Skip to main content

Primul film românesc restaurat în 4K: Balanța lui Lucian Pintilie

 
Primul film românesc restaurat în 4K: Balanța lui Lucian Pintilie

„Balanța” (1992), co-producție România-Franța, regizată de Lucian Pintilie, este primul film românesc restaurat în format digital 4K de către BRD – Groupe Société Générale și Fundația9, anunță instituția.

Restaurarea operei lui Lucian Pintilie este parte din programul Fundației9 – Fondul de cinema „Lucian Pintilie”, lansat anul trecut la inițiativa Corinei Șuteu, membră a Consiliului Director al fundației, cu acordul Cătălinei Pintilie, legatara artistului.

Publicitate

Noua variantă a filmului „Balanța” va rula în cinematografele din România la începutul anului viitor.

Versiune restaurată a filmului „Balanța” va fi prezentată în premieră mondială la Lumière 2019 Grand Lyon Film Festival, festivalul fondat în memoria fraților Lumière, inventatorii cinematografului, care readuce în atenția publicului opere cinematografice restaurate.

Cele două proiecții, din 15 și 17 octombrie 2019, vor fi prezentate de către Marie-France Ionesco și regizorul francez Christian Carion (nominalizat la Premiile BAFTA).

Ce a însemnat munca de restaurare

Procesul de restaurare a durat peste 6 luni, a vizat îmbunătățirea imaginii și a sunetului și transpunerea filmului în format digital.

Negativul original al filmului a fost digitializat în 4K în laboratorul Hiventy, din Franța, iar restaurarea în 4K a fost realizată în România de studioul Avanpost Media, cu sprijinul și consultanța lui Florin Mihăilescu, director de imagine de film român și apropiat al regizorului Lucian Pintilie.

Nouă persoane au lucrat timp de șase luni la procesul de restaurare.

Din partea Avanpost Studio au fost implicați 3 profesioniști de sunet (Florin Tăbăcaru – mixaj și editare sunet, Dragoș Știrbu – editare dialoguri, Victor Miu – asistent editare sunet) și 5 profesioniști de imagine de film (Sebastian Plămădeală – Workflow Supervisor, Alex Stoica – tehnician, Irina Tomașu – tehnician, Andreea Nedelcu – tehnician și Claudiu Doagă – colorizare), sub coordonarea lui Carmen Rizac.

Prin Fondul de cinema „Lucian Pintilie”, Fundația9 sprijină tinerii regizori de film aflați la debut și revitalizează patrimoniul artistic și creativ al marelui regizor.

Anca Drăgoi, director executiv Fundația9:

„Suntem onorați că am reușit, cu sprijinul partenerilor, producătorilor filmului (MK2 – Franța, FILMEX - România) și moștenitorilor lui Lucian Pintilie, să ducem la bun sfârșit restaurarea acestui film-reper pentru societatea românească despre care Pintilie însuși credea că îi va ajuta pe români să privească lucid trecutul și să privească critic în oglindă.”

Corina Șuteu, membră a Consiliului Director al Fundației9:

„Cred că este esențial să întreținem, să protejăm și să distribuim în condiții excepționale patrimoniul pe care îl constituie opera artistică a unui regizor de anvergura lui Lucian Pintilie. De asemenea, lansarea burselor de autor de către Fond, prin generoasa participare a BRD – Groupe Société Générale și prin implicarea membrilor Consiliului Director al Fundației9, este o premieră în sistemul cultural și un model de participare adresat direct creatorului. O formă generoasă și responsabilă de a susține necondiționat și eficient singura investiție care nu iese în pierdere niciodată: talentul.”

Distribuția internațională a filmului este asigurată de MK2, co-producătorul francez al filmului.
 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • @cerbuldeaur
    Sunt filme mai vechi care au nevoie urgenta sa fie salvate, dar banuiala mea este ca vor avea prioritate toate filmele anticomuniste. M-am saturat de comunism si anticomunism in egala masura.
  • Filmul a fost refacut datorita regizorului. Nu ca Maia Morgenstern nu face un rol foarte bun, dar partea cea mai importanta este regizorul, din pacate cunoscut doar de un public restrans.

    Felicitari pentru initiativa.
  • Trebuia sa fie un film cu Maia Morgenstern. E doar o constatare, nu-i rau filmul. Reporterii nostri amatori o ridica in slavi pe d-na Maia Morgenstern pentru filmul cu Iisus, dar bietii de ei nu stiu sa o intrebe ce conteaza.
    Mel Gibson va face un nou film cu Iisus, cred ca este un prequel. Nici James Caviezel nu stie daca va juca in el (desi isi doreste). Eu as intreba-o pe d-na Maia Morgenstern daca ar accepta o eventuala oferta din partea lui Mel Gibson sa joace din nou rolul Fecioarei Maria, stiute fiind toate controversele (de mai multe feluri), dar ce sa stie jurnalistii? Nici Daniela Zeca Buzura nu a stiut sa intrebe despre acest subiect. Ce urasc eu jurnalistii care nu-si fac temele, desi este asa usor in secolul netului.

Trimite un comentariu