Skip to main content

STUDIU. Adolescenții și tinerii necăsătoriți citesc mai puține ziare și reviste, iar televizoarele „clasice” încep să dispară din viețile lor

 
STUDIU. Adolescenții și tinerii necăsătoriți citesc mai puține ziare și reviste, iar televizoarele „clasice” încep să dispară din viețile lor
Foto | Reasonwhy.es

STUDIU. Tinerii se uită tot mai puțin la televizor, în timp ce au tendința de sta mai mult în online. Cele două concluzii reies dintr-un studiu mai amplu despre relația românilor cu tehnologia, realizat de compania Starcom. 

Demersul, ajuns la a șasea ediție, urmărește trendurile locale în materie de consum de conținut, comportament de cumpărare a tehnologiei și utilizare a acesteia. 

Publicitate

Din studiu reiese faptul că tinerii și adulții se comportă diferit atunci când vine vorba de consumul conținutul de pe internet sau cel livrat „clasic” la televizor. 

Câteva dintre concluziile studiului, pe scurt: Cât de diferiți sunt românii în raport cu tehnologia? 

Un aspect de notat este că studiul defineșe patru mari categorii de consumatori: Familii cu copii, Adolescenți, Tineri necăsătoriți și Familii fără copii în grijă. 

În continuare, concluzii pe scurt:

  • Televizoarele clasice se regăsesc din ce în ce mai puțin în viața tinerilor necăsătoriți.
  • Adolescenții încă folosesc majoritar televizoarele, deoarece încă locuiesc cu părinții. Aceștia sunt cei mai tentați să conecteze un media player (DVD, Home Cinema sau Bluray) la televizor.
  • Cele mai multe familii fără copii dețin un televizor clasic
  • Tinerii au tendința să petreacă mai mult timp online față de cei din segmentele de familii.
  • Cu cât vârsta este mai înaintată, cu atât funcțiile telefonului mobil sunt mai puțin utilizate.
  • Tinerii necăsătoriți și adolescenții preferă conținutul audio online, iar familiile cu copii, dar și cele fără, optează pentru conținut audio offline.
  • Atât adolescenții, familiile cu copii, cât și tinerii necăsătoriți ascultă radio în special pentru muzică.
  • Adolescenții și tinerii necăsătoriți din mediul urban petrec mai puțin timp citind ziare și reviste. Familiile citesc în mai mare măsură versiunea tipărită a unor ziare și reviste.
  • Adolescenții sunt cel mai puțin influențați de numele mărcii atunci când sunt la cumpărături, deoarece părinții sunt principalii decidenți în materie de cumpărături și cei care stabilesc bugetul.

Cele mai importante aspecte ale studiului, pe larg: TV, Online, Telefon mobil, ziare și comportament la cumpărături

1. Utilizarea televizorului și a altor dispozitive

  • Tinerii necăsătoriți își schimbă treptat comportamentul de consum media, televizoarele clasice având cea mai mică penetrare în rândul acestei categorii.
  • Adolescenții încă folosesc majoritar televizoarele, deoarece încă locuiesc cu părinții. Mai mult, sunt cei mai tentați să conecteze un media player (DVD, Home Cinema sau Bluray) la televizor.
  • Smart TV-urile au ajuns să fie deținute de 28% din populația din zonele urbane, cu cea mai mare penetrare în rândul familiilor cu copii. La polul opus, cele mai multe familii fără copii dețin un televizor normal/clasic.

2. Consumul de conținut online

  • Tinerii au tendința să petreacă mai mult timp online față de cei din segmentele de familii. Mai mult de jumătate dintre aceștia petrec cel putin șase ore pe internet.
  • În ceea ce privește deținerea dispozitivelor de pe care pot accesa Internetul, ies în evidență tinerii necăsătoriți (în special femeile), reprezentând categoria în cadrul căreia laptopurile au cea mai mare penetrare, cel mai probabil din nevoia de mobilitate.

3. Frecvența folosirii telefonului mobil

  • Cu cât vârsta este mai înaintată, cu atât funcțiile telefonului mobil sunt mai puțin utilizate – aici este inclus și timpul petrecut vorbind la telefon.
  • Nevoia de conexiune a generației tinere este cu atât mai vizibilă atunci când vorbim despre rețelele de socializare și servicii de mesagerie instantă (SMS/Messenger): mai mult de trei sferturi utilizează aceste servicii săptămânal.

4. Conținut audio offline și consum de conținut online

În timp ce tinerii necăsătoriți și adolescenții preferă conținutul audio online, familiile cu copii, dar și cele fără, optează pentru conținut audio offline.

Un alt comportament reprezentativ pentru tinerii necăsătoriți și adolescenți este ascultarea radioului acasă, în timp ce familiile ascultă radio în mașină (în drum spre muncă sau ducându-și copii la școală).

5. Programele radio și frecvența ascultării acestora

  • Săptămânal, persoanele din toate cele patru categorii ascultă radio în special pentru muzică. Familiile, în special bărbații, au o afinitate ridicată pentru știrile despre vreme, programele matinale, știri rutiere și generale.
  • În mediul rural, familiile ascultă mai puțin radio față de cele din mediul urban. Aproape jumătate dintre persoanele investigate în cele 4 categoriile ascultă radio zilnic.
  • Adolescenții sunt o excepție, doar patru din șase ascultă zilnic radio.

6. Conținut editorial: offline și online

  • Adolescenții și tinerii necăsătoriți din mediul urban petrec mai puțin timp citind ziare și reviste, în timp ce familiile citesc în mai mare măsură versiunea tipărită a unor ziare și reviste.

7. E-commerce – Cum aleg consumatorii români un retailer online? 

  • Cel mai important criteriu pe care consumatorii îl iau în calcul atunci când aleg un magazin de cumpărături online este prețul, selecția celor mai bune oferte fiind mai ușoară online.
  • În mediul urban, adolescenții și familiile cu copii acordă mai multă atenție prețului, în timp ce tinerii necăsătoriți caută secțiunea oferte speciale, cel mai probabil datorită faptului că au în vedere produsele premium (nu aleg cele mai ieftine produse).
  • Principala metodă de plată pentru cumpărăturile online este plata ramburs (cash sau card), și se aplică cu precădere tinerilor necăsătoriți și familiilor cu copii.

 

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • In concluzie, cei casatoriti citesc mai mult, pentru ca asa pot sa-si evite "datoria conjugala", si adorm cu ziarele in mana, pretinzand ca sunt intelectuali.

Trimite un comentariu