Skip to main content

Smart Advertising. Cine a fost în spatele panoului 5 To Go care a cucerit netul? Şi cine a avut ideea de a "contra" Starbucks? Povestea ideii

 
Smart Advertising. Cine a fost în spatele panoului 5 To Go care a cucerit netul? Şi cine a avut ideea de a "contra" Starbucks? Povestea ideii

O idee simplă, un panou cu o grafică deloc complicată - dar cu un mesaj ironic "înţepător" la adresa Starbucks şi viralizarea a fost asigurată.

Publicitate

Paginademedia.ro a stat de vorbă cu oamenii din spatele campaniei (dacă putem vorbi de o "campanie" în adevăratul sens al cuvântului) şi vă spune povestea unei idei.

Un "ping-pong", o replică smart dată de reţeaua de cafenele 5 To Go celor de la Starbucks.

Cine a fost în spatele uneia dintre cele mai virale campanii de la acest început de an?

Viralizare care a însemnat sute de poze, zeci de mii de share-uri şi like-uri, peste 1.000 de story-uri pe Instagram. Şi sunt doar primele reacţii în mai puţin de 24 de ore pentru răspunsul isteţ al reţelei de cafenele 5 To GO, o afacere 100% românească, la o promoţie Starbucks.

Despre ce este vorba?

Totul s-a întâmplat în Piaţa Unirii, unde recent a apărut un panou în care Starbucks anunţa că în zilele de luni o Caffe Latte este 5 lei.

Marţi, imediat sub panoul faimosului lanţ de cafenele a apărut un alt panou, mai mic. Simplu. Logoul 5 To Go însoţit de textul #NUDOARLUNI (Luni scris cu verde, culoarea Starbucks).

O idee simplă, dar apreciată.

Paginademedia.ro vă spune povestea unei idei.

Cine a fost în spatele campaniei? Nicio agenţie de publicitate. Doar fondatorii francizei care au avut un buget de fix 150 de euro.

„Buget minim, impact maxim”, a declarat pentru Paginademedia Lucian Bădilă (27 de ani), care a creat franciza 5 To Go alături de Radu Savopol.

„Nu avem agenţie. Totul a fost gândit inhouse. Iar bugetul pentru această idee a fost de 150 de euro: plasare, producţie şi boost pe Facebook”, a mai povestit Lucian Bădilă (foto stânga).

Uitându-mă în online am văzut că mulţi oameni s-au întrebat dacă poza era sau nu reală. Am stat, marţi seară să le răspundem că nu e un Photoshop, că e reală.

Povestea ideii.

„Toată povestea aceasta cu Starbucks a început acum o lună când am deschis locaţia din Victoria (unde se află şi un Starbucks – n.r.). Am afişat îna propiere un panou cu „More coffee less bucks (bucks scris cu culoarea verde, ca Starbucks – n.r.)”.

După aceea, când am văzut campania lor cu 5 lei pentru un Latte, am considerat-o ca un răspuns al lor la campania noastră.

Iniţial am mai avut o tentativă în online să comunicăm sub mesajul „A new star”, dar nu a prins aşa bine.

Apoi un francizat de la 5 To Go Unirii ne-a atras atenţia că este un loc liber sub reclama lor de la Unirii şi am decis să reacţionăm imediat.

Luni, la şapte seara am dat BT-ul pe grafică, iar marţi dimineaţă am montat panoul”

Campania a fost real time marketing de o zi. Aşa a fost gândită, ca acel panou să stea acolo doar o zi. Am vrut să o facem virală şi a ieşit.”

Despre efecte, în mai puţin de 24 de ore:

Nu am făcut încă o monitorizare a campaniei pentru că efectele încă se simt şi creşte încă organic. Dar din primele rezultate, cred că am depăşit două milioane reach pe Facebook şi Instagram.

Ne-au spus clineţii că s-a vorbit despre campanie la Radio ZU, la Guerrilla, au preluat şi cei de la Kiss.

Doar din câteva postări am făcut peste 5.000 de share-uri
+20.000 de like-uri pe Instagram
+25.000 de like-uri pe Facebook
Avem mia bine de 1.000 de storyuri pe Instagram
Am crescut pe Instagram cu 1.400 de followeri şi 1.700 pe Facebook.
Vânzările au crescut cu 15% faţă de ieri.

Plus alte branduri locale s-au alăturat iniţiativei şi au distribuit mesajul nostru:

Ted’s
Taverna Racilor
BigBrands Outlet
&small coffee shops

Ce se va întâmpla în continuare. Vor mai urma şi alte reacţii?

„La noi, totul e spontan. Nu avem plănuită o campanie pe termen lung, dar ne-am pregătit cu nişte reacţii în cazul în care ne va răspunde Starbucks.

Cum răspunde celor care le reproşează că se leagă de un mare brand?

Este absolut normal să faci astfel de campanii. Se întâmplă în întreaga lume cu alte branduri. Nu vreau să profit de imaginea Starbucks, clienţii noştri sunt din altă zonă.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Intr-un cuvant: ghiolbaneala! D-aia romaneasca, neaosă. Este mai mult decat evident de ce noi suntem unde suntem, cu afaceri mici, de 5 lei, iar americanii au ajuns unde au ajuns. Ei cu milioanele, noi cu caterinca de 5 lei... Cam asta e diferenta.
  • În Statele Unite sunt frecvente astfel de campanii, iar acolo ai voie să menționezi și numele companiei cu care te bați, la noi e nevoie de mai multă subtilitate, și este mai bine așa, avem idei mai multe și mai creative.
  • Simplu, ieftin si eficient! Cred că-si rod unghiile unii de prin ,,marile,, agenții de publicitate ! Cum mai cer ei acum bugete de 10.000 de euro când văd clientii ce se poate face cu 150?

Trimite un comentariu

sus