Skip to main content

Piața de publicitate din România, aproape jumătate de miliard de euro. Cel mai mult în TV, dar și netul e aproape de suta de milioane

 
Piața de publicitate din România, aproape jumătate de miliard de euro. Cel mai mult în TV, dar și netul e aproape de suta de milioane

MEDIA FACT BOOK. Piața de publicitate din România se va apropia, anul acesta, de jumătate de miliard de miliard de euro. Mai exact, 485 de milioade de euro, potrivit estimărilor Media Fact Book, raport realizat de agenția Initiative.

Banii din publicitate se vor duce, în cea mare parte, către televiziuni (315 milioane de euro). La fel s-a întâmplat și anul trecut (când televiziunile atrăgeau 300 de milioane de euro).

Publicitatea pe internet va fi foarte aproape de 100 de milioane de euro în 2019. În 2018, în internet erau 85 de milioane de euro, aproape două treimi fiind luate de Google și Facebook.

Piața de publicitate în ultimii ani:

Publicitate

Sursa: Media Fact Book 2019, Initiative

Din concluziile Media Fact Book 2019:

  • Piața de media din România a înregistrat o nouă creștere în 2018, ajungând la 454 milioane de euro la sfârșitul anului, cu 10% mai mult față de anul 2017.
  • Investițiile în TV și-au continuat creșterea și în 2018, cu 10%, atingând nivelul de 300 de milioane de euro, în timp ce restul canalelor – online, radio, OOH – și-au confirmat trendul ascendent, singura excepție fiind printul, care continuă să scadă moderat.
  • În 2019, piața de TV va înregistra același trend, însă într-un ritm mai slab, spre aproximativ 5% în termeni de venituri din vânzări.
  • Televiziunea a dominat obiceiurile de consum ale românilor, cu o medie de 5,1 ore pe zi în rândul populației din zona urbană, cu vârste între 18 și 49 de ani. Cu toate acestea, piața TV se contractează ușor în favoarea industriei digitale, ca urmare a creșterilor înregistrate în utilizarea internetului și a tehnologiilor Smart.
  • Piața outdoor (OOH) își continuă trendul de creștere început în 2017, cu un procent de 5% menținut și în 2018. Estimările: 31 de milioane de euro în 2018, la fel în 2019
  • Piața de Radio s-a aflat de asemenea pe un trend de creștere, ajungând la 25.7 milioane de euro. Se va apropia de 30 de milioane în acest an.
  • Dificultățile din perioada recesiunii au continuat să aibă un impact negativ asupra presei tipărite, care a scăzut pentru al zecelea an consecutiv. În 2019, tot ce înseamnă publicitate pe hârtie, pe toate titlurile, va însuma 12 milioane de euro.
  • În ceea ce privește topul investitorilor în publicitate în 2018, la fel ca în anul precedent, cele mai mari bugete au fost alocate de companiile din industria farmaceutică, urmate de cele de telecomunicații mobile, respectiv cosmetică, îngrijire personală și frumusețe.
  • Consumatorii au cheltuit în online shops, în medie, 10 milioane de euro pe zi, o creștere semnificativă față de 2017, când au fost cheltuiți 7,67 milioane de euro.

Cotele de publicitate atrase de suporturile media între anii 2014-2019:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu