Skip to main content

POVESTE DIN TVR. Cooperativa Munca in zadar. Cum a tinut TVR la sertar un material puternic, produs cu bani publici, ajuns, apoi la Antena 3

 
POVESTE DIN TVR. Cooperativa Munca in zadar. Cum a tinut TVR la sertar un material puternic, produs cu bani publici, ajuns, apoi la Antena 3

UPDATE. Ce spun reprezentanții TVR, într-o poziție trimisă Paginademedia.ro: „Conducerea TVR va demara o cercetare administrativă pentru a stabili modul în care s-au derulat faptele şi persoanele implicate, urmând ca, ulterior, să dispună măsurile care se impun.

Publicitate

EXCLUSIV Paginademedia.ro. ABSURDISTAN IN TVR. Povestea de mai jos merita citita cu atentie. O poveste despre TVR si jurnalismul din TVR. O poveste in care jurnalistii Antena 3 au fost mai jurnalisti decat cei de la TVR si au obtinut imagini de valoare, pe care postul public (nu se stie din ce motiv), le-a tinut "la sertar". Un episod in care redactorul TVR, trimis tocmai la Haga pe cheltuiala institutiei publice, a filmat un material care a ajuns, pana la urma, la ...Antena 3.

Va prezentam povestea, pas cu pas.

Un rezumat inainte, pe scurt:

9 octombrie. Echipa TVR a filmat discursul Majestatii Sale Margareta, tinut la Haga, insa materialul a fost tinut la sertar de TVR, cateva zile. Desi discursul (pe care presa l-a primit, transcris, de la Casa Regala) a starnit reactii, TVR nu s-a folosit de imaginile pe care le avea. Singurele disponibile. Nu a dat nimic pe post cateva zile.

14 octombrie. Jurnalistii Antena 3 au aflat ca TVR ar putea avea imagini. Au simtit potentialul subiectului ignorat de postul public. Au cerut, colegial, discursul de la TVR, l-au obtinut si l-au dat pe post. Au marcat, pe ecran, ca sursa imaginilor este TVR.

15 octombrie. Dupa miezul noptii, in primele ore ale zilei de 15 octombrie, abia dupa ce Antena 3 a dat imaginile, si dupa ce reporterul TVR care le-a realizat a sesizat situatia, a difuzat si TVR o stire scurta. Repetam: la cateva zile dupa ce le primise de la propriul corespondent, trimis la Haga pe bani publici.

Cum s-a ajuns aici?

Un protest al realizatorului de la emisiunea Ora Regelui, catre Comitetul Director al TVR, ajunge la redactia Paginademedia.ro (documentul, la finalul articolului). Bogdan Serban Iancu este cel in cauza.

Problema: desi a fost singurul om de televiziune prezent la discursul Majestatii Sale Margareta, un discurs care a facut valva in online si nu numai, singurul care avea imagini, rezultatul nu a fost vazut pe TVR. A ajuns la ...Antena 3.

Din plangere:

"Am aflat cu mahnire ca discursul de la Haga al Majestatii Sale Margareta, care a starnit valva in media romaneasca, a fost difuzat pe postul de televiziune Antena 3. Inaintea Televiziunii Romane, cea care a platit deplasarea, cea care a filmat, cea care este acreditata permanent pe langa Familia si Casa Regala a Romaniei.

Discursul, ca de altfel imaginile cu intreaga manifestare de la Institutul Clingendael din Haga, a fost trimis institutiei noastre, TVR, in seara zilei de 9 octombrie 2019. A doua zi, in 10 octombrie, presa online, scisa, a publicat articole elogioase despre prestatia Majestatii Sale Margareta.

Nici macar dupa acest "avertisment", TVR nu s-a sinchisit sa difuzeze ceea ce deja avea mai ales ca era singura institutie media care detinea inregistrarea."

Paginademedia.ro l-a contactat pe Bogdan Serban Iancu pentru detalii.

Cititi povestea, nu are nevoie de niciun alt comentariu.

Bogdan Serban Iancu, pentru Paginademedia.ro:

"O echipa a emisiunii Ora Regelui - adica Claudiu Petringenaru, cameraman, si cu mine (Bogdan Serban Iancu, realizator Ora Regelui), i-a insotit pe membrii Casei Regale la Haga si la Paris, in perioada 8-16 octombrie.

