Skip to main content

EFECTE. După articolul Paginademedia.ro, BRomania şi Alex Ghidush au marcat campania pentru mersul cu autobuzul

 
EFECTE. După articolul Paginademedia.ro, BRomania şi Alex Ghidush au marcat campania pentru mersul cu autobuzul

EFECTE după ce Paginademedia.ro a scris că vloggerii implicaţi în campania STB pentru mersul cu autobuzul nu au marcat filmele lor ca fiind parte a unei campanii publicitare şi nu că şi-au anunţat publicul că au primit bani pentru clipurile laudative la adresa transportului în comun.

Publicitate

BRomania şi Alex Ghidush au adăugat, azi, marcaje la filmuleţele despre cât de bine este să mergi cu autobuzul, urmare a articolului Paginademedia.ro.

"Campanie aniversară 110 ani de STB. #ad", a apărut, astăzi, sub clipul lui Alex Ghidush în care se minunează de beneficiile călătoriei cu un Otokar (unde poate lucra, la laptop, pentru că are şi "WiFi oferit de STB)". Ieri, înainte de articolul Paginademedia.ro, această menţiune nu exista, iar filmul nu avea niciun marcaj că a fost plătit.

Şi BRomania a marcat - ceva mai timid - materialul lui despre autobuzele goale, cu aer condiţionat, ale STB. Ieri, filmul nu avea niciun marcaj. Astăzi, a apărut un hashtag nou: #sponsored.

Primul care a precizat că filmul laudativ este parte a unei campanii a fost Mihai Hash. Iniţial, nici filmul lui Mihai Hash nu era marcat şi nu puncta în niciun fel că a fost plătit de STB. La scurt timp după ce Paginademedia.ro i-a trimis întrebările legate de lipsa marcajului şi de incorectitudinea acestui fapt, Mihai Hash a adăugat un mic update la postarea lui.

Mihai Hash nu a răspuns la întrebările Paginademedia.ro, dar în update se regăsesc "trimiteri" la aceste întrebări (pe care le regăsiţi mai jos).

Update-ul lui Mihai Hash:

„Dragilor, acest clip este realizat in parteneriat cu STB-ul cu ocazia aniversarii a 110 ani de existenta. Oamenii astia au adus autobuze noi care vor intra in curand pe toate liniile si eu impreuna cu alti cativa colegi din industrie am avut ocazia sa ne plimbam cu ele prin oras.

Stiu ca nu sunt toate autobuzele asa noi si frumoase, cu aer conditionat si cu wifii, stiu ca sunt ore la care sunt foarte aglomerate si stai inghesuit pana la destinatie, stiu ca sunt chestii care nu sunt roz dar pe nicaieri nu sunt. Cand eram student tot BUS Klasse o ardeam si eu :) Ideea insa nu e cu ce merg sau nu merg eu, ideea e ca se incearca o schimbare! Si asta nu poate sa vina decat de la noi toti!”.

De altfel, niciun vlogger nu a răspuns întrebărilor Paginademedia.ro. Au invocat un "NDA", adică un "Non Disclosure Agreement", care îi împiedică să vorbească.

Ce a scris ieri Paginademedia.ro:

STB a plătit vloggeri care să zugrăvească un transport public în "lumini frumoase". O realitatea paralelă, un Bucureşti în care traficul e relaxat, autobuzele goale, cu aer condiţionat şi "wifi oferit de STB", adevărate birouri chiar! (Ghidush lucrează ceva pe laptop). Fără aglomeraţie, fără transpiraţie.

Doar că vloggerii au ales să nu-şi informeze publicul că au fost plătiţi pentru "realitatea paralelă" din filmele lor. Poate se prind cititorii, dar nicăieri nu există un marcaj care să arate că e vorba de filme publicitare. Şi este un public de milioane. Literalmente, pentru că filmele sunt făcute de BRomania, Mihai Hash şi Alex Ghiduş.

O campanie care încalcă, însă o regulă de bază în comunicarea cu publicului: filmele sunt nemarcate ca fiind parte a unei campanii (aşa cum se face în presă). Vloggerii nu-şi informează publicul în niciun fel că au primit bani pentru a crea "Bucureştiul paralel".

Penalizaţi de propriul public

Efectul nemarcării publicităţii s-a văzut în comentarii: cei care au luat "de bune" materialele le-au "sărit în cap" vloggerilor şi i-au criticat sau i-au ironizat: realitatea din clipuri e una, cea din teren, cu totul alta! Au curs cu comentarii critice în care bucureştenii spun cum este în realitate în sistemul de transport în comun.

„Daca tot îţi place in STB, foloseste telefonul acolo, nu la volan. Recomand tramvaiul 41 undeva pe la 8.30 dimineata ;)”

„Adica noi sa ne dam cu un ratb jegos si jegmanit de Firea si gasca ei si sa ne uitam la tine in timp ce tu te dai in Porsche? Ok. Cat din banii nostrii ai incasat pt porcaria asta nesimtita de clip?”

După apariţia campaniei STB, Paginademedia.ro a trimis o serie de întrebări către vloggerii BRomania, Mihai Hash şi Alex Ghiduş.

- Cum au fost realizate filmele? La ce ore din trafic? Ai testat mai multe intervale orare?

- De ce numai autobuzele noi? De ce nu aţi mers şi cu tramvaiele? Cu 41 sau cu 32, de exemplu?

- Materialele nu sunt marcate ca publicitate. A cerut asta clientul sau aţi decis voi?

- De ce nu aţi marcat materialele ca fiind parte a unei campanii plătite? Publicul nu trebuie să ştie asta?

- Cât consideri că este corect să nu îi spui publicului că materialul este, de fapt, reclamă?

- Ignorând o parte a transportului STB (tramvaiele supraaglomerate, de exemplu), nu îi vinzi publicului (fără să îi spui că e reclamă plătită) doar o anume realitate? Cum crezi că te va afecta, ca producător de conţinut, acest fapt?

GALERIE FOTO.

Citeşte şi: BUCUREŞTIUL PARALEL. Cât cheltuie STB pe campania cu vloggeri şi cine s-a ocupat. Nume şi cifre. Autobuzele, promovate printr-o campanie "fără P"

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Mihai Hash : "Ideea insa nu e cu ce merg sau nu merg eu, ideea e ca se incearca o schimbare! Si asta nu poate sa vina decat de la noi toti!"

    Adica sa nu faci ce face popa, ci sa faci ce zice popa. Schimbarea sa vina de la noi toti, dar eu sa fiu exceptia. Ca DiCaprio care da lectii de ecologie, dar el umbla doar cu avioane private. Totul trebuie sa inceapa cu exemplul personal, altfel este ipocrizie.
  • din cauza lui moso NU din cauza pagina de media, traiasca mosooooo!! ahahhahahaa ahahahahahah

Trimite un comentariu

sus