Skip to main content

VIDEO. De ce nu se mai uită românii (atât de mult) la TV? Răspunde Alexandra Iordăchescu - Starcom

 
VIDEO. De ce nu se mai uită românii (atât de mult) la TV? Răspunde Alexandra Iordăchescu - Starcom

VIDEO. De ce se uită lumea tot mai puţin la TV? Diferenţele de consum între tineri şi maturi sunt evidente, însă cele două categorii de public se intersectează uneori. De ce?

Publicitate

„Generaţiile tinere se uită aproximativ două ore pe zi la TV, dar stau aproximativ cinci ore în online. În schimb, generaţiile mai mature stau cinci ore la TV şi două ore în online”

Răspunsul vine de la Alexandra Iordăchescu, într-un dialog cu Petrişor Obae - Editorul Paginademedia.ro.

Acesta, dar şi restul concluziilor au la bază câteva studii făcute Starcom, agenţia coordonată de Alexandra Iordăchescu.

Interviul vine şi în contextul unei scăderi dramtice a consumului TV. Faţă de acum cinci ani, consumul de TV a scăzut cu un milion de telespectatori, arată o analiză Paginademedia.ro. (Mai multe detalii, AICI)

Principalele tendinţe în zona de TV, online şi publicitate TV. Cu răspunsuri, de la Alexandra Iordăchescu:

  • Când vine vorba de anumite emisiunii, audienţa e mult mai implicată în zona de online. Sunt anumite emisiuni care stârnesc comentarii în online, cum e Puterea Dragostei (Kanal D) sau iUmor (Antena 1).
  • Las Fierbinţi, de exemplu, nu are o prezenţă mare în social media. Nu suscită interes şi dezbatere în social media.
  • Las Fierbinţi ar putea să promoveze în online materiale adiţionale, faţă de cele clasice de pe TV, cum ar fi clipuri de „behind the scenes”
  • Comunitatea online a serialului Las Fierbinţi, deşi foarte urmărit la TV, nu este atât de vocală în online, cum este comunitatea emisiunii Puterea Dragostei.
  • Puterea dragostei distribuie în social media diverse momente din emisiune, care stârnesc dezbateri şi conversaţii din partea audienţei.
  • Vor rămane pe TV, în continuare, categoriile clasice de clienţi: Food, Farma, Retail. S-a observat anul trecut o scădere în rândul brandurilor din sfera Telecom.
  • Noi ne aşteptăm ca în anii care urmează este să observăm o creştere, care deja se întâmplă, în rândul clienţilor din zona E-Retail. Acest lucru denotă faptul că TV-ul funcţionează şi în cazul magazinelor online.
  • Nu mai ţine mitul care spune că: „Dacă eşti în online, trebuie să îţi promvezi produsele doar online”

Idei din interviul cu Alexandra Iordăchescu - Brand Lead Starcom: De ce nu se mai uită lumea (atât de mult) la TV?

  • Schimbarea comportamentului de consum este cauza principală a scăderii consumului de televiziune. Există din ce în ce mai multe surse de conţinut.
  • Oamenii se pot duce în digital, unde avem platformele de VOD (Netflix, HBO). De asemenea, sunt tot mai multe Smar TV-uri.
  • Astfel, există alternative care permit consumatorului multiple surse, nu doar clasicul TV. Practic, ei îşi fac propria grilă TV.
  • Trendul este similar, mai ales dacă ne comparăm cu ţările din regiune. Totuşi, la nivel de minute petrecute în faţa televizorului ţara noastră este în faţa ţărilor vecine.
  • Avem o medie de cinci ore şi jumătate pe zi, faţă de vecinii bulgari care sunt undeva la patru ore pe zi.
  • Consumul de televiziune a scăzut şi pentru că, faţa de acum patru ani, avem un salariu mediu care a crescut cu 40%. E clar că oamenii au nişte posibilităţi prin care îşi permit nişte modalităţi alternative de petrecere a timpului liber.
  • Faţă de acum patru ani, avem de a face cu nişte temperaturi anormal de mari, ceea ce a dus la scăderea audienţelor. Oamenii au preferat să stea a afară.
  • Consumatorul tinde să se ducă după conţinut, decât după un program anume. Această tendinţă de specializare în conţinut duce şi la o fragmentare a audienţei.
  • Televiziunile ar trebui să se adapteze consumatorilor.
  • Anul acesta, televiziunile tind să rămână pe programele consacrate sau pe cele testate deja, ceva ce a funcţionat în trecut. În 2018, televiziunile mari testat mai mult show-uri noi.
  • Cererea de spaţiu publicitar, din partea advertisilor, este tot mai mare. În mod normal, televiziunile vor merge pe o creştere de preţuri.
  • Pentru a avea o piaţă sănătoasă şi programe de calitatea, trebuie să susţinem această creştere de preţ.
  • Ne aşteptăm ca în următorii ani magazinele online să investească în publicitate masiv nu doar în perioada premergătoare Black Friday.
  • Suntem într-o piaţă în care TV-ul încă funcţionează şi acest lucru nu se întâmplă doar la noi.
  • Generaţiile tinere se uită undeva la două ore pe zi la TV, dar stau aproximativ cinci ore în online.
  • Generaţiile mai mature stau cinci ore la TV şi două ore în online.
  • Tinerii sunt obişnuiţi cu accesul la informaţie în orice moment, spre deosebire de generaţiile mature care sunt mai loiale anumitor branduri.
  • Clienţii de publicitate trebuie să işi adapteze reclamele în funcţie de mediile în care comunică.
  • Există un trend în rândul generaţiilor tinere în a urmări oameni faţă de care se simt apropiaţi. Nu mai contează pentru ei dacă oamenii respectivi au apărut sau nu la TV. Ce contează e activitate din social media, conţinutul pe care-l produc respectivii oameni acolo.

VIDEO. De ce nu se mai uită lumea (atât de mult) la TV? Răspunsurile de la Alexandra Iordăchescu, Starcom

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Maximilian Maximilian
    @bombeu

    Tele-viziunea sau tele-vizionarea, adică vizionarea la distanță a unor emisiuni sau evenimente, s-a reinventat deja,
    Va păstra piața cine va folosi serviciile de streaming și modalitățile moderne de promovare,
    Dar trebuie păstrat contactul cu publicul și prin evenimente organizate în sânul comunităților, un rol esențial îl vor păstra televiziunile locale, chiar dacă acum sunt destul de subfinanțate.
  • Monica Monica
    Poate e mai bine considerand cate prostie este la televizor.
  • bombeu bombeu
    nu se mai merita sa te uiti la tv, eu urmaresc doar canalele de sport si digi 4k. Daca ar fii o varianta de abonament doar cu canale de sport l-as face pe ala si as renunta la restul canalelor. Manipulari, stiri non sens, transmisiuni inca in Standard Definition. Onlineul e mult mai diversificat. Televiziunea moare in 15 ani.

Trimite un comentariu

sus