Pe 9 octombrie, am filmat inclusiv discursul Majestatii Sale Institutul Olandez de Relații Internaționale din Haga" (unde a vorbit despre dubla măsură în cazul României după aderare, dar și despre faptul că țara nu a fost primită în Spațiul Schengen, nota red).

"Doar noi, cei de la TVR, am fost acolo. In aceeasi zi, noaptea, am trimis imaginile in TVR. Trei zile nu s-a dat nimic pe post, in timp ce presa a relatat pe larg despre acest discurs, iar noi eram singurii care aveau si imagini video."

"In seara zilei de 14 octombrie, Antena 3 a difuzat pe post, integral, discursul, cu sursa TVR. L-am sunat, chiar in seara aceea, pe George Tudor, producatorul general al stirilor. Da, noi le-am dat imaginile, pentru ca avem o colaborare cu celelalte institutii media, mi-a zis. Cine a decis, am intrebat? Nu mi-a zis. Doar "Stii tu cine"! Doina Gradea? am completat. Da!, a fost raspunsul.

In aceeasi seara, dupa miezul noptii, a dat si TVR o stire, dar una foarte scurta."

Ancheta interna

Realizatorul TVR isi continua povestea:

"Am scris un protest catre Comitetul Director. A doua zi, am primit un mail de la Doina Gradea, in care spunea ca urmeaza si o ancheta administrativa interna pentru acest caz.

Ulterior, mi-a spus, verbal, ca ea "nu a dat ordin" si ca a aprobat ca Antena 3 sa dea cel mult 90 de secunde, dar numai dupa ce difuzam noi."

Totodata, Bogdan Serban Iancu a facut o plangere si catre Comisia de Etica TVR.

Paginademedia.ro a trimis si un set de intrebari catre TVR. Le vom publica in momentul in care le vom avea.

UPDATE.

„Conducerea TVR va demara o cercetare administrativă pentru a stabili modul în care s-au derulat faptele şi persoanele implicate, urmând ca, ulterior, să dispună măsurile care se impun”, au anunțat reprezentanții TVR în poziția trimisă Paginademedia.ro.

Protestul lui Bogdan Serban Iancu:

Am aflat cu mahnire ca discursul de la Haga al Majestatii Sale Margareta, care a starnit valva in media romaneasca, a fost difuzat pe postul de televiziune Antena 3. Inaintea Televiziunii Romane, cea care a platit deplasarea, cea care a filmat, cea care este acreditata permanent pe langa Familia si Casa Regala a Romaniei.

Discursul, ca de altfel imaginile cu intreaga manifestare de la Institutul Clingendael din Haga, a fost trimis institutiei noastre, TVR, in seara zilei de 9 octombrie 2019. A doua zi, in 10 octombrie, presa online, scisa, a publicat articole elogioase despre prestatia Majestatii Sale Margareta.

Nici macar dupa acest "avertisment", TVR nu s-a sinchisit sa difuzeze ceea ce deja avea mai ales ca era singura institutie media care detinea inregistrarea.

Ca realizator al emisiunii “Ora Regelui” si jurnalist implicat in acest subiect, alaturi de colegul director de imagine Claudiu Petringenaru, pe care-l mentionez pentru dedicarea inutila pe care o are fata de SRTV, filmand cu trei camera si alte echipamente personale, va adresez urmatoarele intrebari:

  • De ce nu s-a difuzat discursul Majestatii Sale Margareta imediat cum a fost trimis? TVR are singura echipa de televiziune din Romania acreditata la acest eveniment.
  • De ce ne mai chinuim sa trimitem, cu ajutorul unor instrumente de toata jena, produsul muncii noastre?
  • De ce dupa aparitia in presa online nu s-a difuzat discursul Majestatii Sale Margareta?
  • De ce Claudiu Petringenaru a fost sunat in data de 14 octombrie de catre producatorul George Tudor de la stiri si intrebat insistent daca a trimis materialul si daca mai poate fi trimis inca o data? (Materialul, repet informatia, a fost trimis de pe 9 octombrie.)
  • De ce, daca s-a primit la departamentul stiri ordinul ca acest discurs sa fie livrat postului Antenei 3, nu s-a luat decizia de a se difuza mai intii in programele noastre, inaintea celor de la Antena 3?
  • De ce se considera apriori ca subiectele trimise la stiri sunt sub nivelul asteptarilor telespectatorilor, avind in vedere ca textul discursului a fost trimis intregii media, in limba engleza si in limba romana, doar cea on-line reactionind ?
  • De ce TVR mai plateste delasari externe daca are grija ca produsul sa ajunga la o televiziune oarecare?

Mentionez ca echipa noastra realizeaza reportajele pe bugetul emisiunii “Ora Regelui” in care, din pricina fluxului obisnuit de productie, vor fi difuzate peste doua-trei saptamini. De aceea, dupa filmarea evenimentelor care ocupa o zi intreaga, luindu-ne din timpul de odihna, noaptea, transmitem imagini catre stiri. Ca ele sa ajunga repede la telespectatorii nostri, nu ai unei televiziuni comerciale concurente.

Va multumesc pentru rabdare si astept un raspuns satisfacator din partea dumneavoastra.

Cu stima,

Bogdan Serban Iancu, realizator “Ora Regelui” (TVR 1)

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • http://www.tvr.ro/conducerea-srtv_1577.html#view

    citit aici si va cruciti sa vedeti ce salarii au astia din conducerea tvr. sunt informatii publice de pe site-ul tvr. e drept, trebuie sa le cauti putin, ca nu sunt pe prima pagina... toate zecile alea de persoane sunt sefi si sefuleti... intr-o institutie care consuma mai mult decat produce si care nu are niciun rol benefic pentru societate, dar in care periodic apare cate un scandal. am vazut acolo si venituri de peste 100 de mii de lei pe an. 100.000 de lei
  • Bai dar cat mai muncesc cei de la stiri pe branci in TVR!!! Sunt extenuati. Baieti, ati muncit vreodata intr-o televiziune privata da vedeti ce inseamna munca? Asta e o justificare pentru ilegalitatea si imoralitatea pe care ati facut-o cu privire la proprietatea televiziunii? Rusinica baieti!
  • bai... stai asa ca acum am citit comentariile... madalina radulescu e sefa la stiri?????? ce naiba????? ***
  • 1. eu nu am vazut nicio valva in presa pe discursul margarinei.
    2. iancu ala a scris o stire despre eveniment, text si tc-uri la sincroane si la ilustratie, a trimis-o la tvr si tvr nu a difuzat-o? sau omul s-a dus la haga, a filmat 2 ore de brut si a trimis totul la ingest ca sa ii faca altii treaba, vizionat imagini, scos tc-uri la sincroane si ilustratie? pentru ca sunt 2 chestii diferite sa te duci pe teren si sa filmezi si sa scrii stirea propriu-zis
    3. chiar daca ar fi avut dovada implicarii kgb in uciderea lui kennedy pe video, tvr nu ar fi difuzat nimic, ca acolo nu are nimeni initiativa, toti asteapta sa li se spuna ce sa faca. nimeni nu misca un deget daca nu i se traseaza sarcina de catre sef sua sefi. asa ca demersul lui iancu e inutil. a trimis la tvr imagini? ok, atunci tvr sa fac stirea, nu? cand il identificati pe tvr, sa imi spuneti si mie cine e.
    4. daca a trimis imagini sau stirea propriu-zisa pe 9 octombrie, de ce nu s-a sesizat ca nu e difuzata decat pe 14 octombrie, cand era deja la antena 3?
  • Cu pieptul bombat și debordând de curaj în spatele computerului, câțiva iau atitudine, aici, în secțiunea comentarii. Nu îi știm, nu îi putem identifica. Sunt eroii zilelor noastre, autosatisfacatorii.

    Cu palma umezită de iubirea de sine tastează frenetic cu gândul la ce-ar fi putut realiza ei în viață dar ‘’n-a avut noroc’’.

    Un Principe gângurește că George voia să ajute dar nu avea unde să bage platitudinile. Și le-a băgat la Antena3.

    Că tot nu merită altceva smekerasii de la sinecură.

    Paco are ceva de împărțit cu șef-su, îl terfeleste puțin dar nu uită că a fi stirist e dovada supremă a muncii pe brânci. Îi arde lu’ Iancu un perdaf că se dă erou, o ciufulește pe Csiki că pleacă pe banii statului, nu ai ei și repetă inutil, în propoziția următoare-schingiuită și ea-că aia se dau eroi. De două ori eroi înseamnă că se anulează sau se adună?

