Skip to main content

Reclama Renarthro, interzisă pentru că face publicitate înșelătoare. Unde a greșit suplimentul alimentar

 
Reclama Renarthro, interzisă pentru că face publicitate înșelătoare. Unde a greșit suplimentul alimentar

Spotul pentru suplimentele alimentare „Renarthro” a fost interzis de CNA pentru publicitate înșelătoare. Clipul a ajuns pe masa forului audiovizual după ce a primit o sesizare de la un telespectator. 

Publicitate

Potrivit monitorizării, Renarthro este promovat ca un produs pentru dureri articulare și dureri de oase, reface masa osoasă și protejează măduva osoasă. 

Produsul este prezentat că are în componență „Extract din lămâiță”, „smirnă„ și „colostru matern”.

Reprezentantul RAC (Consiliul Român al Publicității), organism care are rol consultativ în raport cu CNA a declarat că au fost identificate mai multe încălcări ale codului RAC:

  • „Este un supliment alimentar. Are mai multe forme ale produsului. Această comunicare a mai fost analizată, la RAC. Anunțătorul și-a modificat comunicarea, dar totuși nu a reușit să modifice astfel încât să nu fie înșelătoare pentru consumatori.

S-a constatat că testimonialele prezentate nu au fost substanțiate (nu au adus documente care să dovedească faptul că acele testimoniale sunt adevărate, că oamenii nu cintesc un text, un script).”

  • „S-a găsit o încălcare în ce privește referirea la oferta specială. Nu se poate verifica afirmația conform căreia primii 30 de apelanți beneficiază de reducere.”
  • „Se referă la „colostru matern”, totuși este vorba de colostru de origine bovină.”
  • „Afirmațiile referitoare la calitățile ingredientelor, tămâia, smirna, nu sunt conforme cu prevederile regulamentului european. Nu se regăsesc în registrul EPSA. Prin urmare s-a constat că se încalcă art 1 și 2 din Codul Rac, care menționează că o comunicare nu trebuie să exploateze credulitatea, lipsa de experiență sau lipsa de cunoștințe a oamenilor.
  • „De asemenea s-a considerat că este o comunicare înșelătoare în ce privește caracteristicile sau efectele produsului. Se încalcă articolul privind testimonialele și din anexa privind etichetarea și publicitatea la suplimente alimentare se încalcă articolul care se referă la mențiunile de sănătate.”  

Membrii CNA au decis să ceară intrarea în legalitate a spotului Romarthro, propunere votată cu unanimitatea celor prezenți.

Cererea de intrare în legalitate presupune că reclama în cauză nu mai poate rula pe TV în formula actuală. Poate reveni pe posturile TV doar în cazul în care este modificată astfel încât să fie respectată legislația audiovizuală. 

Articolele invocate

ART. 93

(1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a
publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare. 

ART. 117*) Publicitatea la produsele alimentare trebuie să respecte următoarele condiţii:

c) să respecte dispoziţiile Regulamentului (CE) nr. 1.924/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 decembrie 2006 privind menţiunile nutriţionale şi de sănătate înscrise pe produsele alimentare, precum şi dispoziţiile legislaţiei naţionale în vigoare referitoare la aceste produse.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu