Skip to main content

Primul film românesc restaurat în 4K: Balanţa lui Lucian Pintilie

 
Primul film românesc restaurat în 4K: Balanţa lui Lucian Pintilie

„Balanţa” (1992), co-producţie România-Franţa, regizată de Lucian Pintilie, este primul film românesc restaurat în format digital 4K de către BRD – Groupe Société Générale şi Fundaţia9, anunţă instituţia.

Publicitate

Restaurarea operei lui Lucian Pintilie este parte din programul Fundaţiei9 – Fondul de cinema „Lucian Pintilie”, lansat anul trecut la iniţiativa Corinei Şuteu, membră a Consiliului Director al fundaţiei, cu acordul Cătălinei Pintilie, legatara artistului.

Noua variantă a filmului „Balanţa” va rula în cinematografele din România la începutul anului viitor.

Versiune restaurată a filmului „Balanţa” va fi prezentată în premieră mondială la Lumière 2019 Grand Lyon Film Festival, festivalul fondat în memoria fraţilor Lumière, inventatorii cinematografului, care readuce în atenţia publicului opere cinematografice restaurate.

Cele două proiecţii, din 15 şi 17 octombrie 2019, vor fi prezentate de către Marie-France Ionesco şi regizorul francez Christian Carion (nominalizat la Premiile BAFTA).

Ce a însemnat munca de restaurare

Procesul de restaurare a durat peste 6 luni, a vizat îmbunătăţirea imaginii şi a sunetului şi transpunerea filmului în format digital.

Negativul original al filmului a fost digitializat în 4K în laboratorul Hiventy, din Franţa, iar restaurarea în 4K a fost realizată în România de studioul Avanpost Media, cu sprijinul şi consultanţa lui Florin Mihăilescu, director de imagine de film român şi apropiat al regizorului Lucian Pintilie.

Nouă persoane au lucrat timp de şase luni la procesul de restaurare.

Din partea Avanpost Studio au fost implicaţi 3 profesionişti de sunet (Florin Tăbăcaru – mixaj şi editare sunet, Dragoş Ştirbu – editare dialoguri, Victor Miu – asistent editare sunet) şi 5 profesionişti de imagine de film (Sebastian Plămădeală – Workflow Supervisor, Alex Stoica – tehnician, Irina Tomaşu – tehnician, Andreea Nedelcu – tehnician şi Claudiu Doagă – colorizare), sub coordonarea lui Carmen Rizac.

Prin Fondul de cinema „Lucian Pintilie”, Fundaţia9 sprijină tinerii regizori de film aflaţi la debut şi revitalizează patrimoniul artistic şi creativ al marelui regizor.

Anca Drăgoi, director executiv Fundaţia9:

„Suntem onoraţi că am reuşit, cu sprijinul partenerilor, producătorilor filmului (MK2 – Franţa, FILMEX - România) şi moştenitorilor lui Lucian Pintilie, să ducem la bun sfârşit restaurarea acestui film-reper pentru societatea românească despre care Pintilie însuşi credea că îi va ajuta pe români să privească lucid trecutul şi să privească critic în oglindă.”

Corina Şuteu, membră a Consiliului Director al Fundaţiei9:

„Cred că este esenţial să întreţinem, să protejăm şi să distribuim în condiţii excepţionale patrimoniul pe care îl constituie opera artistică a unui regizor de anvergura lui Lucian Pintilie. De asemenea, lansarea burselor de autor de către Fond, prin generoasa participare a BRD – Groupe Société Générale şi prin implicarea membrilor Consiliului Director al Fundaţiei9, este o premieră în sistemul cultural şi un model de participare adresat direct creatorului. O formă generoasă şi responsabilă de a susţine necondiţionat şi eficient singura investiţie care nu iese în pierdere niciodată: talentul.”

Distribuţia internaţională a filmului este asigurată de MK2, co-producătorul francez al filmului.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • @cerbuldeaur
    Sunt filme mai vechi care au nevoie urgenta sa fie salvate, dar banuiala mea este ca vor avea prioritate toate filmele anticomuniste. M-am saturat de comunism si anticomunism in egala masura.
  • @dandy: mai bine te uiti la Ricky dandy(sic!) decat sa comentezi despre filme;) ca nu ai temele facute de data asta
  • Filmul a fost refacut datorita regizorului. Nu ca Maia Morgenstern nu face un rol foarte bun, dar partea cea mai importanta este regizorul, din pacate cunoscut doar de un public restrans.

    Felicitari pentru initiativa.
  • Trebuia sa fie un film cu Maia Morgenstern. E doar o constatare, nu-i rau filmul. Reporterii nostri amatori o ridica in slavi pe d-na Maia Morgenstern pentru filmul cu Iisus, dar bietii de ei nu stiu sa o intrebe ce conteaza.
    Mel Gibson va face un nou film cu Iisus, cred ca este un prequel. Nici James Caviezel nu stie daca va juca in el (desi isi doreste). Eu as intreba-o pe d-na Maia Morgenstern daca ar accepta o eventuala oferta din partea lui Mel Gibson sa joace din nou rolul Fecioarei Maria, stiute fiind toate controversele (de mai multe feluri), dar ce sa stie jurnalistii? Nici Daniela Zeca Buzura nu a stiut sa intrebe despre acest subiect. Ce urasc eu jurnalistii care nu-si fac temele, desi este asa usor in secolul netului.

Trimite un comentariu

sus