Skip to main content

VIDEO. Directorul Europa FM explică: De ce a încetat postul de radio contractul cu Primăria Capitalei. Va da 35.000 de euro înapoi. "Era un fel de campanie electorală"

 
VIDEO. Directorul Europa FM explică: De ce a încetat postul de radio contractul cu Primăria Capitalei. Va da 35.000 de euro înapoi. "Era un fel de campanie electorală"

VIDEO. Directorul Europa FM, Andrada Burdalescu, explică pentru Paginademedia.ro de ce postul de radio a încetat să mai difuzeze, încă de acum o lună, spoturile plătite de Primăria Capitalei.

"Am considerat că e un fel de campanie electorală mascată", a punctat Burdalescu în interviul pentru Paginademedia.ro.

Publicitate

Postul de radio Europa FM va restitui aproximativ 35.000 de euro (167.000 de lei) Primăriei Bucureștiului, spune Andrada Burdalescu - directorul stației radio.

Gestul reprezintă contravaloarea spoturilor publicitare difuzate de Europa FM până în octombrie, pe care primăria le-a cumparat pentru a-și promova proiectele făcute din bani publici.

De ce a luat stația această decizie?

Cei din echipa editorială i-au atras atenția. "Echipa redacțională de la Europa FM, Moise Guran, Vlad Petreanu, a catalogat campania primăriei drept publicitate electorală mascată", a mai spus Andrada Burdălescu.

Citește și: Europa FM a renunțat, de o lună, la contractele de publicitate cu Primăria București. Spațiul lăsat liber va fi dat gratis Asociației Dăruiește viața

În interviul acordat Paginademedia.ro, Burdalescu explică de ce acțiunea de a opri reclamele primăriei a fost făcută publică abia acum, după o lună.

Decizia are legătura și cu „atacul furibund”, așa cum îl numește șefa stației, al Gabrielei Firea asupra inițiativei #noiconstruimunspital și a fondatoarelor asociației Dăruiește Viață. 

„Am hotărât să îl oprim înainte de începerea campaniei electorale, de la începului lui octombrie, pentru că, deși intrăm în campanie electorală prin dezbateri la Europa FM, noi n-am difuzat niciodată spoturi electorale.

Astăzi, în contextul atacului furibund al primarului Gabriela Firea contra proiectului „Noi construim un spital”, ne-am dat seama că trebuie să menționăm că am oprit spotul, deoarece îl difuzasem”, spune Adrada Burdalescu. 

Europa FM nu va mai da spoturi ale Primăriei de acum încolo.

Andrada Burdalescu:

"Când i-am anunțat că oprim spoturile și le-am explicat de ce, ne-au întrebat când pot reveni cu o nouă comandă. Au revenit zilele trecute.

Răspunsul nostru a fost că nu vom mai difuza astfel de spoturi, nici după campania electorală."

VIDEO. Interviul cu Andrada Burdalescu, despre gestul Europa FM de a opri publicitatea Primăriei Bucureștiului

Echipa redacțională de la Europa FM a catalogat campania primăriei drept „publicitate electorală mascată”, a mai completat aceasta. 

Spațiile publicitare lăsate libere de Primăria București pentru promovarea gratuită a inițiativei #noifacemunspital și Dăruiește viață.

Directoarea postului Europa FM, la Interviurile Paginademedia.ro, despre suma de bani pe care o va restitui primăriei:

„Este vorba despre spoturile care au fost difuzate până în octombrie. Tot ce pot să vă zic e că primisem încă o comandă, atunci în octombrie când am hotărât să oprim.

Suma pe care trebuie să o restituim este de 167.000 de lei, contravaloarea spoturilor difuzate până la începutul lui octombrie. Comanda a venit la finalul lui august”, spune aceasta.

Totul vine în contextul în care, stația de radio a oprit încă de acum o luna, dar a anunțat abia astăzi, spoturile prin care Primăria Capitalei promovează diferite proiecte derulate în București din bani publici. 

O monitorizare Paginademedia.ro arată că Primăria Capitalei nu a difuzat spoturile doar la radio, ci și pe TV. Trei campanii, toate cu Primăria Capitalei în prima frază, au fost difuzate de posturile TV de peste 5.000 de ori.

Citește și: Peste 5.000 de reclame ale Primăriei Capitalei pe posturile TV. Cum s-au împărțit pe televiziuni

Transcrierea interviului cu Andrada Burdalescu

Petrișor Obae: De ce astăzi anuțul Europa FM, deși posturile au încetat să ruleze de mai multe săptămâni?

Andrada Burdalescu, director Europa FM: Am hotărât să le oprim acum câteva săptămâni, la începutul lunii octombrie,

Era o campanie publicitară pe care Primăria Capitalei a cumpărat-o și pe spațiul nostru publicitar. Este o comandă care a venit în vară și a fost trimisă direct departamentului nostru de vânzări.

A durat puțin până ne-am dat seama despre ce este vorba, când consiliul nostru editorial s-a sesizat.

Am discutat împreună, am văzut spotul și ne-am dat seama că este un fel de publictate electorală mascată.

Am hotărât să îl oprim înainte de începerea campaniei electorale, de la începului lui octombrie, pentru că, deși intrăm în campanie electorală prin dezbateri la Europa FM, noi n-am difuzat niciodată spoturi electorale.

