
O idee simplă, un panou cu o grafică deloc complicată - dar cu un mesaj ironic "înțepător" la adresa Starbucks și viralizarea a fost asigurată.
Paginademedia.ro a stat de vorbă cu oamenii din spatele campaniei (dacă putem vorbi de o "campanie" în adevăratul sens al cuvântului) și vă spune povestea unei idei.
Un "ping-pong", o replică smart dată de rețeaua de cafenele 5 To Go celor de la Starbucks.
Cine a fost în spatele uneia dintre cele mai virale campanii de la acest început de an?
Viralizare care a însemnat sute de poze, zeci de mii de share-uri și like-uri, peste 1.000 de story-uri pe Instagram. Și sunt doar primele reacții în mai puțin de 24 de ore pentru răspunsul isteț al rețelei de cafenele 5 To GO, o afacere 100% românească, la o promoție Starbucks.
Despre ce este vorba?
Totul s-a întâmplat în Piața Unirii, unde recent a apărut un panou în care Starbucks anunța că în zilele de luni o Caffe Latte este 5 lei.
Marți, imediat sub panoul faimosului lanț de cafenele a apărut un alt panou, mai mic. Simplu. Logoul 5 To Go însoțit de textul #NUDOARLUNI (Luni scris cu verde, culoarea Starbucks).
O idee simplă, dar apreciată.
Paginademedia.ro vă spune povestea unei idei.
Cine a fost în spatele campaniei? Nicio agenție de publicitate. Doar fondatorii francizei care au avut un buget de fix 150 de euro.
„Buget minim, impact maxim”, a declarat pentru Paginademedia Lucian Bădilă (27 de ani), care a creat franciza 5 To Go alături de Radu Savopol.
„Nu avem agenție. Totul a fost gândit inhouse. Iar bugetul pentru această idee a fost de 150 de euro: plasare, producție și boost pe Facebook”, a mai povestit Lucian Bădilă (foto stânga).
Uitându-mă în online am văzut că mulți oameni s-au întrebat dacă poza era sau nu reală. Am stat, marți seară să le răspundem că nu e un Photoshop, că e reală.
Povestea ideii.
„Toată povestea aceasta cu Starbucks a început acum o lună când am deschis locația din Victoria (unde se află și un Starbucks – n.r.). Am afișat îna propiere un panou cu „More coffee less bucks (bucks scris cu culoarea verde, ca Starbucks – n.r.)”.
După aceea, când am văzut campania lor cu 5 lei pentru un Latte, am considerat-o ca un răspuns al lor la campania noastră.
Inițial am mai avut o tentativă în online să comunicăm sub mesajul „A new star”, dar nu a prins așa bine.
Apoi un francizat de la 5 To Go Unirii ne-a atras atenția că este un loc liber sub reclama lor de la Unirii și am decis să reacționăm imediat.
Luni, la șapte seara am dat BT-ul pe grafică, iar marți dimineață am montat panoul”
Campania a fost real time marketing de o zi. Așa a fost gândită, ca acel panou să stea acolo doar o zi. Am vrut să o facem virală și a ieșit.”
Despre efecte, în mai puțin de 24 de ore:
Nu am făcut încă o monitorizare a campaniei pentru că efectele încă se simt și crește încă organic. Dar din primele rezultate, cred că am depășit două milioane reach pe Facebook și Instagram.
Ne-au spus clineții că s-a vorbit despre campanie la Radio ZU, la Guerrilla, au preluat și cei de la Kiss.
Doar din câteva postări am făcut peste 5.000 de share-uri
+20.000 de like-uri pe Instagram
+25.000 de like-uri pe Facebook
Avem mia bine de 1.000 de storyuri pe Instagram
Am crescut pe Instagram cu 1.400 de followeri și 1.700 pe Facebook.
Vânzările au crescut cu 15% față de ieri.
Plus alte branduri locale s-au alăturat inițiativei și au distribuit mesajul nostru:
Ted’s
Taverna Racilor
BigBrands Outlet
&small coffee shops
Ce se va întâmpla în continuare. Vor mai urma și alte reacții?
„La noi, totul e spontan. Nu avem plănuită o campanie pe termen lung, dar ne-am pregătit cu niște reacții în cazul în care ne va răspunde Starbucks.
Cum răspunde celor care le reproșează că se leagă de un mare brand?
Este absolut normal să faci astfel de campanii. Se întâmplă în întreaga lume cu alte branduri. Nu vreau să profit de imaginea Starbucks, clienții noștri sunt din altă zonă.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii