Skip to main content

STUDIU. Adolescenţii şi tinerii necăsătoriţi citesc mai puţine ziare şi reviste, iar televizoarele „clasice” încep să dispară din vieţile lor

 
Foto | Reasonwhy.es
Foto | Reasonwhy.es

STUDIU. Tinerii se uită tot mai puţin la televizor, în timp ce au tendinţa de sta mai mult în online. Cele două concluzii reies dintr-un studiu mai amplu despre relaţia românilor cu tehnologia, realizat de compania Starcom.

Publicitate

Demersul, ajuns la a şasea ediţie, urmăreşte trendurile locale în materie de consum de conţinut, comportament de cumpărare a tehnologiei şi utilizare a acesteia.

Din studiu reiese faptul că tinerii şi adulţii se comportă diferit atunci când vine vorba de consumul conţinutul de pe internet sau cel livrat „clasic” la televizor.

Câteva dintre concluziile studiului, pe scurt: Cât de diferiţi sunt românii în raport cu tehnologia?

Un aspect de notat este că studiul defineşe patru mari categorii de consumatori: Familii cu copii, Adolescenţi, Tineri necăsătoriţi şi Familii fără copii în grijă.

În continuare, concluzii pe scurt:

  • Televizoarele clasice se regăsesc din ce în ce mai puţin în viaţa tinerilor necăsătoriţi.
  • Adolescenţii încă folosesc majoritar televizoarele, deoarece încă locuiesc cu părinţii. Aceştia sunt cei mai tentaţi să conecteze un media player (DVD, Home Cinema sau Bluray) la televizor.
  • Cele mai multe familii fără copii deţin un televizor clasic.
  • Tinerii au tendinţa să petreacă mai mult timp online faţă de cei din segmentele de familii.
  • Cu cât vârsta este mai înaintată, cu atât funcţiile telefonului mobil sunt mai puţin utilizate.
  • Tinerii necăsătoriţi şi adolescenţii preferă conţinutul audio online, iar familiile cu copii, dar şi cele fără, optează pentru conţinut audio offline.
  • Atât adolescenţii, familiile cu copii, cât şi tinerii necăsătoriţi ascultă radio în special pentru muzică.
  • Adolescenţii şi tinerii necăsătoriţi din mediul urban petrec mai puţin timp citind ziare şi reviste. Familiile citesc în mai mare măsură versiunea tipărită a unor ziare şi reviste.
  • Adolescenţii sunt cel mai puţin influenţaţi de numele mărcii atunci când sunt la cumpărături, deoarece părinţii sunt principalii decidenţi în materie de cumpărături şi cei care stabilesc bugetul.

Cele mai importante aspecte ale studiului, pe larg: TV, Online, Telefon mobil, ziare şi comportament la cumpărături

1. Utilizarea televizorului şi a altor dispozitive

  • Tinerii necăsătoriţi îşi schimbă treptat comportamentul de consum media, televizoarele clasice având cea mai mică penetrare în rândul acestei categorii.
  • Adolescenţii încă folosesc majoritar televizoarele, deoarece încă locuiesc cu părinţii. Mai mult, sunt cei mai tentaţi să conecteze un media player (DVD, Home Cinema sau Bluray) la televizor.
  • Smart TV-urile au ajuns să fie deţinute de 28% din populaţia din zonele urbane, cu cea mai mare penetrare în rândul familiilor cu copii. La polul opus, cele mai multe familii fără copii deţin un televizor normal/clasic.

2. Consumul de conţinut online

  • Tinerii au tendinţa să petreacă mai mult timp online faţă de cei din segmentele de familii. Mai mult de jumătate dintre aceştia petrec cel putin şase ore pe internet.
  • În ceea ce priveşte deţinerea dispozitivelor de pe care pot accesa Internetul, ies în evidenţă tinerii necăsătoriţi (în special femeile), reprezentând categoria în cadrul căreia laptopurile au cea mai mare penetrare, cel mai probabil din nevoia de mobilitate.

3. Frecvenţa folosirii telefonului mobil

  • Cu cât vârsta este mai înaintată, cu atât funcţiile telefonului mobil sunt mai puţin utilizate – aici este inclus şi timpul petrecut vorbind la telefon.
  • Nevoia de conexiune a generaţiei tinere este cu atât mai vizibilă atunci când vorbim despre reţelele de socializare şi servicii de mesagerie instantă (SMS/Messenger): mai mult de trei sferturi utilizează aceste servicii săptămânal.

4. Conţinut audio offline şi consum de conţinut online

În timp ce tinerii necăsătoriţi şi adolescenţii preferă conţinutul audio online, familiile cu copii, dar şi cele fără, optează pentru conţinut audio offline.

Un alt comportament reprezentativ pentru tinerii necăsătoriţi şi adolescenţi este ascultarea radioului acasă, în timp ce familiile ascultă radio în maşină (în drum spre muncă sau ducându-şi copii la şcoală).

5. Programele radio şi frecvenţa ascultării acestora

  • Săptămânal, persoanele din toate cele patru categorii ascultă radio în special pentru muzică. Familiile, în special bărbaţii, au o afinitate ridicată pentru ştirile despre vreme, programele matinale, ştiri rutiere şi generale.
  • În mediul rural, familiile ascultă mai puţin radio faţă de cele din mediul urban. Aproape jumătate dintre persoanele investigate în cele 4 categoriile ascultă radio zilnic.
  • Adolescenţii sunt o excepţie, doar patru din şase ascultă zilnic radio.

6. Conţinut editorial: offline şi online

  • Adolescenţii şi tinerii necăsătoriţi din mediul urban petrec mai puţin timp citind ziare şi reviste, în timp ce familiile citesc în mai mare măsură versiunea tipărită a unor ziare şi reviste.

7. E-commerce – Cum aleg consumatorii români un retailer online?

  • Cel mai important criteriu pe care consumatorii îl iau în calcul atunci când aleg un magazin de cumpărături online este preţul, selecţia celor mai bune oferte fiind mai uşoară online.
  • În mediul urban, adolescenţii şi familiile cu copii acordă mai multă atenţie preţului, în timp ce tinerii necăsătoriţi caută secţiunea oferte speciale, cel mai probabil datorită faptului că au în vedere produsele premium (nu aleg cele mai ieftine produse).
  • Principala metodă de plată pentru cumpărăturile online este plata ramburs (cash sau card), şi se aplică cu precădere tinerilor necăsătoriţi şi familiilor cu copii.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • In concluzie, cei casatoriti citesc mai mult, pentru ca asa pot sa-si evite "datoria conjugala", si adorm cu ziarele in mana, pretinzand ca sunt intelectuali.

Trimite un comentariu

sus