N-am vrut să stârnim confuzii printre ascultători, așa că am decis să oprin și aceste spoturi de la primărie, cu vădit mesaj electoral.

Petrișor Obae: Cine a sesizat că ar putea fi o problemă, Moise Guran, Vlad Petreanu, Alice Iacobescu?

Andrada Burdalescu: Exact. Am discutat cu Vlad Petreanu și cu Moise Guran, iar ulterior am decis să nu-l mai difuzăm. Nu am vrut să comunicăm public pentru că n-am vrut să ieșim în față cu asta. L-am auzit, ne-am sesizat și am hotărât să-l oprim.

Astăzi, în contextul atacului furibund al primarului Gabriela Firea contra proiectului „Noi construim un spital”, ne-am dat seama că trebuie să menționăm că am oprit spotul, deoarece îl difuzazem.

Am vrut să le spunem ascultătorilor că nu suntem ipocriți, că am încasat niște bani și acum ne-am trezit să arătăm cu degetul. De aceea, am făcut declarația aceea astăzi și de aceea am hotărât să dăm banii înapoi.

Petrișor Obae: Despre câți bani este vorba și ce înseamnă ei, cât s-a difuzat până acum sau tot urma să se difuzeze?

Andrada Burdalescu: Este vorba despre spoturile care au fost difuzate până în octombrie. Tot ce pot să vă zic e că primisem încă o comandă, atunci în octombrie când am hotărât să oprim.

Suma pe care trebuie să o restituim este de 167.000 de lei, contravaloarea spoturilor difuzate până la începutul lui octombrie. Comanda a venit la finalul lui august.

(...)

Este pentru prima dată când ne sesizăm într-un bord editorial, în legătură cu un mesaj dintr-un spot al unei autorități și este prima dată când acționăm în acest sens.

Petrișor Obae: Primăria a avut vreo reacție, în calitate de client?

Andrada Burdalescu: Nu. Primăria nu a vorbit cu noi niciodată. Am avut azi un mesaj care a fost citit și pe post. Mesajul prin care Gabriela Firea refuza să intre în direct, într-o dezbatere, în emisiunea Deșteptarea.

Comanda a venit prin Compania Municipală de Publicitate, nu prin Primărie direct. Când i-am anunțat că oprim spoturile și le-am explicat de ce, ne-au întrebat când pot reveni cu o nouă comandă. Au revenit zilele trecute. Răspunsul nostru a fost că nu vom mai difuza astfel de spoturi, nici după campania electorală.

(...)

E un moment pe care noi nu-l înțelegem, acest atac incredibil asupra proiectului „Noi construim un spital”. Este un moment care ne-a făcut pe noi să luăm atitudine.

Astăzi am explicat de ce l-am scos în urmă cu o lună. N-am spus asta atunci pentru că n-am vrut să ne construim imagine cu această acțiune, pentru că noi îl difuzasem.

Petrișor Obae: O altă decizie a fost să oferiți timpul de publicitate către asociația Dăruiește viață. De ce doar către această inițiativă?

Andrada Burdalescu: Noi la Europa FM încurajăm și promovăm toate cauzele de acest tip, care mobilizează comunități. Vorbim despre ele în emisiunile noastre. Acum ni s-a părut că este un atac la adresa acestui proiect susținut de comunitate și de noi toți, în plan personal. Cred că e cea mai potrivită reacția în fața acestui atac furibund și de neînțeles.

Citește și: Europa FM a renunțat, de o lună, la contractele de publicitate cu Primăria București. Spațiul lăsat liber va fi dat gratis Asociației Dăruiește viața

 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Degeaba aveti oameni f bine platiti care sa va faca imagine daca nu va dau idei bune. Daca aveau initiativa, ati fi putut vira in contul fundatiei care construieste spitalul banii pe care i-ati primit de la Primarie pentru difuzarea spoturilor radio.
  • Respect, Europa FM pentru verticalitate! Ce bine ar fi daca toata presa ar urma acest exemplu si ar refuza sa ia bani publici pentru campania electorala personala a acestei individe. Lumea a votat-o sa fie primar al Capitalei ca sa faca treaba promisa in campanie, nu ca ea sa aiba fondurile necesare imaginii ei publice...
  • De la cititoare de stiri, in urma cu ceva ani, ditamai directoreaza. Poate ne explica cineva care au fost calitatile profesionale ce au promovat-o. Nu de alta dar ma tenteaza si pe mine sa ma fac stirist la E FM, sa o fac pe echidistantul ani de zile precum TT si sa devin sfatuitorul unui important politician din opozitie.
  • @ioana tomozei - Comentariul n-a fost sters, ci a fost postat la un alt articol - https://www.paginademedia.ro/2019/10/europa-fm-contracte-publicitate-primaria-bucuresti#comentarii
  • Da' comentariul in care cineva scria de cum organizeaza Ionela Nastase, a lui Vlad Petreanu, evenimente ale primariei, tot pe bani publici, de ce l-ati sters?
  • De ce abia după nu știu cât timp s-a gândit conducerea postului Europa FM să renunțe la reclamele primăriei? Când s-a semnat contractul nimeni nu și-a dat seama că este campanie electorală a Primarului Firea? Cine a semnat contractul, portarul de la post, femeia de serviciu, sau persoane din conducerea postului?

Trimite un comentariu