Skip to main content

Drepturile pentru Liga I, contract semnat. Ce spune Orlando Nicoară, şeful firmei care a luat drepturile

 
Drepturile pentru Liga I, contract semnat. Ce spune Orlando Nicoară, şeful firmei care a luat drepturile

Liga Profesionistă de Fotbal a semnat astăzi contractul de cesiune cu EAD Interactive, firmă condusă de Orlando Nicoară, care va vinde drepturile de televizare pentru meciurile din Liga I, în următoarii cinci ani.

Publicitate

Contractul EAD - LPF se ridică la 28 de milioane de euro (fără TVA) pe fiecare sezon.

Ce acoperă contractul: nu numai zona de TV şi online, dar şi drepturi comerciale.

Ce NU acoperă contractul: drepturile de radio. Pe zona de radio, drepturile au fost achiziţionate de Radio România, direct de la LPF. Din informaţiile Paginademedia.ro contractul pentru difuzarea pe radio este până în 100.000 de euro pe sezon.

Detalii, în continuare:

„Contractul este mai amplu şi include partea de drepturi TV, dar şi alte drepturi comerciale, cum ar fi drepturile de retransmisie pe diferite platforme, alte tipuri de drepturi”, a explicat Orlando Nicoară, şeful EAD Interactive în conferinţa de presă de astăzi.

„Vom insista pe partea de marketing, pentru a creşte audienţele şi pe TV dar şi pe stadioane, dar şi pentru a face produsul mai atractiv”, a mai adăugat Nicoară.

Redăm în continuare principalele idei din conferinţa de astăzi:

Orlando Nicoară, EAD Interactive:

  • „EAD este o companie înfiinţată în 2015. A început ca regie de publicitate. În vara lui 2017 am dezvoltat componenta de drepturi sportive. Am operat ultimii doi ani de contract, cel care se termină la finalul acestui sezon. L-am operat printr-o preluare de cesiune de la deţinătorul drepturilor, ISB.”
  • În ultimii doi ani am lucrat cu Liga pentru operarea acestor drepturi TV.
  • Parteneriatul nostru cu LPF înseamnă poziţionarea între două tipuri de clienţi, ceea ce înseamnă business to business (LPF, televiziuni, operatori şi cele 14 cluburi din Liga I) şi business to consumer (atât spectatorii de pe stadioane, cât şi telespectatorii).
  • În relaţia cu LPF vom realiza tot ce înseamnă partea de producţie, meciurile din Liga I. Suntem responsabili cu producţia acestor meciuri. Construim produsul pentru partenerii noştri, televiziuni şi operatori de cablu.
  • Vom insista pe partea de marketing, pentru a creşte audienţele şi pe TV dar şi pe stadioane, dar şi pentru a face produsul mai atractiv.
  • Contractul este mai amplu şi include partea de drepturi TV, dar şi alte drepturi comerciale, cum ar fi drepturile de retransmisie pe diferite platforme.
  • EAD poate negocia sponsorul Ligii I

Ce ne propunem pentru următorii cinci ani:

  • O profesionalizare a managementului şi o dezvoltare a infrastructurii şi a resursei umane implicată în identificarea, formarea şi creşterea jucătorilor.
  • Ne interesează să creştem numărului de spectatori pe stadioane la meciurile din Liga I şi ne interesează să creştem audienţele TV.
  • Atragerea unor branduri importante ca sponsori ai fotbalului din Liga I. Ajutarea echipelor în activitatea de marketing plus echilibrarea veniturilor în buget, prin creşterea încasărilor din vânzarea de bilete/ produse promoţionale/comerţ la stadion şi creşterea veniturilor generate de sponsori/ publicitatea pe stadioane.
  • Sisteme de tip LED la fiecare meci din Liga I.
  • Ne interesează să digitalizăm produsul şi să mergem după audienţă. Aşa cum bine ştiţi audienţa tânără este pe platforme de tipul YouTube sau Facebook.
  • Ce ne interesează şi am lucrat deja este ca echipele care ajung în Liga I să aibă o infrastructură minimă.
  • Ne interesează că echipele să-şi diversifice bugetele şi să nu mai ajungă să depindă în proporţie de 40 – 50% de drepturile TV.
  • Vrem să creăm o tribună a suporturilor, o tribună a legendelor clubului, să atragem personalităţile care au reprezentat grupul respectiv. Diferite acţiuni de marketing care să convingă lumea să revină pe stadion.
  • În momentul de faţă toată lumea trebuie să înţeleagă că timpul fiecărui spectator este limitat aşa că trebuie să ieşim în faţă şi să scoatem în faţă atuurile sau avantajele pe care le ai dacă vii la un meci de Liga I.
  • Vrem să atragem branduri importante alături de echipele de Liga I. Astăzi, marea majoritate a echipelor au doar sponsori principali companiile de betting, însă vrem să atragem branduri importante care se pot asocia cu această competiţie.
    Ne-am propus ca în perioada următoare, nu ştiu dacă neapărat din sezonul următor, să aducem în România un sistem LED de tipul celor care rulează în Champions League.
  • Digitalizarea produsului: Am creat un canal de YouTube care are 60.000 de abonaţi unde punem rezumatele fiecărui meci din Liga I. am blocat transmisiile pirat de pe YouTube, toate canalele care piratau meciurile au fost blocate. Lucrăm în momentul de faţă cu Facebookul pentru a bloca şi acolo pentru că sunt multe transmisii pirat care se întâmplă pe Facebook.
  • Împreună cu LPF am creat pagini sau am autentificat pagini de Facebook pentru fiecare echipă din Liga I.
  • Vom lansa aplicaţii unde spectatorii vor putea vedea golurile marcate după fiecare meci, cu o întârziere de câteva minute.
  • Ce vrem să facem este să mergem după audienţă. O audienţă tânără care petrece foarte mult timp pe smartphone şi care îşi petrece timpul în mediul virtual.

Dacă există garanţii cu EAD:

Justin Ştefan, secretar general LPF:

„Există mai multe garanţii contractuale. În primul rând, dânşii au obligaţia de a depune o scrisoare de garanţie bancară pentru fiecare rată, cu excepţia situaţiei în care plata se face pentru într-un termen asumat contractual. În cazul nerespectării unor obligaţii importante din contract Liga poate rezilia contractul de a doua zi, dar sunt mai mult ca sigur că nu vom avea această situaţie.”

Legătura cu Adrian Tomşa, omul de afaceri care deţine Look Sport şi Look Plus şi dacă este sau nu apropiat al lui Zoltan Teszari:

Orlando Nicoară:

„Este acţionar în EAD. Cunosc marota aceasta cu Adrian Tomşa care ar fi un apropiat al lui Zoltan Teszari. În momentul de faţă, Adrian Tomşa reprezintă interesele companiilor în care este acţionar. Mai departe, îl puteţi întreba pe dânsul direct cât este de apropiat de Zoltan Teszari.”

De ce nu au vândut direct către televiziuni:

Gino Iorgulescu:

Noi nu suntem specialişti în acest domeniu, iar până acum tot ce a obţinut EAD-ul de la televiziuni a fost satisfăcător pentru Liga I. După cum vedeţi, s-au obţinut ceva mai mulţi bani.

Despre publicitatea pe stadioane:

Orlando Nicoară:

„Este o înţelegere separată, care nu implică Liga Profesionistă de Fotbal. O înţelegere pe care o avem noi cu fiecare club din Liga I. Practic, e un contract separat încheiat între EAD şi fiecare club din Liga I pentru aceste drepturi.”

Despre drepturile în online:

Orlando Nicoară:

„A fost un singur experiment. Am transmis pe Facebook un meci pentru românii din Diaspora. În perioada următoare vom avea un plan pentru digitalizarea produsului şi implicit şi pentru transmisii pentru Facebook sau YouTube. E foarte posibil ca pentru audienţa din Diaspora să se întâmplă aceste lucruri (să aibă acces la meciuri în online – n.r.).

Cât priveşte publicul din România nu există un plan în momentul de faţă. Depinde foarte mult de partenerii pe care îi avem. Nu poţi să transmiţi pe Facebook, gratuit, un meci care costă peste 120.000 de euro.”

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Oricat de frumos ar fi impachetat un *** tot un *** ramane. Eventual ii ***.
  • Orlando e un interpus. Arpad e in spate, combinat cu Gino. Schema e simpla: EAD n-are cash, tot ce cumpara de la LPF e din banii televiziunilor. Iar la televiziuni sunt niste sefi interesati sa ia decizii necomerciale, Nu poti da 120.000 euro pe un meci la care vin 150 de oameni si care are audiente spre zero. Te mai costa minim 20.000 euro productia. Dar la final cineva daruieste masa si toata lumea e fericita, Traiasca parandaratul. Evident, totul e un pamflet.
  • Am un sentiment de deja-vu, se repeta scenariul de acum 5 ani, cand Gino "the big boss from LPF" vindea drepturile unei firme de apartament de-a lui Paszkany, patronul Look TV de la acea vreme. Digi si Dolce nu s-au mai bagat la combinatii si i-au lasat orbi la inceput de sezon, canalele Look nu erau vizibile la toti. Parca tot la fel a fost si cu productiile TV cu pret umflat pe care incercau ei sa le vanda, pana a intrat Digi si le-au taiat macaroana.
    Acum, e alta situatie, canalele Look sunt vizibile la toti, se pune intrebarea de ce ar mai plati Digi si Telekom pentru drepturi si retransmisie daca tot le au in grila? Unde e shmenul?
  • Orlando Nicoara e in ograda Clever. Ii ajuta ( le vinde ) publicitate si era deja de stiut ca drepturile ajung la Look in ograda deoarece sigur a cotizat si Tomsa ceva ceva
  • @Adi

    Nu, stai liniștit, orando nicoara e in băiat f.serios, nu știu ce are trecutul cu el de nu îl iubește, ba procurorii, ba fiscul, ba foști angajați, toți se plâng că a dat niște tepe, dar nu creeeed. Nu cred deloc.
    Apoi cu LPF credeai că se apucă de prostii? Asta era băiat mare încă de când s-a născut :)
  • Deci Liga a vândut drepturile unei firme înființate acum 1 an si jumatate? Ce tare! Presimt că va fi o mare țeapă!
  • @121
    Principalii clienți ai EAD vor fi televiziunile Look Sport, Digi Sport și Telekom Sport.

    Ar trebui creată o platformă online pentru conținutul sportiv și pentru o parte din canalele tematice românești, inclusiv cele operate de Clever Media, Digi România și Telekom România, Pronto Serv. și alți furnizori de conținut.

Trimite un comentariu

sus