Skip to main content

PROIECT SPECIAL. Analiză de campanie. Samsung, mesaje vocale pe Instagram cu o serie de ambasadori: Mihai Hash, Deliric, Dana Rogoz, printre ei. Cu ce rezultate?

 
PROIECT SPECIAL. Analiză de campanie. Samsung, mesaje vocale pe Instagram cu o serie de ambasadori: Mihai Hash, Deliric, Dana Rogoz, printre ei. Cu ce rezultate?

PROIECT SPECIAL. Analiză de campanie. Ce rezultate aduce o campanie derulată prin Instagram. Mai exact, prin noul instrument al rețelei sociale, mesajele vocale? Ce expunere poate asigura? Cum au fost aleși "ambasadorii"? Ce alte componente a avut campania?

Publicitate

O analiză a unei campanii Samsung, derulată prin MSL The Practice și Centrade Cheil, de la ideea de bază și brief, până la cifre și rezultate concrete.

Samsung a lansat în preajma sărbătorilor o campanie în online, în care o serie de ambasadori, printre care Dana Rogoz, Mihai Hash și Deliric, au înregistrat mesaje pe Instagram pentru fani.

Sorina Fredholm, Dana Rogoz, Deliric, Octavian Graure, Christina One, Millo Simulov, Mirela Bucovicean, Cristian Vasile, Mihai Jurca, Mihai Hash, Teo Rogobete, Ovidiu Patrascu au fost ambasadorii Samsung. Fiecare dintre ei a înregistrat un mesaj în stil propriu, care a fost trimis utilizatorilor Samsung. Cei 12 sunt influenceri sunt din diferite categorii: fashion, travel, food, fotografie etc.

Pe lângă mesajele vocale de pe Instagram, campania a mai avut alte două elemente: un mesaj motivațional de la Mihai Hash din campania de brand Samsung Do What You Can't și o serie de povești pentru copii citite de Andi Vasluianu.

Video-urile în care poveștile sunt narate de Andi Vasluianu au fost filmate cu un Samsung Galaxy Note 9. Acestea au fost lansate alături de platforma A fost odată. O parte din povești au fost spuse și în limbajul semnelor, pentru copii cu deficiențe de auz. Poveștile citite de Andi se găsesc aici

Obiectivul campaniei:

O comunicare cu membrii comunității Samsung dusă la un alt nivel, mult mai personal. Au fost targetați fanii brandului Samsung care sunt activi pe pagina oficială de Instagram.

Obiectivul a fost unul calitativ: s-a urmărit deschiderea unei comunicări mai personale cu oamenii, prin intermediul mesajelor directe.

Ultima inovație Instagram, folosită în campanie:

Inserarea mesajelor sub formă audio în conversații private este o funcție nou adăugată de Instagram. Prin această campanie, Samsung și-a propus să folosească mesajele vocale care pot avea același impact ca un mesaj video sau unul chiar mai mare, oamenii fiind forțați să se concentreze pe mesajul propriu-zis, nu și pe imagini.

Rezultatul?

Postările cu mesajele video ale influencerilor postate în feed-ul de Instagram al Samsung România au depășit 100K vizualizări/video, spre deosebire de alte clipuri de pe pagină, care au în medie 10K vizualizări.

Cele trei clipuri cu mesajele influencerilor postate în feed au adunat în total 31,3K impressions, 7,4K engagement și un reach total de 20,7K.

Răspunsurile legate de campania Samsung, de la Ioana Sigarteu, Corporate Communication Manager Samsung Electronics România:

Cum au fost alesi cei 12 ambasadori?

Samsung lucrează cu mulți influenceri, din diferite categorii – fashion, travel, food, fotografie etc. Așadar, totul a pornit de la a-i întreba pe toți cei cu care lucrăm în mod obișnuit dacă vor să înregistreze un mesaj special de Crăciun pentru comunitatea de utilizatori Samsung.

12 dintre ei au răspuns pozitiv și au trimis mesajul lor: Sorina Fredholm, Dana Rogoz, Deliric, Octavian Graure, Christina One, Millo Simulov, Mirela Bucovicean, Cristian Vasile, Mihai Jurca, Mihai Hash, Teo Rogobete, Ovidiu Patrascu.

Ce au facut, efectiv, fiecare dintre cei 12 ambasadori?

Pe toți 12 i-am rugat să facă urarea de sărbători în stilul lor, să adreseze comunității un mesaj personalizat.

Majoritatea s-au filmat, iar noi am gândit reprofilarea mesajului și în format audio, care a fost trimis apoi în conversațiile private cu fanii Samsung care ne-au scris urări pe Instagram, exploatând astfel noua opțiune disponibilă din decembrie pe rețeaua de socializare.

Mesajul principal al campaniei? Brieful?

Ceea ce ne-am propus prin această campanie a fost să ducem comunicarea cu utilizatorii Samsung la un alt nivel, unul mai personal.

Am vrut să ne adresăm – pe cât posibil – fiecăruia dintre fanii brand-ului care sunt activi pe pagina oficială de Instagram. În ceea ce privește mesajele de transmis utilizatorilor, nu le-am impus niciun fel de restricții influencerilor, brieful fiind să le ureze celor din comunitatea noastră mesaje de Sărbători în stilul lor propriu.

Am vrut să fie totul cât mai autentic, motiv pentru care le-am dat libertate de exprimare.

Ce audienta au cei 12 ambasadori (folowers etc)?

Cei 12 influenceri au o audiență cumulată pe Instagram de aproape 900K followers.

De ce ati ales aceasta varianta pentru campania Samsung. Mesaje vocale adica?

Am vrut o abordare cât mai autentică și personală, să ne adresăm one-on-one utilizatorilor Samsung. Iar ideea cu mesajele vocale a venit ca o reacție firească la update-ul făcut de Instagram, care permite de puțină vreme și inserarea mesajelor audio în conversațiile private.

În plus, cu ocazia asta, utilizatorii au putut să vadă live cum funcționează ea – primind cu ocazia asta un mesaj special de la o persoană cunoscută. Credem că mesajele vocale pot fi folosite cu succes în campanii prin care vrem să ajungem la cât mai mulți oameni.

Acestea au un impact egal sau câteodată chiar mai mare decât mesajele video, pentru că este mult mai simplu să transmiți un mesaj în acest format. Oamenii vor fi practic forțați să se focuseze pe informația livrată, nu există posibilitatea să fie distrași de imagini.

Care au fost rezultatele?

Postările cu mesajele video ale influencerilor postate în feed-ul de Instagram al Samsung România au depășit numărul de vizualizări obișnuite, depășind 100K vizualizări/video, spre deosebire de alte clipuri care au în medie 10K vizualizări. Cele trei clipuri cu mesajele influencerilor postate în feed au adunat în total 31,3K impressions, 7,4K engagement și un reach total de 20,7K.

Firește, ne-am dorit ca mesajele create de brand ambasadorii Samsung să ajungă la cât mai mulți fani ai paginii de Instagram, dar, în cazul acestei campanii, obiectivul a fost mai degrabă unul calitativ: am vrut să stârnim curiozitatea oamenilor care ne urmăresc îndeaproape și să deschidem o comunicare mult mai personală cu ei, prin intermediul unor mesaje directe.

Pe langa cei 12 influenceri, care au fost celelalte componente ale campaniei?

Ca parte a campaniei de Sărbători a Samsung amintim și video-ul motivațional al lui Mihai Hash.

De asemenea, am lansat alături de A fost odată, o serie de video-uri filmate cu Note 9 si narate de Andi Vasluianu în care acesta din urmă le citește povești copiilor. Scopul a fost acela de a răspândi magia sărbătorilor și de a le face o bucurie copiilor de toate vârstele.

Cate povesti a citit Vasluianu?

Poveștile citite de Andi Vasluianu (4 la număr) pot fi găsite aici: https://www.facebook.com/afostodata/videos/929370527262670/.

Un aspect important de punctat aici este că o parte din povești au fost spuse în limbajul semnelor.

Ele pot fi găsite aici: https://afostodata.net/povesti-in-limbajul-semnelor/.

Autor: Advertorial publicitatepaginademedia.ro

Trimite un comentariu