Skip to main content

Tiderle: Problema apare când politica începe să se bage în publicitate. Emag e o campanie care vorbește despre comunism, așa cum l-am trăit și eu

 
Tiderle: Problema apare când politica începe să se bage în publicitate. Emag e o campanie care vorbește despre comunism, așa cum l-am trăit și eu

Robert Tiderle, Papaya: "Noi nu facem campanii politice, dar probabil le facem uneori atât de țintite și de puternice pe subiectele cetății, încât politicenii se simt vizați și încearcă prin presiuni diverse să intervină. Problema apare când politica începe să se bage în publicitate. "

"E un scenariu scris și în funcție de experiența dlui Șora, mai mult, povestea reală este că s-a întors pentru 2 săptămâni în țară să-și vadă părinții, iar când a plecat înapoi spre Franța, în 1948, l-au dat jos din tren la Oradea", spune publicitarul.

"Nu lăudăm comunismul, ba dimpotrivă, nu mințim, nu facem din domnul Șora un dizident", punctează Tiderle, într-un interviu pe PeoplePerson.ro

Spotul emag a fost în discuție la CNA. S-a propus interzicerea lui, dar a picat la vot. Citește detalii AICI

Despre publicitate și publicitari:

Publicitate

Omul din spatele reclamei eMag cu Mihai Șora vorbește despre campanie, dar și despre alte spoturi, despre publicitate și publicitari, într-un interviu publicat de Cristina Stanciulescu.

"Nu am o părere deloc bună despre lumea publicității, pentru că nu mai lucrează cu principii legate de produsul creativ. Zona de impostură din publicitate este enormă, vorbesc de agenții, dar și de zona de marketing", spune Tiderle.

Am selectat câteva fragmente:

Despre campania emag:

  • E o campanie care vorbește despre comunism, așa cum l-am trăit și eu. Țin minte că aveam vreo 6 ani și eram într-un hotel la ski cu ai mei și cu alte rude și părinții noștri ascultau Europa Liberă seara. L-am suprins pe fratele meu pe holul hotelului cântând jingle-ul radioului Europa Liberă, că nu-și dădea seama ce face, avea 3 sau 4 ani. Și l-am luat pe sus și l-am băgat în cameră, dându-mi seama că ceva nu e bine. După mulți ani am realizat în ce hal eram cu toții atunci, dacă până și un copil ca mine, de 6 ani, avea spaima deja în el.
  • E un scenariu scris și în funcție de experiența dlui Șora, mai mult, povestea reală este că s-a întors pentru 2 săptămâni în țară să-și vadă părinții, iar când a plecat înapoi spre Franța, în 1948, l-au dat jos din tren la Oradea și l-au arestat și l-au pus să traducă niște documente pentru nu știu ce conferință, că la Ministerul de Externe nu prea erau oameni care să mai știe franceză… Astfel domnul Șora a rămas vreo 41 de ani închis în țară, pentru că nu i s-a mai dat voie să plece.
  • Eu, la un moment dat i-am dat flori Elenei Ceaușescu. Am fost luat de la școală, am petrecut 2 nopți într-un internat, departe de familie, unde dormeam doi într-un hamac, că nu erau paturi, iar a doua zi, de 23 august ne-au dat niște ceai și am fost duși să-i oferim flori Elenei Ceaușescu. Asta face din mine un colaborator? Eram în clasa a 6-a…
  • În ceea ce privește perioada comunismului, s-a creat această impresie că, dacă nu ai murit în lagăre sau închisori, nu ai dreptul să vorbești despre ce ai/am trăit.
  • Un client își propune să vorbească despre libertate, te angajează, ajungem la execuție, folosim un filosof, una dintre cele mai strălucite minți ale secolului 20, nu lăudăm comunismul, ba dimpotrivă, nu mințim, nu facem din domnul Șora un dizident, și totuși, la final, apare valul ăsta de ură și fakenews în care Șora apare ca un beneficiar al sistemului comunist, ceea ce e o tâmpenie. Domnul Șora a fost membru al Partidului Comunist Francez, este adevărat, în condițiile în care avea o soție evreică în Franța cucerită de naziști.

Spotul emag a fost în discuție la CNA. S-a propus interzicerea lui, dar a picat la vot. Citește detalii AICI

Despre publicitate și publicitari:

  • Nu am o părere deloc bună despre lumea publicității, pentru că nu mai lucrează cu principii legate de produsul creativ. Eu am prins vremurile când lumea încerca să facă un extra efort, să se ducă peste client, să-i propună ceva mai mult decât voia el, numai că, de la o vreme, s-a intrat în paradigma așa vrea clientul. Eu nu cred în asta și nu funcționez așa.
  • De aia ies și case urate, și produse aiurea, pentru că așa a vrut cineva la un moment dat și altcineva a executat.
  • Cunosc publicitari de-o impostură care poate egala doar impostura din Parlamentul României. Ei nu știu să facă nimic, nu au nicio autoritate, de aia nici nu mă deranjează părerea lor.
  • Zona de impostură din publicitate este enormă, vorbesc de agenții, dar și de zona de marketing.

Despre reclame:

  • Omul din spoturi nu mai are suflet. Vedem spoturi cu dialoguri între femei care par inteligente, dar când le auzi replicile te îndoiești, sau între bărbați care beau bere și discută… despre bere.

În viața reală, lucrurile nu se întâmplă așa, de aceea, ce încercăm noi să facem este să luăm bucăți din viața reală pe care să le arătăm exact așa cum sunt. De aceea camaniile Papaya sunt puternice, pentru că sunt vii și produc reacțiile despre care spuneai…

Despre presă:

  • Am trecut repede dintr-o presă centralizată, la o presă condusă de niște indivizi care plăteau salarii făcând evaziuni fiscale.
  • Eu lucrez în publicitate și deseori am primit șantaje din partea presei: ne dați publicitate, sau scriem de rău despre clienții voștri… Problema nu poate fi rezolvată decât atunci când politica și brandul vor avea și respect și teamă față de presă.

Teamă în sensul în care, dacă greșești, știi că se va scrie despre tine, dar atâta vreme cât există și o parte a presei care minte fără probleme, și e considerată presă, atunci e un cerc vicios care nu se va rezolva.

Interviul integral, pe PeoplePerson.ro


Citește și: Președintele CNA a propus interzicerea spotului eMag. A picat la vot: „Nu le pot răspunde acestor oameni că nu există încălcări, când, de fapt, există, din punctul meu de vedere” 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Totul este aiurea. Sora nu are ce cauta intr-o reclama. Acesti papaya vor sa se adreseze publicului tanar, care cumpara... ceea ce crede publicul tanar ca doar el cumpara. Este genul de reclama pe care o vezi, dar nu-ti amintesti la ce produs se referea.
  • Din câte înţeleg de la tov. Tiderle, se pare că prima penurie pe care a provocat-o comunismul a fost cea a vorbitorilor de franceză din România, fapt ce a făcut ca "una dintre cele mai strălucite minți ale secolului 20" "să rămână vreo 41 de ani închis în țară, pentru că nu i s-a mai dat voie să plece". Simpatic.

    Încă şi mai simpatic ar fi dacă Tiderle ar face următoarea campanie a emag cu tovarăşii Alexandru Vişinescu şi Ion Ficior. Sigur, ei nu au fost chiar la fel de longevivi precum filozoful dat jos de naş din tren, dar tehnica modernă poate înlătura şi acest impediment minor.

    Iar faza cu Tiderlinho, la 6 ani, cenzurându-l pe fra-su de 3 ani, de frica sistemului represiv...Fabulos. Sublim. Inegalabil.
  • Ok, pana la urma orice ar fi, ce legatura are Sora cu technologia, cu un magazin online? Noul target al eMag-ului sunt batranii 100+? Orice ar fi, nu are nicio legatura campania facuta de Papaya cu eMag-ul. De fapt, nicio campanie Papaya nu are legatura cu produsul. Sunt doar campanii politice, sunt plati catre actorasii politici si care dau fail pe banda.

Trimite un comentariu