Skip to main content

VIDEO. Povestea blogului Lipa-lipa.ro. De la o mare agenţie media, la online pe cont propriu. „Ne-am dat demisia de la job şi am decis să călătorim”. Sfaturi, poveşti şi recomandări de călătorie

 
VIDEO. Povestea blogului Lipa-lipa.ro. De la o mare agenţie media, la online pe cont propriu. „Ne-am dat demisia de la job şi am decis să călătorim”. Sfaturi, poveşti şi recomandări de călătorie

VIDEO. Şi-au dat demisia de o mare agenţie de media - de la Zenith - şi s-au apucat de blogging. De blogging de călătorie. Acum, merg prin toată lumea, postează şi au intrat şi pe vlogging.

Publicitate

Povestea blogului Lipa-Lipa, spusă, într-un interviu video, de cei doi oameni din spatele lui, cuplul Simona Stănescu şi Alex Vrînceanu.

O poveste, dar şi ceva sfaturi pentru turişti.

„Primul lucru pe care trebuie să-l faci atunci când călătoreşti şi ai probleme e să suni la Ambasada României din respectivul loc”, spune Simona Stănescu, blogger de călătorie.

Simona Stănescu a fondat, alături de Alex Vrînceanu, blogul de călătorii Lipa-lipa.ro, în urmă cu şapte ani. Acum patru ani, cei doi au renunţat la job-urile de birou, care era în agenţii de publicitate, şi au făcut o afacere din călătorii pe tot globul.

„A început cu câteva călătorii din care ne întorceam mai obosiţi decât plecam, dar la un moment dat ne-am hotărât să ne dăm demisia şi să facem din asta un job full time”, spune Simona Stănescu.

Şi-au dat demisia şi au devenit „nomazi digitali”, un termen pe care chiar ei îl definesc „un om care poate lucra de oriunde din lume sau face din călătoriile sale un job pe bune.

Lucrează la propriul blog, de care se ocupă Simona, dar şi au şi un canal de Youtube pentru care filmează şi editează Alex.

Au povestit despre experienţele lor din călătorii, despre lucrurile esenţiale pe care ar trebui să le ştie oricine vrea să călătorească pe termen lung, despre părţile bune şi despre problemele care ar putea apărea.

A vorbit şi despre partea financiară, în special despre proiectele susţinute de branduri. Consideră transparenţa faţă de cititori un lucru important atunci când publică conţinut sponsorizat.

„Noi marcăm tot timpul articolele plătite de blog şi în postările de pe Instagram. Încercăm să avem o limită între advertoriale şi articolele neplătite postate. Vrem ca cele neplătite să fie întotdeauna mai multe, astfel încât să nu ne agasăm cititorii. Nu văd de ce nu ar trebui să ştie cititorul că e reclamă”, a mai adăugat Simona Stănescu.

Printre recomandările lor de călătorie se numără Capadocia cu autorulota, Grecia cu velierul şi „Boarding-ul” pe vulcanii din America Centrală.

VIDEO. Bloggerii Lipa-lipa.ro, Simona Stănescu şi Alex Vrînceanu

Câteva idei din interviu:

  • Totul a început cu câteva călătorii din care ne întorceam mai obosiţi decât plecam, dar la un moment dat ne-am hotărât să ne dăm demisia şi să facem din asta un job full time.
  • Am lucrat amândoi în agenţii de publicitate. Eu am lucrat ca om de marketing la UTV şi înainte de asta în agenţii de publicitate ca Zenith România sau Leo Burnett, spune Simona Stănescu.
  • Am vrut să plecăm într-un concediu în Filipine, cu nişte bilete pe care le luasem în luna mai, în urmă cu patru ani. În schimb, în septembrie ne-am hotărât să le folosim doar dus.
  • Un nomad digital e un om care poate lucra de oriunde din lume sau face din călătoriile sale un job pe bune.
  • Suntem creatori de conţinut cumva. Eu fac editare video şi Simona se ocupă cu blogul.
  • Noi ne axăm mai mult pe foto şi blog. Pe partea video nu avem o strategie. Yotube e doar o altă platformă pe care o folosim. Pe Youtube trebuie să fii mult mai consecvent, să postezi des şi să laşi oamenii să te cunoască mult mai profund.
  • Nu căutăm locurile turistice, ne place să explorăm.

Raul Bambu, reporter Paginademedia.ro: Dacă unul dintre privitorii noştri ar vrea să îşi dea mâine demisia de la job şi să facă ce faceţi voi, ce l-aţi sfătui?

  • Alex Vrînceanu: Cred că cel mai important e să pui bani deoparte, adică nu-ţi dai demisia pur şi simplu, fără să ai o plasă de siguranţă.
  • Simona Stănescu: Dacă vrei să călătoreşti pe termen lung trebuie să îţi setezi bugetul şi aşteptările destul de bine. Dacă pleci brusc şi descoperi că nu poţi să faci asta s-ar putea să fie foarte, foarte greu.
  • Eu cred că în domeniul acesta de travel, textul funcţionează şi va funcţiona mereu. Te organizezi altfel când ai un text scris. Un ghid de călătorie va funcţiona mai bine text. În schimb, e foarte important să ai şi partea vizuală, video şi foto.
  • De cele mai multe ori vin firmele către noi, dar uneori mergem şi noi către ei. Să presupunem că mergem undeva şi ni se pare că am putea face o campanie logică, îi contactăm.
  • În Nicaragua ne-au fost furate toate cardurile şi a doua zi au izbucnit protestele violente în toată ţara. A trebui să fugim de acolo, mult spus fugim, dar situaţia incepuse să se înrăutăţească. Cu toate astea nu putem spune că n-am recomanda Nicaragua.
Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Maine imi dau si eu demisia de la A1 si ma apuc de calatorit. Ups, da de unde bani? Nici macar n-o sa intru pe acel blog/vlog/bloc/***.
  • Felicitari pentru curaj! Eu nu as face asta. Sa fii dependent de vizualizari si like-uri, in timp ce te lupti cu birocratia si bugetul (ambele necesare pentru a calatori)...nu-i de invidiat.
  • Si nu am terminat ...
    "Dacă vrei să călătorești pe termen (e ca o matura? :)) trebuie să îți setezi bugetul și așteptările destul de bine."
    "De cele mai multe (?) vin firmele către noi, [...]"

    Nici macar nu am citit tot aricolul!
  • "Și-au dat demisia de (?) o mare agenție de media [...]."
    "Acum patru ani, cei doi au renunțat la job-urile de birou, care era (?) în agenții de publicitate [...]."
    Dragilor, mai multa atentie la corectarea textului! Va faceti reclama proasta!

Trimite un comentariu

sus