Skip to main content

BRAND FINANCE. Cele mai valoaroase branduri româneşti. Digi, singura firmă cu afaceri în zona de media din primele zece

 
BRAND FINANCE. Cele mai valoaroase branduri româneşti. Digi, singura firmă cu afaceri în zona de media din primele zece

Brand Finance România a făcut bilanţul celor mai valoroase branduri romîneşti din ultimul an. Digi rămâne singurul brand românesc cu afaceri pe zona de media din primele zece.

Publicitate

Grupul care deţine televiziunea Digi 24 şi posturile de radio Digi FM şi Pro FM s-a clasat pe locul şase şi a înregistrat o creştere de 9%. Are o valoare de brand de peste 200 de milioane de euro, notează raportul Brand Finance.

Dacia a rămas liderul topului pentru al treilea an la rând. Este în creştere, cu o valoare de 1,320 milioane de euro, notează aceeaşi sursă.

Brandul TVR a mai înregistrat încă un an de scăderi, iar în cele din urmă a ieţit din clasamentul celor mai valoroase 50 de branduri româneşti.

„Neglijarea brandului se traduce in efecte tangibile cum ar fi scăderea moralului organizaţional şi a relevanţei pe piaţă, urmate de diminuarea performanţei economice şi a valorii de business”, notează raportul menţionat.

Top zece cele mai valoroase branduri româneşti

  1. Dacia - 1,320 milioane de euro
  2. eMag - 584 milioane de euro
  3. Dedeman - 405 milioane de euro
  4. Petrom - 289 milioane de euro
  5. Banca Transilvania - 208 milioane de euro
  6. Digi RCS&RDS - 203 milioane de euro
  7. BRD - 158 milioane de euro
  8. Bitdefender - 128 milioane de euro
  9. Rompetrol - 111 milioane de euro
  10. Electrica - 101 milioane de euro

Sectorul de retail şi cel bancar domină clasamentul. eMag şi Dedeman s-au clasat pe locurile doi şi trei, ambele cu creşteri de 27% respectiv 24%, punctează sursa citată. De asemenea, Dedeman rămane este cel mai valoros brand cu acţionariat integral românesc.

Băncile au avut o evoluţie inegală. Banca Transilvania si BRD au înregistrat creşteri, pe când BCR si CEC Bank au coborât în clasament.

Bancpost a ieşit din lista celor 50, după ce a fost cumpărată de Banca Transilvania.

O tendinţă accentuată este de scădere a brandurilor deţinute de stat, care pierd valoare şi coboară în clasament. CFR, Tarom sau TVR au pierdut peste 20% din valoare fiecare faţă de clasamentul anterior.

Brandul de cablu AKTA a scăzut din valoare şi a ieşit din calsament. La fel şi brandurile Terapia sau Dona.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Mai nou, se pierd date din Digi Storage și nimeni nu recunoaște acest lucru. Dispar fișierele, iar reprezentanții spun că nu au fost vreodată în cont.

Trimite un comentariu

sus