    Pe Geo nu-l miști cu una, cu două. Chestii d-astea subțiri cu prințese, bleah, fleacuri. Lui Geo îi trebuie ori președinți care fac mineriade ori d-aia care explică cum vine treaba cu gheața-n whiskey. În rest, pământul este plat.

    Ana. Ce nume frumos... ***. Ana e mareatza.
  • Margareta e un personaj cvasi-inexistent la scara istoriei si a politichiei internationale. Intelegem ca de pe urma ei mananca inca o paine buna niste smecherasi care au nascocit sinecura Ora Regelui (care Oră, că regele e mort de aproape doi ani?!), dar nici chiar asa. Iacob, Csiki, Petringenaru si inca vreo 3-4 păcălici ar face bine patriei sa resusciteze Viata Satului. Nu va mai dati eroi, ca George Tudor n-avea unde sa bage platitudinile voastre. O fi el mai tanar, dar nu e si prost: s-a gandit sa va ajute cu voie de la stapanire si l-ati dat in primire. Rusinica!
  • Asta e inca o dovada a sabotarii sistematice facute din interiror de catre conducerea aservita politic si din partea directorilor TVR arondati mediului privat de televiziune. Singura sansa a acestei televiziuni este ca angajatii sa ia o atitudine impreuna.
  • A-l denumi pe George Tudor "producător" e o jignire la adresa colegilor lui care își rup oasele pe teren sau stau cu capetele în computerele depășite moral și fizic din redacția de Știri. Omul e un rebut al fostei TVR News, un intrigant numit producător general al Știrilor fără vreun merit în afara obedienței față de Doina Gradea. Singura sa reușită profesională este angajarea nevestei după un concurs organizat dubios, parte dintr-o serie puternic contestată de sindicate despre care si acest site a scris. Dovada, aici: http://www.tvr.ro/rezultat-concurs-un-post-de-jurnalist-tv-s-direc-ia-tiri-producator-general_24566.html#view
    Nemulțumirile mocnesc la Știri și pt că sub șefia Directoarei Madalina Rădulescu s-au angajat toți piloșii în timp ce reporteri foarte ok sunt ținuți în contracte determinate. George Tudor si madama isterica fosta agitatoare a Varanului (Raduleasca) nu decid nimic. Gradea e mana de fier, ei doar executa, ca li se termina contractele pe care papau cate 120 milioane pe luna taman in decembrie! In fata Doinei Gradea nu misca nimeni in Comitetul Director.
    Revenind, discursul Margaretei era relativ relevant pt ca era o dovada a implicarii ei in ajutorarea Romaniei pe plan extern. La cat PR i se face Casei Regale la TVR, la cate voiaje a făcut Camelia Csiki pe afară pe banii statului intru slava Regelui, la cat s-au poleit CV-urile suitei, era de dat si combinația asta. Se mai vedeau si flacaii aia la TVR ca si-asa ard gazul de pomana. Nu e cazul Iancule sa pozezi in erou, nici tu Petringenaru. Toti fugiti de la Stiri la Programe pt ca viata e muuult mai usoara. Ati gasit ocazia perfecta sa pozati in eroi, in angajatii de la stat care-si fac treaba chinuiti. V-ati scos, baieti! Chapeau!
  • Pai si TVR e tot un fel de A3 si amandoua slujesc PSD-ul. Intrebati-l pe Ionut Cristache daca nu ma credeti pe mine! :)))
  • Hai, lasati-o mai moale cu materialul "puternic" despre discursul de la Haga al printesei, care cica ar fi starnit valva in media romaneasca. Una la mana, citesc zilnic presa, nu si media monarhista, si nu am remarcat nimic legat de acest subiect. Daca stirea avea importanta adica daca printesa chiar spunea ceva interesant - si era scrisa asa cum trebuie - probabil ca aparea mai intai la TVR. Daca doriti sa promovati printesa si principele - si ar fi bine sa nu o faceti pe bani publici - nu aveti decat sa o faceti in Ora Regelui. Da, nu prea e corect ca imaginile au ajuns la A 3 dar nu va mai victimizati atata !
  • dincolo de absurdul situatiei, nu inteleg de ce tvr da atatia bani pe deplasari inutile. n-a facut nicio valva maretzul discurs al margaretei.

Trimite un comentariu