutul video live reprezinta o tehnologie noua care poate oferi brandurilor o unealta foarte buna pentru comunicare si interactiune.

Din aceasta perspectiva, noi vrem sa discutam cu departamentele de marketing, comunicare, vânzări sau evenimente ale acestor companii. Exista strategia potrivita pentru fiecare, fie ca vorbim despre o emisiune saptamanala sau un eveniment anual.

Despre The Live Agency:

  • Agentie full-service specializata in proiecte video live.

Sub denumirea TheLIVE.Agency, proiectul se adreseaza companiilor care au inclus sau intentioneaza sa includa continutul video live in strategia departamentelor de marketing, comunicare, vanzari, evenimente.

  • 10 ani de experiență sub brandul FlexiLive. Proiecte video live in Romania, Ungaria, Cehia, Austria, Franta, Olanda, Elvetia. 

Echipa este condusa de catre Clement Nicolaescu, din pozitia de Managing Partner, si de catre Teodor Dima, din pozitia de Business Development Manager, ambii fiind co-fondatori ai proiectului. 

Lansari de produs: Scania, Toyota, Suzuki
Emisiuni live: Alcedo, PiatraOnline, Dezbateri Juridice
Conferinte: ICEE Fest, Product Management Festival, Microsoft Summit
Competitii: Eukanuba Challenge, European Darts Championship, Gran Fondo Vienna
Proiecte speciale: Discovery Channel, Implant Cohlear, Rinocerii de Eugen Ionesco

De ce o agentie full-service?

In aceasta perioada exista ideea ca “livestream” este atat accesibil si, ceea ce ai de facut este sa apesi butonul rosu al telefonului, esti live si restul vine de la sine deoarece retelele de socializare alerteaza userii despre “isprava” ta si tot ce ai de facut este sa cuantifici rezultatele. Fara planificare, fara echipament sofisticat, fara promovare, fara bugete speciale..

“Imaginati-va ce inseamna pentru un brand sa adaugi proiectului o strategie clara, o planificare riguroasa, echipament adecvat, o promovare pe masura, o retea de distributie.”, spune Clement Nicolaescu.

Agentia propune brandurilor o abordare integrata plecand de la strategia proiectului si pana la etapele post-live de analiza si follow-up.

Cifre:

  • 12 CAMERE ...cel mai mare numar de camere folosit in cadrul unei singure productii live
  • 7 SCENE …cel mai mare numar de scene produse live simultan in cadrul unui eveniment
  • 7665 ORE …numarul de ore de productie live realizate de echipa noastra
  • 709.755 GIGABYTES ...spatiul necesar pentru inregistrarile productiilor realizate de echipa noastra
  • 4 ZILE …cel mai lung eveniment live
  • 16 ORE ...cel mai lung proiect de eveniment de o zi
  • 41 EPISOADE …cel mai mare numar de episoade realizate de pentru un proiect recurent in cursul unui singur an.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu