Skip to main content

Tiderle: Problema apare când politica începe să se bage în publicitate. Emag e o campanie care vorbeşte despre comunism, aşa cum l-am trăit şi eu

 
Tiderle: Problema apare când politica începe să se bage în publicitate. Emag e o campanie care vorbeşte despre comunism, aşa cum l-am trăit şi eu

Robert Tiderle, Papaya: "Noi nu facem campanii politice, dar probabil le facem uneori atât de ţintite şi de puternice pe subiectele cetăţii, încât politicenii se simt vizaţi şi încearcă prin presiuni diverse să intervină. Problema apare când politica începe să se bage în publicitate. "

Publicitate

"E un scenariu scris şi în funcţie de experienţa dlui Şora, mai mult, povestea reală este că s-a întors pentru 2 săptămâni în ţară să-şi vadă părinţii, iar când a plecat înapoi spre Franţa, în 1948, l-au dat jos din tren la Oradea", spune publicitarul.

"Nu lăudăm comunismul, ba dimpotrivă, nu minţim, nu facem din domnul Şora un dizident", punctează Tiderle, într-un interviu pe PeoplePerson.ro

Spotul emag a fost în discuţie la CNA. S-a propus interzicerea lui, dar a picat la vot. Citeşte detalii AICI

Despre publicitate şi publicitari:

Omul din spatele reclamei eMag cu Mihai Şora vorbeşte despre campanie, dar şi despre alte spoturi, despre publicitate şi publicitari, într-un interviu publicat de Cristina Stanciulescu.

"Nu am o părere deloc bună despre lumea publicităţii, pentru că nu mai lucrează cu principii legate de produsul creativ. Zona de impostură din publicitate este enormă, vorbesc de agenţii, dar şi de zona de marketing", spune Tiderle.

Am selectat câteva fragmente:

Despre campania emag:

  • E o campanie care vorbeşte despre comunism, aşa cum l-am trăit şi eu. Ţin minte că aveam vreo 6 ani şi eram într-un hotel la ski cu ai mei şi cu alte rude şi părinţii noştri ascultau Europa Liberă seara. L-am suprins pe fratele meu pe holul hotelului cântând jingle-ul radioului Europa Liberă, că nu-şi dădea seama ce face, avea 3 sau 4 ani. Şi l-am luat pe sus şi l-am băgat în cameră, dându-mi seama că ceva nu e bine. După mulţi ani am realizat în ce hal eram cu toţii atunci, dacă până şi un copil ca mine, de 6 ani, avea spaima deja în el.
  • E un scenariu scris şi în funcţie de experienţa dlui Şora, mai mult, povestea reală este că s-a întors pentru 2 săptămâni în ţară să-şi vadă părinţii, iar când a plecat înapoi spre Franţa, în 1948, l-au dat jos din tren la Oradea şi l-au arestat şi l-au pus să traducă nişte documente pentru nu ştiu ce conferinţă, că la Ministerul de Externe nu prea erau oameni care să mai ştie franceză… Astfel domnul Şora a rămas vreo 41 de ani închis în ţară, pentru că nu i s-a mai dat voie să plece.
  • Eu, la un moment dat i-am dat flori Elenei Ceauşescu. Am fost luat de la şcoală, am petrecut 2 nopţi într-un internat, departe de familie, unde dormeam doi într-un hamac, că nu erau paturi, iar a doua zi, de 23 august ne-au dat nişte ceai şi am fost duşi să-i oferim flori Elenei Ceauşescu. Asta face din mine un colaborator? Eram în clasa a 6-a…
  • În ceea ce priveşte perioada comunismului, s-a creat această impresie că, dacă nu ai murit în lagăre sau închisori, nu ai dreptul să vorbeşti despre ce ai/am trăit.
  • Un client îşi propune să vorbească despre libertate, te angajează, ajungem la execuţie, folosim un filosof, una dintre cele mai strălucite minţi ale secolului 20, nu lăudăm comunismul, ba dimpotrivă, nu minţim, nu facem din domnul Şora un dizident, şi totuşi, la final, apare valul ăsta de ură şi fakenews în care Şora apare ca un beneficiar al sistemului comunist, ceea ce e o tâmpenie. Domnul Şora a fost membru al Partidului Comunist Francez, este adevărat, în condiţiile în care avea o soţie evreică în Franţa cucerită de nazişti.

Spotul emag a fost în discuţie la CNA. S-a propus interzicerea lui, dar a picat la vot. Citeşte detalii AICI

Despre publicitate şi publicitari:

  • Nu am o părere deloc bună despre lumea publicităţii, pentru că nu mai lucrează cu principii legate de produsul creativ. Eu am prins vremurile când lumea încerca să facă un extra efort, să se ducă peste client, să-i propună ceva mai mult decât voia el, numai că, de la o vreme, s-a intrat în paradigma aşa vrea clientul. Eu nu cred în asta şi nu funcţionez aşa.
  • De aia ies şi case urate, şi produse aiurea, pentru că aşa a vrut cineva la un moment dat şi altcineva a executat.
  • Cunosc publicitari de-o impostură care poate egala doar impostura din Parlamentul României. Ei nu ştiu să facă nimic, nu au nicio autoritate, de aia nici nu mă deranjează părerea lor.
  • Zona de impostură din publicitate este enormă, vorbesc de agenţii, dar şi de zona de marketing.

Despre reclame:

  • Omul din spoturi nu mai are suflet. Vedem spoturi cu dialoguri între femei care par inteligente, dar când le auzi replicile te îndoieşti, sau între bărbaţi care beau bere şi discută… despre bere.

În viaţa reală, lucrurile nu se întâmplă aşa, de aceea, ce încercăm noi să facem este să luăm bucăţi din viaţa reală pe care să le arătăm exact aşa cum sunt. De aceea camaniile Papaya sunt puternice, pentru că sunt vii şi produc reacţiile despre care spuneai…

Despre presă:

  • Am trecut repede dintr-o presă centralizată, la o presă condusă de nişte indivizi care plăteau salarii făcând evaziuni fiscale.
  • Eu lucrez în publicitate şi deseori am primit şantaje din partea presei: ne daţi publicitate, sau scriem de rău despre clienţii voştri… Problema nu poate fi rezolvată decât atunci când politica şi brandul vor avea şi respect şi teamă faţă de presă.

Teamă în sensul în care, dacă greşeşti, ştii că se va scrie despre tine, dar atâta vreme cât există şi o parte a presei care minte fără probleme, şi e considerată presă, atunci e un cerc vicios care nu se va rezolva.

Interviul integral, pe PeoplePerson.ro


Citeşte şi: Preşedintele CNA a propus interzicerea spotului eMag. A picat la vot: „Nu le pot răspunde acestor oameni că nu există încălcări, când, de fapt, există, din punctul meu de vedere”

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Totul este aiurea. Sora nu are ce cauta intr-o reclama. Acesti papaya vor sa se adreseze publicului tanar, care cumpara... ceea ce crede publicul tanar ca doar el cumpara. Este genul de reclama pe care o vezi, dar nu-ti amintesti la ce produs se referea.
  • Din câte înţeleg de la tov. Tiderle, se pare că prima penurie pe care a provocat-o comunismul a fost cea a vorbitorilor de franceză din România, fapt ce a făcut ca "una dintre cele mai strălucite minți ale secolului 20" "să rămână vreo 41 de ani închis în țară, pentru că nu i s-a mai dat voie să plece". Simpatic.

    Încă şi mai simpatic ar fi dacă Tiderle ar face următoarea campanie a emag cu tovarăşii Alexandru Vişinescu şi Ion Ficior. Sigur, ei nu au fost chiar la fel de longevivi precum filozoful dat jos de naş din tren, dar tehnica modernă poate înlătura şi acest impediment minor.

    Iar faza cu Tiderlinho, la 6 ani, cenzurându-l pe fra-su de 3 ani, de frica sistemului represiv...Fabulos. Sublim. Inegalabil.
  • Ok, pana la urma orice ar fi, ce legatura are Sora cu technologia, cu un magazin online? Noul target al eMag-ului sunt batranii 100+? Orice ar fi, nu are nicio legatura campania facuta de Papaya cu eMag-ul. De fapt, nicio campanie Papaya nu are legatura cu produsul. Sunt doar campanii politice, sunt plati catre actorasii politici si care dau fail pe banda.
  • Bro, mai întâi s-a băgat publicitatea in politica, iar politica a raspuns pe măsura...
    So, ***!

Trimite un comentariu

sus